Η Maersk ενημερώνει τους πελάτες της για την παγκόσμια συμφόρηση πλοίων, με τους φορτωτές να προειδοποιούνται ότι πρέπει να προετοιμαστούν για άλλη μια δύσκολη χρονιά συμφόρησης και αναστάτωσης.
«Δυστυχώς, το 2022 δεν ξεκίνησε όπως ελπίζαμε», προειδοποίησε η Maersk, προσθέτοντας: «Η πανδημία εξακολουθεί να είναι ισχυρή και δυστυχώς, βλέπουμε νέα κρούσματα να επηρεάζουν την ικανότητά μας να μεταφέρουμε το φορτίο σας. Το πρόβλημα παραμένει μεγάλο, καθώς τα βασικά λιμάνια σε βασικές περιοχές βλέπουν νέες εξάρσεις του COVID-19».
Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη σε πολλά κύρια λιμάνια και τερματικούς σταθμούς. Εξετάζοντας τα σημεία με μεγάλα προβλήματα στη βόρεια Ευρώπη, από χθες, η πυκνότητα στις προβλήτες στο Bremerhaven ήταν 131%, ενώ τα πλοία πρέπει να περιμένουν επτά έως 10 ημέρες για να ελλιμενιστούν στο Felixstowe στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Στη Βόρεια Αμερική, η πυκνότητα στο Prince Rupert στον Καναδά αναφέρθηκε ότι ήταν στο 113% χθες, ενώ οι καθυστερήσεις στον ελλιμενισμό είναι σύνηθες φαινόμενο σε όλη τη δυτική ακτή με το Long Beach να ξεχωρίζει ως το χειρότερο, με τα πλοία να περιμένουν μεταξύ 38 και 45 ημερών για να ελλιμενιστούν.
Στην Κίνα, η Maersk είπε ότι οι αφήξεις και οι αναχωρήσεις πλοίων από το Ningbo που έχει πληγεί από τον Covid-19 εκτελούνται κανονικά, ωστόσο οι υπηρεσίες μεταφοράς φορτηγών γύρω από το λιμάνι παραμένουν προβληματικές μετά το μερικό lockdown της πόλης που στεγάζει το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Οι αναλυτές της Sea-Intelligence ανέφεραν επίσης αύξηση της συμφόρησης των λιμανιών τις πρώτες ημέρες του 2022.
«Όλα τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν ότι τα προβλήματα συμφόρησης επιδεινώνονται το 2022 και δεν υπάρχει καμία ένδειξη για βελτιώσεις μέχρι στιγμής», προειδοποίησε η Sea-Intelligence στην τελευταία της εβδομαδιαία έκθεση.
«Καθώς η κατάσταση εξελίσσεται καθημερινά, συνεργαζόμαστε στενά με όλες τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές και συντονιζόμαστε με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στην τοπική αλυσίδα εφοδιασμού για να βοηθήσουμε στην άμβλυνση της κατάστασης. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει την επιβράδυνση της ταχύτητας, το άνοιγμα αποθηκών αντικατάστασης εμπορευματοκιβωτίων ή τη μεταφορά περισσότερων φορτίων μέσω εναλλακτικών τρόπων», δήλωσε η Maersk.