Η μεγαλύτερη παρατεταμένη μείωση της ευτυχίας των ναυτικών που έχει καταγραφεί ποτέ είναι γεγονός – «Ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε» …

Περαιτέρω ανησυχία για την ευημερία των ναυτικών έχουν εγείρει τα αποτελέσματα του τελευταίου δείκτη ευτυχίας ναυτικών, ο οποίος αποκαλύπτει περαιτέρω πτώση στην ευτυχία των ναυτικών και σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη παρατεταμένη πτώση από την ίδρυση του συγκεκριμένου δείκτη. Αυτή η έκθεση καλύπτει το τρίτο τρίμηνο του 2023 και είναι η τρίτη διαδοχική έκθεση που παρουσιάζει πτώση, πυροδοτώντας φόβους για τις επιπτώσεις σε όλους όσους εργάζονται στη θάλασσα.

Το Seafarers Happiness Index είναι μια τριμηνιαία έρευνα που διεξάγεται από την The Mission to Seafarers. Μετρά την ευημερία των ναυτικών μέσω δέκα βασικών ερωτήσεων σχετικά με την εργασία και τη ζωή τους, σχεδιασμένες να μετρούν το συναίσθημα σχετικά με τις εμπειρίες τους στο πλοίο.

Η έκθεση τρίτου τριμήνου δείχνει μια συνολική πτώση της ευτυχίας των ναυτικών σε μόλις 6,6 στα 10. 6,77 ήταν το δεύτερο τρίμηνο του 2023 και 7,1 το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Τα αποτελέσματα έδειξαν μείωση στους περισσότερους τομείς που καλύπτονται από την έρευνα, συμπεριλαμβανομένων των μισθών, του φόρτου εργασίας και της συνδεσιμότητας στο πλοίο, που σημείωσαν τη σημαντικότερη πτώση στα επίπεδα ευτυχίας. Οι μόνοι τομείς που έδειξαν μία πολύ μικρή βελτίωση για αυτό το τρίμηνο ήταν η έξοδος στην στεριά, η εκπαίδευση και το φαγητό.

Προέκυψαν ανησυχίες σχετικά με τους μισθούς σε αυτό το τρίμηνο, ειδικά για τους ανώτερους αξιωματικούς. Στην έρευνα ακούστηκαν επίσης αναφορές για το πώς οι περιορισμοί του προϋπολογισμού της εστίασης μπορούν να επιβάλλουν συμβιβασμούς σε θέματα διατροφής, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για καλά εξοπλισμένα πλοία και εξειδικευμένα πληρώματα που εργάζονται σαν μάγειρες, «παραμάγειρες» και καμαρωτάκια. Τα γυμναστήρια και ο εξοπλισμός τους θεωρήθηκε επίσης ως ένα πολύ σημαντικό ζήτημα.

Η συνδεσιμότητα και οι επικοινωνίες αντιπροσώπευαν ένα τεράστιο ποσοστό στα σχόλια αυτού του τριμήνου, επιτρέποντας την επαφή με αγαπημένα πρόσωπα, αλλά δυνητικά διευκολύνοντας τη μικροδιαχείριση από την ξηρά. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, υπήρξαν εκκλήσεις για κατευθυντήριες γραμμές για την προώθηση μιας υγιούς ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής μέσω της τεχνολογίας.

Το θέμα του υψηλού φόρτου εργασίας ήρθε και πάλι στο προσκήνιο. Αυτό θεωρήθηκε ότι οφείλεται στην αύξηση των απαιτήσεων, των κανονισμών και των διοικητικών καθηκόντων. Φαίνεται ότι υπάρχει μια αυξανόμενη αίσθηση μη διαχειρίσιμων ευθυνών μεταξύ των ναυτικών, γεγονός που προκαλεί τεράστιο άγχος.

Η έκθεση υπογράμμισε πώς οι προκαταλήψεις και οι παρεξηγήσεις μπορούν να εμποδίσουν την κοινωνική συνοχή στο πλοίο. Υπάρχουν πολιτιστικά ζητήματα και πιέσεις από το σπίτι που δεν διερευνώνται πάντα πλήρως, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων ανησυχητικών γεγονότων σχετικά με τις ανισότητες μεταξύ των φύλων και τα εμπόδια στη διαφορετικότητα και την ένταξη. Αυτό περιελάμβανε αναφορές για έλλειψη αποδοχής, δυσφορία και αποκλεισμό για τις γυναίκες ναυτικούς. Για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, είναι σημαντικό να γίνουν περισσότερα για την προώθηση της ανοιχτής επικοινωνίας και την υπέρβαση των προκαταλήψεων.

Η έκθεση δεν έχει μόνο αρνητικά σχόλια για τη ζωή στη θάλασσα. Είναι ενθαρρυντικό ότι οι ερωτηθέντες μίλησαν για τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει η ναυτική ζωή, συμπεριλαμβανομένου του σταθερού εισοδήματος και της περιπέτειας, ενώ αναγνωρίζουν ότι απαιτεί επίσης σημαντικές θυσίες.

Ο Revd Canon Andrew Wright, γενικός γραμματέας του The Mission to Seafarers, δήλωσε: «Φαίνεται ξεκάθαρα ότι τα επίπεδα ευτυχίας δεν θα ανακάμψουν σε αποδεκτά επίπεδα εκτός εάν μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις συστημικές προκλήσεις που εξακολουθούν να υπονομεύουν την ευημερία των ναυτικών μας, όπως η περιορισμένη έξοδος στην ξηρά, ο φόρτος εργασίας, η ανεπαρκής συνδεσιμότητα και οι στάσιμοι μισθοί».

Μήπως τελικά το πρόβλημα είναι σε αυτούς που διοικούν τη ναυτιλία και τις ναυτιλιακές εταιρείες; Το ότι οι ναυτικοί έχουν απομακρυνθεί από διοικητικές θέσεις στην στεριά, δείχνει ξεκάθαρα ότι κάτι πάει στραβά…

Έχουμε πει πολλές φορές ότι μόνο εάν κάποιος είναι ναυτικός μπορεί να καταλάβει την δυσκολία και τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος αλλά και τους ίδιους τους ναυτικούς.

Οι μισθοί, οι ώρες εργασίας (κυρίως για τους ανώτερους αξιωματικούς), το ιντερνέτ αλλά και οι αυξανόμενες απαιτήσεις στο επάγγελμα θα απασχολήσουν πολύ τα επόμενα χρόνια.

Διαβάστε ακόμα