Συνολικά 51 πλοία πουλήθηκαν για διάλυση τον Οκτώβριο του 2016, με τα περισσότερα από αυτά να προορίζονται για την Ινδική υποήπειρο, σύμφωνα με τα στοιχεία του VesselsValue.
H Ινδία αποτελεί τον πιο συνηθισμένο προορισμό για της πωλήσεις πλοίων προς διάλυση, με το Μπανγκλαντές να ακολουθεί στη δεύτερη θέση.
Tα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα μικρά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις στη παγκόσμια λίστα πωλήσεων για διάλυση ανά τύπο πλοίου.
Στην Ινδική υποήπειρο, τις πρώτες θέσεις ανά τύπο πλοίου καταλαμβάνουν τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα δεξαμενόπλοια.
Εκπρόσωπος της ΜΚΟ Shipbreaking Platform δήλωσε ότι περίπου 90 πλοία διαλύθηκαν τον Οκτώβριο του 2016, λαμβάνοντας υπόψιν και τα μικρότερου μεγέθους πλοία.
Τα 40 από αυτά διαλύθηκαν στην Ινδια, 15 στο Μπαγκλαντές, 15 στην Κίνα, 10 στο Πακιστάν και 10 στην Τουρκία.
Λόγω της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας της ναυτιλίας, το 2016 μπορεί να αποτελέσει την χρονιά με την μεγαλύτερη ανακύκλωση πλοίων, καθώς η συνολική ποσότητα τονάζ για σκραπ πιθανόν να φτάσει τα 40 εκατ. dwt, έναντι των 30 εκατ. dwt το 2015, σύμφωνα με της προβλέψεις του BIMCO. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα περισσότερα πλοία θα πάνε για σκραπ στις ακτές του Πακιστάν, της Ινδίας και του Μπαγκλαντές.
Καθώς έλκονται λόγω των τιμών σκραπ χάλυβα και επιλέγουν να αγνοήσουν τις επικίνδυνες συνθήκες εργασίας, οι περισσότεροι πλοιοκτήτες απευθύνονται στα χειρότερα ναυπηγεία της Νότιας Ασίας.
Η κινητήριος δύναμη για την αύξημένη ποσότητα του τονάζ για σκραπ είναι η διαφορά τιμής μεταξύ της καθαρής και ασφαλούς ανακύκλωσης και των χειρότερων ναυπηγείων της Νότιας Ασίας, δήλωσε η διευθύντρια της MKO Shipbreaking Platform Πατρίσια Χάιντεγγερ.
Η σύνηθης πρακτική για τους πλοιοκτήτες είναι να πουλάνε τα πλοία τους σε ναυπηγεία της Νότιας Ασίας μέσω cash-buyers, εταιριών που ειδικεύονται στην αγορά απόσυρσης τονάζ. Οι cash-buyers υπόσχονται στους πλοιοκτήτες όχι μόνο μεγαλύτερες τιμές, αλλά επίσης τους απαλλάσσουν από τις ευθύνες σωστής διαχείρισης των προς απόσυρση πλοίων τους, σύμφωνα με το BIMCO.
Τα πλοία περιέχουν μεγάλες ποσότητες τοξικών υλικών και θα απέδιδαν λιγότερα κέρδη αν πωλούνταν σε εγκαταστάσεις ανακύκλωσης που ακολουθούν τους κανονισμούς σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων.
Δεδομένου ότι οι κυβερνήσεις της Νότιας Ασίας δεν έχουν επιβάλει νομοθετικά ακόμα τις διεθνείς προϋποθέσεις σχετικά με τη διάλυση πλοίων, η μόλυνση του περιβάλλοντος, η ασφάλεια και η εκμετάλλευση αποτελούν τις μεγαλύτερες πηγές ανησυχίας για τον τομέα της διάλυσης πλοίων στην περιοχή.
Νωρίτερα μέσα στον Νοέμβριο, πάνω από 20 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μετά από μια σειρά εκρήξεων σε τάνκερ μεταφοράς πετρελαίου κατά τη διάλυσή του στο διαλυτήριο πλοίων GADANI στο Πακιστάν.
Διαβάστε επίσης: Πρώτοι στις πωλήσεις πλοίων οι Έλληνες στα επικίνδυνα και βρώμικα διαλυτήρια της Νότιας Ασίας