Η Samsung Heavy βρίσκει αγοραστή για το γεωτρύπανο αξίας 245 εκατομμυρίων δολαρίων

Η Samsung Heavy Industries βρήκε αγοραστή για ένα ανεπιθύμητο γεωτρύπανο υψηλών προδιαγραφών που ακυρώθηκε η αγορά του πριν από τρία χρόνια.

Το γεωτρύπανο Ocean Rig παρήγγειλε το γεωτρύπανο πολύ μεγάλων βαθών Ocean Rig Crete το 2014, με προγραμματισμένη παράδοση μετά από τρία χρόνια. Όταν οι τιμές του πετρελαίου έπεσαν κατακόρυφα το 2015, η εταιρεία καθυστέρησε την παράδοση του κατά ένα ακόμη έτος, επικαλούμενη την επιδείνωση των συνθηκών της αγοράς.

Η αγορά δεν ανέκαμψε και η Ocean Rig αναγκάστηκε να υποβάλει αίτηση για πτώχευση το 2017. Τον Σεπτέμβριο του 2018, μετά τη διαδικασία πτώχευσης, ο ανταγωνιστής της Transocean αγόρασε την Ocean Rig για 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια και απορρόφησε τον στόλο της. Η Transocean ανέλαβε επίσης τα δικαιώματα για δύο γεωτρύπανα τα οποία ήταν υπό κατασκευή, το Ocean Rig Crete και το αδελφό πλοίο Ocean Rig Santorini.

Το 2019, με την αγορά να εξακολουθεί να έχει υπερπροσφορά και να δείχνει ελάχιστα σημάδια βελτίωσης, η Transocean ακύρωσε και τις δύο παραγγελίες των γεωτρύπανων, εξοικονομώντας περίπου 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια και αφήνοντας τη Samsung Heavy Industries με δύο ημιτελή πλοία.

Αυτή την εβδομάδα, η SHI ανακοίνωσε ότι βρήκε έναν ανώνυμο Ευρωπαίο αγοραστή που θα πληρώσει 245 εκατομμύρια δολάρια για το Ocean Rig Crete. Η τιμή έχει μια απότομη μείωση: το 2017, το πλοίο αποτιμήθηκε σε περίπου 425 εκατομμύρια δολάρια και η αρχική αξία παραγγελίας ήταν ακόμη υψηλότερη. Εάν όλα πάνε καλά και ο αγοραστής επιβεβαιώσει τη συμφωνία, το πλοίο θα παραδοθεί το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Η SHI έχει ήδη λάβει την ασυνήθιστη απόφαση να ολοκληρώσει το Ocean Rig Santorini μόνη της, χωρίς αγοραστή. Σε μια νέα συμφωνία, το μετονομαζόμενο Samsung Santorini θα ναυλωθεί στη Saipem για μια περίοδο δύο ετών που αρχίζει στα τέλη του 2021. Η σύμβαση παρέχει στη Saipem τη δυνατότητα να το αγοράσει εάν της αρέσει και αν οι συνθήκες της αγοράς υποστηρίζουν μια κάτι τέτοιο.

«Το Santorini αυξάνει την παραγωγική μας ικανότητα και μας επιτρέπει να ανταποκριθούμε στη ζήτηση για νέα συμβόλαια, σε ένα στάδιο στο οποίο ο τρέχων στόλος γεώτρησης ανοικτής θαλάσσης της Saipem έχει σχεδόν πλήρη συμβατική κάλυψη για τους επόμενους μήνες», δήλωσε ο COO της Saipem για την υπεράκτια γεώτρηση, Marco Toninelli.

Διαβάστε ακόμα