Η Airbus έκανε την μεγαλύτερη παραγγελία Wind Rotor για να τα εγκαταστήσει στα πλοία της

Σημαντική πρόοδο σημειώνει η Airbus στην προσπάθεια που κάνει για την ολοκλήρωση της κατασκευής και της καθέλκυσης των τριών μεγάλων πλοίων Ro-Ro τα οποία θα χρησιμοποιούν την βοήθεια της αιολικής ενέργειας για την πρόωση τους. Όπως ανέφερε η Φιλανδική εταιρεία Norsepower, η Airbus ολοκλήρωσε τη μεγαλύτερη παραγγελία για το σύστημα πανιών Wind Rotor.

Τα πλοία, τα οποία θα ναυλωθούν για τη μεταφορά εξαρτημάτων των αεροπλάνων, παραγγέλθηκαν τον περασμένο μήνα από την Louis Dreyfus Armateurs (LDA) και θα κατασκευαστούν από την κινεζική Wuchang Shipbuilding.

Η Norsepower επιβεβαίωσε ότι έχει πλέον οριστικοποιήσει την παραγγελία για τη μεγαλύτερη εγκατάσταση ρότορων, η οποία θα αποτελείται από συνολικά έξι ρότορες σε καθένα από τα τρία πλοία, και τα οποία θα διαθέτουν μια σειρά από νέες τεχνολογίες. Το σχέδιο, το οποίο παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2023, περιλαμβάνει έξι ρότορες ύψους 35 μέτρων τοποθετημένοι σε τρία ζεύγη σε κάθε πλοίο μαζί με δύο κινητήρες διπλού καυσίμου που θα λειτουργούν με ντίζελ και ηλεκτρονική μεθανόλη. Το 2030, και ενώ τα πλοία θα ταξιδεύουν ήδη στην θαλάσσια διαδρομή του Ατλαντικού, η Norsepower αναφέρει ότι ο στόλος της Airbus θα παράγει περίπου 50 τοις εκατό λιγότερες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με το 2023.

«Αυτή η συμφωνία που αφορά όλο τον στόλο αλλάζει το παιχνίδι για ολόκληρη τη βιομηχανία βοηθητικών αιολικών συστημάτων», δήλωσε ο Tuomas Riski, Διευθύνων Σύμβουλος της Norsepower. «Πρώτον, είναι η μεγαλύτερη συμφωνία που έγινε ποτέ στην αγορά μηχανικών πανιών, και θα περιλαμβάνει και για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο το ολοκαίνουργιο εργαλείο Norsepower Sentient Control».

Ένα νέο κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σύστημα ελέγχου για τους ρότορες που αναπτύχθηκε από τη Norsepower θα βοηθήσει στην παροχή καλύτερης απόδοσης για το σύστημα αιολικής πρόωσης και στην εξοικονόμηση σε πραγματικό χρόνο. Το σύστημα θα επιτρέπει σε κάθε ρότορα να ελέγχεται ξεχωριστά, ενώ θα παρέχει επίσης μέτρηση δύναμης σε πραγματικό χρόνο, έλεγχο και αποθήκευση της αναφοράς.

Η Norsepower εξήγησε ότι το νέο σύστημα θα βελτιστοποιήσει την απόδοση με τη διαχείριση των πολύπλοκων αεροδυναμικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ των πανιών και της υδροδυναμικής συμπεριφοράς του πλοίου. Τα πανιά του ρότορα χρησιμοποιούν μια μικρή ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας για την περιστροφή, η οποία αξιοποιεί τον άνεμο για να παράγει την προωθητική δύναμη που με τη σειρά της μειώνει την κατανάλωση καυσίμου, τις εκπομπές και το κόστος λειτουργίας.

Οι πλήρεις διαστάσεις του πλοίου δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά ανέφεραν ότι το καθένα θα μπορεί να μεταφέρει περίπου 70 εμπορευματοκιβώτια των 40 ποδιών και έξι σετ εξαρτημάτων αεροσκαφών που επεκτείνουν τη χωρητικότητα του φορτίου της Airbus.

Τα πλοία αναμένεται να ξεκινήσουν τα ταξίδια τους το 2026 και την ίδια στιγμή θα ξεκινήσει η σταδιακή πώληση του υπάρχοντα στόλου της εταιρείας. Όταν η ηλεκτρονική μεθανόλη γίνει διαθέσιμη, αναμένουν περαιτέρω μείωση των εκπομπών μέσω της υιοθέτησης του εναλλακτικού καυσίμου.

Οι λειτουργίες θα υποστηρίζονται επίσης από λογισμικό πλοήγησης που θα βελτιστοποιεί το ταξίδι των πλοίων στον Ατλαντικό. Θα προγραμματιστεί ώστε να παίρνει τα μέγιστα από την αιολική ενέργεια και ταυτόχρονα να αποφεύγει τις κακοκαιρίες του Ατλαντικού ωκεανού.

Διαβάστε ακόμα