Η Maran Dry Management υπέγραψε συμφωνία με τον Ιταλικό νηογνώμονα για ένα φορτηγό πλοίο που θα κινείται με LNG και υδρογόνο

Η Maran Dry Management Inc., του Ομίλου Αγγελικούση, υπέγραψε συμφωνία κοινού έργου ανάπτυξης (JDP) με τον ιταλικό νηογνώμονα RINA και το Shanghai Ship Research and Design Institute (SDARI) για ένα φορτηγό πλοίο που θα κινείται με LNG και υδρογόνο.

Το έργο θα βασίζεται σε μια διάταξη πρόωσης που μειώνει τη λειτουργία των μηχανημάτων στη θάλασσα και συνδυάζει το καύσιμο του πλοίου (LNG) με ατμό για την παραγωγή υδρογόνου και CO2.

Ο σχεδιασμός βασίζεται σε μια αρχή δέσμευσης άνθρακα πριν από την καύση: Το CO2 δεσμεύεται από τη διάσπαση των μορίων LNG πριν από την καύση στον κινητήρα, και όχι από τις εκπομπές καυσαερίων. Αυτό συνεπάγεται χαμηλότερες ροές μάζας, επομένως απαιτείται μειωμένος χώρος και κλιμακούμενη εγκατάσταση για να συμβαδίζει σταδιακά με τον ρυθμό των απαιτήσεων μείωσης των εκπομπών έως το 2050.

Το πλοίο μπορεί να κατασκευαστεί ως ένα συνηθισμένο πλοίο διπλού καυσίμου και ο επιπλέον εξοπλισμός μπορεί να εγκατασταθεί μόλις οι κανονισμοί δώσουν κίνητρο για την επένδυση, ανέφερε ο RINA.

Όπως έχει γίνει γνωστό, η λύση αφορά τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού LNG και δεν απαιτεί χερσαία υποδομή υδρογόνου και καμία ανάγκη για παροχή και αποθήκευση υδρογόνου επί του πλοίου. Θα στοχεύει επίσης στη μείωση της αντίστασης του πλοίου για την αύξηση της συνολικής λειτουργικής αποτελεσματικότητας.

«Η Maran Dry Management έχει δεσμευτεί να αγκαλιάσει την ενεργειακή μετάβαση και να εργαστεί για λύσεις καθαρής μηδενικής ναυτιλίας», σχολιάζει ο καπτα Μπάμπης Κουβάκας, Διευθύνων Σύμβουλος της Maran Dry Management (MDM) Inc.

«Σε συνεργασία με τον RINA και το SDARI, αυτή η συμφωνία JDP θα μας δώσει έναν εξαιρετικά ανταγωνιστικό σχεδιασμό πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που θα ξεπεράσει τους τρέχοντες στόχους του ΙΜΟ για το 2050 και θα φτάσει τελικά σε σχεδόν μηδενικές εκπομπές. Το έργο καταδεικνύει την ισχυρή δέσμευσή μας και τον ενεργό ρόλο μας στους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές που έχουν τεθεί από τον ΙΜΟ, παρέχοντας μια πρωτοποριακή ιδέα, μοναδική για το τμήμα των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου (newcastlemax) και τη ναυτιλιακή βιομηχανία συνολικά. Ο σχεδιασμός θα μας επιτρέψει να λειτουργήσουμε το πλοίο με αυξανόμενα ποσοστά υδρογόνου, μειώνοντας τις εκπομπές με την πάροδο του χρόνου, για να ανταποκριθούμε στα ολοένα και πιο αυστηρά όρια αξιολόγησης έως το 2050».

«Πρόκειται για ένα συναρπαστικό σχέδιο που επιτρέπει στους πλοιοκτήτες να εργαστούν με σιγουριά για το IMO 2050, καθώς δεν βασίζεται στη διαθεσιμότητα νέων καυσίμων ή πρόσθετες τεχνολογικές εξελίξεις για τη διατήρηση της βαθμολογίας A του πλοίου στο μέλλον», είπε ο Wang GangYi, μηχανικός της SDARI.

Σύμφωνα με τους όρους του έργου, ο RINA θα επανεξετάσει τα σχέδια υπολογισμού και σχεδιασμού που υποβλήθηκαν από την SDARI για να διασφαλίσει ότι πληρούν τους πιο πρόσφατους νομοθετικούς κανόνες και κανονισμούς ταξινόμησης του RINA, χρησιμοποιώντας την εμπειρία που έχει ήδη αποκτηθεί σε αυτήν την καινοτόμο λύση καυσίμου.

«Αυτή είναι μια πρακτική λύση και μια πρακτική εφαρμογή. Είναι υπέροχο που μια πρωτοποριακή εταιρεία όπως η Maran Dry Management αναλαμβάνει αυτό το έργο, το οποίο ελπίζουμε να είναι το πρώτο από τα πολλά πλοία που θα υιοθετήσουν αυτήν την τεχνολογία για να επιτύχουν τους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές», καταλήγει ο Moretti.

Διαβάστε ακόμα