Η ιστορική υπερατλαντική διέλευση του μη επανδρωμένου σκάφους Mayflower θα φέρει επανάσταση στη ναυτιλία (ΒΙΝΤΕΟ)

Λίγο περισσότερο από δύο μήνες μετά την αναχώρηση του από την Αγγλία, και με δύο απρογραμμάτιστες στάσεις, το μη επανδρωμένο πλοίο Mayflower (MAS) έφτασε στο Πλίμουθ της Μασαχουσέτης στις 30 Ιουνίου.

Το σκάφος, το οποίο ρυμουλκήθηκε τα τελευταία 25 μίλια λόγω των κανονισμών της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ για τη ναυσιπλοΐα θα των μη επανδρωμένων σκαφών σε παράκτιες περιοχές, έχει πλέον ελλιμενιστεί δίπλα σε ένα ακριβές αντίγραφο του!

Έγινε το μεγαλύτερο σκάφος χωρίς πλήρωμα που ολοκλήρωσε την υπερατλαντική διέλευση και μπορεί να υπερηφανεύεται ότι το κατόρθωμα του είναι το σημείο καμπής στην ανάπτυξη των αυτόνομων τεχνολογιών.

Το έργο ξεκίνησε το 2016 από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό ναυτιλιακής έρευνας ProMare, με στόχο τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσει στη θαλάσσια έρευνα για την συλλογή δεδομένων.

Η IBM συμμετείχαν στο έργο βοηθώντας στην ανάπτυξη της τεχνολογίας, με έξι κάμερες με τεχνητή νοημοσύνη, με περισσότερους από 30 αισθητήρες και 15 συσκευές άκρων, τα οποία συνεισέφεραν σε προτάσεις για την ερμηνεία και ανάλυση του “AI Captain”.

Σύμφωνα με την ομάδα τεχνολογίας, τα δεδομένα που προέρχονται από τους αισθητήρες και τον προγραμματισμό των συστημάτων επέτρεψαν σύστημα «AI Captain» να τηρήσει τους κανονισμούς στη θάλασσα ενώ λάμβανε κρίσιμες αποφάσεις σε κλάσματα δευτερολέπτου, όπως η αλλαγή πορείας γύρω από κινδύνους ή θαλάσσια ζώα, όλα χωρίς την παρέμβαση και αλληλεπίδραση του ανθρώπου.

Επιπλέον, το «AI Captain» μάθαινε από τα δεδομένα, έβρισκε εναλλακτικές επιλογές, αξιολογούσε και συνέβαλε στη βελτιστοποίηση των αποφάσεων, ενώ διαχειριζόταν τον κίνδυνο για να ολοκληρώσει τη διέλευση του Ατλαντικού.

Έχοντας αναχωρήσει από την Αγγλία τον Απρίλιο, ήταν η δεύτερη προσπάθεια του σκάφους να διασχίσει τον Ατλαντικό μετά την ακύρωση ενός ταξιδιού το 2021 λόγω μηχανικής βλάβης.

Η διέλευση του 2022 δεν έγινε χωρίς μηχανικά προβλήματα, με αποτέλεσμα το πλοίο να παρεκκλίνει της πορείας του μ στις Αζόρες, όπου διαγνώστηκαν τα προβλήματα και ανεφοδιάστηκε με καύσιμα.

Η ομάδα που παρακολουθούσε το ταξίδι αποφάσισε τον Ιούνιο να εκτρέψει και πάλι το σκάφος, αυτή την φορά στο Χάλιφαξ του Καναδά, αφού αντιμετώπισε επιπλέον μηχανικά προβλήματα.

Το Mayflower αναχώρησε από τον Καναδά τη Δευτέρα 27 Ιουνίου για το ιστορικό τελικό σκέλος του ταξιδιού του, συμπληρώνοντας περίπου 3.900 ναυτικά μίλια χωρίς πλήρωμα.

Τα σχέδια να καταπλεύσει το Mayflower στην Ουάσιγκτον, DC φαίνεται ότι έχουν αναβληθεί ή έχουν ακυρωθεί.

«Αυτό το ταξίδι μόλις αρχίζει», είπε ο Rob High, επικεφαλής τεχνολογίας της IBM για δικτύωση και υπολογιστές αιχμής στη Boston Globe, μετά την άφιξη του πλοίου στη Μασαχουσέτη χθες.

Προέβλεψε ότι η εμπειρία που αποκτήθηκε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη πρόοδο στα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης και θα μπορούσε να συμβάλει σε στόλους ή σε μη επανδρωμένα πλοία και στην προσθήκη της τεχνολογίας σε εμπορικά πλοία για να βοηθήσουν τα πληρώματα και να «κάνουν τη ζωή τους ευκολότερη».

Πρόσφατες δοκιμές στην Ιαπωνία και από τη Νοτιοκορεατική Hyundai Heavy Industries κατέδειξαν περαιτέρω τη δυνατότητα για αυτόνομη πλοήγηση.

Το ιαπωνικό πρόγραμμα παρουσίασε επιβατηγά ferry και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που πραγματοποίησαν τοπικά ταξίδια, ενώ κατάφεραν να δέσουν και να λύσουν πλήρως ελεγχόμενα από υπολογιστές!

Ένα πλοίο μεταφοράς LPG έκανε επίδειξη της τεχνολογίας πλέοντας αυτόνομα για περίπου 5.400 ναυτικά μίλια στον ειρηνικό ωκεανό αποφεύγοντας περισσότερα από 100 πλοία και βελτιστοποιώντας το ταξίδι.

Η ProMare ανακοίνωσε ότι περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα επερχόμενα έργα για το Mayflower, το πρόγραμμα επιστημονικής έρευνας και τις επερχόμενες εκδηλώσεις για την ενημέρωση του κοινού θα ανακοινωθούν σύντομα.

Διαβάστε ακόμα