Οι αρχές της Ινδονησίας προχώρησαν στην κατάσχεση ενός δεξαμενόπλοιου VLCC υπό σημαίας Ιράν που είναι ύποπτο για παράνομη μεταφορά πετρελαίου σε άλλο πλοίο (STS) στα ύδατα της χώρας και πιο συγκεκριμένα στη βόρεια θάλασσα της Natuna.
Το Arman 114, κατασκευής 1997, τέθηκε υπό κράτηση την Παρασκευή για μετάγγιση πετρελαίου χωρίς άδεια στο υπό σημαία Καμερούν δεξαμενόπλοιο S Tinos, το οποίο σύμφωνα με το μητρώο πλοίων του Equasis είναι σηκωμένο ότι έχει πάει για σκραπ από το 2018…
«Τα δύο δεξαμενόπλοια προσπάθησαν να διαφύγουν με τος αρχές να αποφασίζουν να να επικεντρώσουν την καταδίωξή τους στο Arman 114, με τη βοήθεια των αρχών της Μαλαισίας καθώς το πλοίο έπλεε στα ύδατα της Μαλαισίας», είπε στη συνέντευξη Τύπου ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Ναυτιλιακής Ασφάλειας της Ινδονησίας (Bakamla) Aan Kurnia, προσθέτοντας ότι το πλοίο εξέπεμπε ψευδείς πληροφορίες μέσω του AIS δείχνοντας ότι είναι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Μαζί με το πλοίο, το οποίο είχε τεθεί υπό κράτηση και πάλι από τους Πεζοναύτες του Ηνωμένου Βασιλείου στο Γιβραλτάρ το 2019 ως Grace 1, οι αρχές συνέλαβαν τον Αιγύπτιο καπετάνιο του, 28 μέλη του πληρώματος και τρεις επιβάτες.
Το TankerTrackers.com, μια από τις σημαντικότερες πηγές στον κόσμο που καλύπτει τις παράνομες διακινήσεις πετρελαίου, ανέφερε ότι το Arman 114 αναχώρησε από τα αγκυροβόλια των νήσων Qeshm και Larak στο Ιράν στις αρχές Ιουνίου με περίπου 1,9 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου μετά από πολλαπλές φορτώσεις από αλλά πλοία με την μέθοδο STS και πάλι.
Όσον αφορά το υποτιθέμενο παροπλισμένο S Tinos, η πλατφόρμα υπό την ηγεσία του Samir Madani προσδιόρισε το σκάφος ως το Lilu, κατασκευής 2000, ιδιοκτησίας της Laetitia Ventures, το οποίο έχει πάει στη Βενεζουέλα συνολικά οκτώ φορές από την έναρξη των κυρώσεων το 2019.
«Είναι πολύ συνηθισμένο τα δεξαμενόπλοια στη Βενεζουέλα να ανακυκλώνουν ονόματα παροπλισμένων πλοίων επειδή η PDVSA τα χρησιμοποιεί για της έκδοση των πιστοποιητικών τους. Το πλοίο στην πραγματικότητα κάνει ping στο AIS στα ανοιχτά της νότιας ακτής του Βιετνάμ, όπως επιβεβαιώνεται από δορυφορικές εικόνες που λήφθηκαν μόλις πριν από δύο ημέρες», είπε ο Madani.
Το 2021, η Ινδονησία κατέσχεσε πλοία με σημαία Ιράν και Παναμά για παρανομίες. Δικαστήριο της Ινδονησίας καταδίκασε τους πλοιάρχους των δύο πλοίων σε δύο χρόνια με αναστολή.