Η Maersk κάνει σχέδια για τον χειμερινό θυελλώδη καιρό του Βόρειου Ατλαντικού

Μια περίοδος τυφώνων στον Ατλαντικό, όπου έσπασε τα ρεκόρ, έχει διαταράξει σοβαρά τα δρομολόγια των υπερατλαντικών τακτικών γραμμών των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ, προσθέτοντας προβλήματα έλλειψης χωρητικότητας στον ήδη πιεζόμενο κλάδο.

Επιπλέον, η συνεχόμενη μετατόπιση από λιμάνια της δυτικής ακτής των ΗΠΑ, που αντιμετωπίζουν σοβαρή συμφόρηση, προς τους τερματικούς σταθμούς της ανατολικής ακτής και του Κόλπου του Μεξικού, είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχουν ακόμη περισσότερες καθυστερήσεις στον ελλιμενισμό των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ.

Μέχρι στιγμής, η κακοκαιρία υποχρέωνε τα πλοία που πλέουν στον Ατλαντικό να παραλείπουν τις κλήσεις σε λιμένες σε ad-hoc βάση, προκειμένου να ανακτήσουν τα χρονοδιαγράμματα, αλλά χωρίς να σταματήσουν άμεσα οι αντίξοες συνθήκες γίνονται πλέον προσωρινές προσαρμογές του δικτύου για τη χειμερινή περίοδο.

Η Maersk ενημέρωσε τους πελάτες σήμερα ότι οι τρεις βρόχοι της από τη Βόρεια Ευρώπη προς τις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ, τους οποίους λειτουργεί με την MSC στο πλαίσιο της συνεργασίας 2M, θα παρουσιάσουν ορισμένες παραλείψεις σε λιμάνια, κυρίως στις ανατολικές ακτές και τις ακτές του Κόλπου, ως μέρος της «επισκόπησης του χειμερινού σχεδίου».

Είπε: «Η σφοδρότητα του χειμερινού καιρού στον βόρειο Ατλαντικό έχει οδηγήσει σε επιδείνωση της αξιοπιστίας των συναλλαγών».

Είπε ότι σχεδιάζει να λειτουργήσει τα TA1 (MSC’s NEUATL1), TA2 (NEUATL2) και TA3 (NEUATL3) σύμφωνα με ένα προγραμματισμένο χειμερινό πρόγραμμα και έχουμε συμφωνήσει σε έναν δεύτερο κύκλο για το χειμερινό σχέδιο που καλύπτει την περίοδο από τον Δεκέμβριο έως τον Φεβρουάριο.

Και συνέχισε λέγοντας ότι θα προσπαθήσει να προσφέρει στους φορτωτές που επηρεάζονται από τις αλλαγές άλλες επιλογές για τα λιμάνια που παραλείφθηκαν, όπου έχουμε τη δυνατότητα, εναλλακτική πλεύση ή δρομολόγιο την ίδια εβδομάδα, και πρόσθεσε ότι: «Αναμένουμε ότι αυτό το πρόγραμμα θα βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία σας με τη Maersk καθώς οι ξαφνικές αλλαγές στο πλάνο φορτίου σας θα μειωθούν σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια».

Παρά τις καθυστερήσεις λόγω της κακοκαιρίας που επηρεάζουν τις λειτουργίες των πλοίων, τα λιμάνια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ παρουσιάζουν πολύ εντυπωσιακή αύξηση όγκου, η οποία έχει οδηγήσει σε ορισμένες καθυστερήσεις ελλιμενισμού.

Τα τελευταία στοιχεία από την Blue Alpha Capital με έδρα τη Νέα Υόρκη, που καλύπτουν τις εισαγωγές του Νοεμβρίου στα δέκα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ, κατέγραψαν περαιτέρω μετατόπιση από τα λιμάνια της δυτικής ακτής προς αυτά της ανατολικής, καθώς οι φορτωτές από την Ασία ανακατευθύνουν τα εμπορευματοκιβώτια για να αποφύγουν τις μεγάλες καθυστερήσεις για την αποστολή προϊόντων στο Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Blue Alpha Capital, η ανατολική ακτή σημείωσε αύξηση 9,9% από έτος σε έτος για τις εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων τον περασμένο μήνα, φτάνοντας στα 1.053.533 teu, σε σύγκριση με μείωση 7,5% στον όγκο για τη δυτική ακτή, στα 964.704 teu.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϋ (NYNJ) σημείωσε αύξηση 3,2% στη διακίνηση τον Νοέμβριο, στα 395.336 teu, ξεπερνώντας το Λονγκ Μπιτς και έγινε το δεύτερο πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ, ακριβώς κάτω από τα 403.569 teu στο Λος Άντζελες. Συγκρίνοντας την ανάπτυξη με την περίοδο προ-πανδημίας τον Νοέμβριο του 2019, οι όγκοι εισαγωγών στο NYNJ αυξήθηκαν κατά 31%, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Εν τω μεταξύ, στην πιο πρόσφατη επιχειρησιακή ενημέρωση των λιμένων των ΗΠΑ, η Hapag-Lloyd είπε ότι την Παρασκευή υπήρχαν τέσσερα πλοία αγκυροβολημένα ανοιχτά της Νέας Υόρκης, σε αναμονή για διαθέσιμη προβλήτα και εργατικό δυναμικό, αν και είπε ότι ο μέσος όρος για την εβδομάδα ήταν δύο.

«Η χρήση των θέσεων υψηλής θέσης και του τερματικού σταθμού αναμένεται να συνεχιστεί κατά τη διάρκεια των διακοπών και έως το πρώτο τρίμηνο του 2022», ανέφερε η γραμμή.

Διαβάστε ακόμα