Η Mitsui O.S.K. Η Lines (MOL) αποκάλυψε τα σχέδιά της να βελτιώσει τις δυνατότητες ανίχνευσης πυρκαγιάς στα νέας κατασκευής πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων με καύσιμα LNG, εγκαθιστώντας κάμερες και ένα προηγμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης.
Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, που αναπτύχθηκε από την Captain’s Eye με έδρα το Ισραήλ, θα παρέχει έγκαιρη ανίχνευση πυρκαγιών στα πλοία.
Τα συστήματα θα εγκατασταθούν σε 10 πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων τα οποία έχουν παραγγελθεί και αναμένεται να παραδοθούν το 2024 και μετά. Η MOL λέει ότι εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να εξοπλίσει και τα υπάρχοντα πλοία της με αυτό το σύστημα.
Το Captain’s Eye AI λειτουργεί αναλύοντας εικόνες που καταγράφονται από τις κάμερες και στέλνοντας ειδοποιήσεις στα μέλη του πληρώματος καθώς και στην διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου στην στερία όταν εντοπίζει ανωμαλίες που σχετίζονται με πιθανές πυρκαγιές.
Στην εικόνα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε την οθόνη κατά την ανίχνευση καπνού.
Ενώ όλα τα πλοία Ro/Ro της MOL είναι ήδη εξοπλισμένα με συστήματα πυρανίχνευσης, το σύστημα που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη θα επιτρέψει την ταχύτερη ανίχνευση και την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο των εικόνων από τα γκαράζ, τόσο από το πλοίο όσο και από την στεριά, ενισχύοντας έτσι τους χρόνους απόκρισης.
Η εγκατάσταση έρχεται μετά από πολλές καταστροφικές πυρκαγιές στις οποίες εμπλέκονται εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων, οι οποίες έχουν εγείρει ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια στον τομέα roll-on/roll-off , αμιγώς αυτοκινήτων και φορτηγών (PCTC).
Το Felicity Ace, το οποίο διαχειρίζεται η MOL, έπιασε φωτιά τον Φεβρουάριο του 2022 ενώ μετέφερε περίπου 4.000 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων ηλεκτρικών και πολυτελών σημάτων. Και τα 22 μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν το πλοίο με ασφάλεια, αλλά το πλοίο βυθίστηκε αφού καιγόταν σχεδόν για δύο εβδομάδες.
Η MOL διαχειριζόταν επίσης το πλοίο μεταφοράς οχημάτων Sinqerity Ace, το οποίο έπιασε φωτιά την παραμονή της Πρωτοχρονιάς το 2018 στη μέση του Ειρηνικού Ωκεανού. 5 μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους στο περιστατικό. Το πλοίο δηλώθηκε ως ολική απώλεια και τελικά ρυμουλκήθηκε πίσω στην Ιαπωνία.
Η MOL λέει ότι τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης της Captain’s Eye έχουν αναπτυχθεί ευρέως σε εμπορικά και άλλα πλοία σε όλο τον κόσμο για τον εντοπισμό ανωμαλιών στο μηχανοστάσιο και στο κατάστρωμα.
Η MOL έχει δοκιμάσει με επιτυχία τις δυνατότητες ανίχνευσης καπνού του συστήματος AI στους χώρους του φορτίου του πλοίου μεταφοράς αυτοκινήτων Onyx Ace. Το σύστημα έχει βελτιωθεί ώστε να ανιχνεύει ακόμη και μικρές ποσότητες καπνού, οδηγώντας στην απόφαση να εγκατασταθεί το σύστημα Captain’s Eye στα οχήματα μεταφοράς αυτοκινήτων της MOL.