Πειραιάς
19°C

Η επιχείρηση καθαρισμών και απομάκρυνσης του πλοίου X-Press Pearl θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε 4 μήνες

08/02/2022

Οι αρχές στη Σρι Λάνκα ξεκίνησαν να καθαρίζουν τα συντρίμμια του πλοίου εμπορευματοκιβωτίων X-Press Pearl, ενώ επιδιώκουν αποζημίωση για τη χειρότερη περιβαλλοντική καταστροφή που έπληξε ποτέ τις ακτές της χώρας.

Η κυβέρνηση της Σρι Λάνκα ανέφερε ότι η διαδικασία καθαρισμού των συντριμμιών και τμημάτων του βυθισμένου πλοίου έχει ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί σε διάστημα τεσσάρων μηνών. Η Shanghai Salvage έχει το συμβόλαιο απομάκρυνσης ναυαγίου.

«Μια εποπτική επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των σχετικών ιδρυμάτων έχει διοριστεί υπό τον Γενικό Διευθυντή του Εμπορικού Ναυτικού προκειμένου να επιβλέπει τη διαδικασία για να βεβαιωθεί ότι δεν θα υπάρξει ρύπανση της θάλασσας λόγω της διαδικασίας απομάκρυνσης των συντριμμιών», ανέφερε σε δήλωση το Κυβερνητικό Τμήμα Πληροφοριών.

Πρόσθεσε ότι η Σρι Λάνκα διόρισε την αυστραλιανή δικηγορική εταιρεία Sparke Helmore για να τη βοηθήσει να πάρει αποζημίωση για τις περιβαλλοντικές ζημιές που προκάλεσε το πλοίο, το οποίο μετέφερε διάφορα επικίνδυνα χημικά φορτία, συμπεριλαμβανομένων 25 τόνων νιτρικού οξέος και περίπου 1.600 τόνων μικροπλαστικών nurdles. Ο ΟΗΕ πιστεύει ότι η διαρροή των μικροπλαστικων nurdles από το X-Press Pearl είναι τη μεγαλύτερη διαρροή πλαστικών στην ιστορία.

Ενώ οι αρχές της Σρι Λάνκα έχουν ήδη καταθέσει ενδιάμεση αξίωση ύψους 40 εκατομμυρίων δολαρίων, σκοπεύουν επίσης να ζητήσουν αποζημίωση για το κόστος που προέκυψε από τις προσπάθειες πυρόσβεσης.

Για να δημιουργήσει την υπόθεση περιβαλλοντικής αποζημίωσης, η κυβέρνηση έχει αναθέσει σε υπερπόντια εργαστήρια για την ανάλυση των βιολογικών δειγμάτων της ωκεάνιας ζωής και άλλων δειγμάτων που συλλέχθηκαν στην περιοχή. Οι αρχές έχουν ήδη συλλέξει περίπου 1.000 μετρικούς τόνους επικίνδυνων απορριμμάτων και οι προσπάθειες καθαρισμού της παραλίας συνεχίζονται για την απομάκρυνση των πλαστικών.

Σύμφωνα με το υπουργικό συμβούλιο, η πρώτη δόση αποζημίωσης από τα 3,7 εκατομμύρια δολάρια που εκδόθηκαν από το κλαμπ P&I του πλοίου για τους αλιείς που επλήγησαν από την καταστροφή έχει καταβληθεί. «Γίνονται συζητήσεις με τους ασφαλιστές του P&I για την ανάκτηση των υπόλοιπων δικαιωμάτων», ανέφερε η δήλωση.

Η τοπική αλιευτική κοινότητα – της οποίας τα μέσα διαβίωσης εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τη θαλάσσια ζωή – επηρεάστηκε αρνητικά από την καταστροφή που οδήγησε σε μεγάλο αριθμό ψαριών, συμπεριλαμβανομένων φαλαινών και χελωνών, να πεθάνουν και η κυβέρνηση να απαγορεύσει τις αλιευτικές δραστηριότητες.

Το υπουργικό συμβούλιο είπε ότι η απαγόρευση που επιβλήθηκε στην αλιεία στην περιοχή Kaluthara έχει πλέον αρθεί και οι περιορισμοί/απαγόρευση που ισχύουν τόσο για τις περιοχές Colombo όσο και Gampaha θα αρθούν μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία καθαρισμού των συντριμμιών.

Το νηολογημένο στη Σιγκαπούρη κοντέινερ πλοίο X-Press Pearl έπιασε φωτιά τον Μάιο του 2021 ακριβώς έξω από το λιμάνι του Κολόμπο και έκαιγε για δύο εβδομάδες πριν βυθιστεί. Η αιτία της πυρκαγιάς πιστεύεται ότι ήταν ένα κοντέινερ από το οποίο υπήρξε διαρροή νιτρικού οξέος, το οποίο το πλήρωμα προσπαθούσε να ξεφορτώσει σε λιμάνι για τον ασφαλή χειρισμό του.

Διαβάστε περισσότερα για την πυρκαγιά του πλοίου X-Press Pearl και την μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή της Σρι Λάνκα.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
19°C