Η διέλευση του πρώτου φορτηγού πλοίου capesize από το βόρειο πέρασμα είναι γεγονός!

Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Gingo έγινε το πρώτο πλοίο τύπου capesize που διέσχισε το βόρειο πέρασμα, σύμφωνα με δημοσιεύματα ρωσικών ΜΜΕ.

Επίσης, το βόρειο πέρασμα πέρασε και ένα δεξαμενόπλοιο που δεν είναι ice-class, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά, αφού μέχρι τώρα είχαν περάσει μόνο δεξαμενόπλοια ice-class.

Το Gingo αναχώρησε από το λιμάνι του Μούρμανσκ σε ένα ταξίδι διαρκείας 13 μερών με προορισμό την Κίνα μεταφέροντας 164.600 μετρικούς τόνους σιδηρομεταλλεύματος, σηματοδοτώντας έτσι το μεγαλύτερο μεμονωμένο φορτίο που θα μεταφερθεί μέσω του βορείου περάσματος. Το πλοίο βοηθήθηκε από δύο παγοθραυστικά.

Η κίνηση των πλοίων κατά μήκος της ελεγχόμενης από τη Ρωσία διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας αυξάνεται λόγω των θερμότερων χειμώνων και των μεγαλύτερων περιόδων που επιτρέπεται η ναυσιπλοΐα, με τη Ρωσία ακόμη και να επιδιώκει τη ναυσιπλοΐα σε αυτή την περιοχή καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου!

Σύμφωνα με τον Υπουργό Ανάπτυξης της Ρωσικής Άπω Ανατολής και της Αρκτικής, η εμπορευματική κίνηση κατά μήκος του βορείου περάσματος αυξήθηκε από 4 εκατομμύρια τόνους το 2014 σε 34 εκατομμύρια τόνους το 2022, έχοντας γίνει ένας σημαντικός θαλάσσιος διάδρομος για την εξαγωγή πετρελαίου, φυσικού αερίου, λιπασμάτων, μετάλλων και άλλων προϊόντων.

Η Ρωσία επιδιώκει να αυξήσει την μεταφορική ικανότητα του βορείου περάσματος σε 100 εκατομμύρια τόνους έως το 2026 και 200 ​​εκατομμύρια τόνους έως το 2030!

Σε ένα ξεχωριστό αλλά σχετικό γεγονός, το High North News αναφέρει ότι ένα ρωσικό δεξαμενόπλοιο τύπου Aframax συμβατικής κλάσης και όχι κλάσης πάγου, πραγματοποίησε ένα ταξίδι μέσω της Βόρειας Διαδρομής από το Μούρμανσκ στο Ningbo της Κίνας.

Η Ρωσία επιδιώκει την ενίσχυση της μεταφοράς φορτίων αργού πετρελαίου στην Κίνα. Η έκθεση ανέφερε ότι το ταξίδι σηματοδοτεί την πρώτη φορά που ένα συμβατικό δεξαμενόπλοιο θα χρησιμοποιήσει τη διαδρομή της Αρκτικής.

Διαβάστε ακόμα