Η κατάρρευση των κοντέινερ προκάλεσε την πυρκαγιά στο Eugen Maersk

eugen_maersk_fire_

Η Επιτροπή Διερεύνησης Θαλάσσιων Ατυχημάτων της Δανίας (Danish Maritime Accident Investigation Board – DMAIB) δημοσιοποίησε έκθεση σχετικά με την πυρκαγιά στο κοντέινερσιπ Eugen Maersk, πέρυσι.

Το πρωί της 18ης Ιουνίου 2013, το πλήρωμα του με δανική σημαία κοντέινερσιπ Eugen Maersk ανακάλυψε ότι ένα κοντέινερ είχε πιάσει φωτιά στο πρυμναίο κατάστρωμα φορτίου. Εκείνη τη στιγμή το πλοίο βρισκόταν στον Κόλπο του Άντεν, έχοντας ξεκινήσει από το Tanjung Pelepas της Μαλαισίας προς το Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Στις ημέρες που προηγήθηκαν της φωτιάς, το πλοίο είχε περάσει αρκετή κακοκαιρία με αποτέλεσμα να υποστούν σημαντική βλάβη τα εμπορευματοκιβώτια και τα στηρίγματα τους.

Το πλήρωμα ξεκίνησε την προσπάθεια πυρόσβεσης και κατάφερε να περιορίσει την πυρκαγιά. Στο πλοίο επιτράπηκε να εισέλθει στο λιμάνι του Τζιμπουτί, όπου έλαβε βοήθεια από τους τοπικούς πυροσβέστες και Ολλανδούς εμπειρογνώμονες σε θέματα διάσωσης. Η φωτιά έσβησε στις 23 Ιουνίου 2013.

Δεν τραυματίστηκαν άτομα λόγω της πυρκαγιάς. Δεν υπήρξε περιβαλλοντική ρύπανση , παρά μόνο περιορισμένη ζημιά στο σκελετό του πλοίου. Συνολικά 16 εμπορευματοκιβώτια υπέστησαν ζημιές ή καταστράφηκαν.

Οι έρευνες για τις αιτίες και την προέλευση της πυρκαγιάς έχουν αποκαλύψει δύο πιθανά βασικά σενάρια, όπου και στα δύο η κατάρρευση των στοιβών των εμπορευματοκιβωτίων λόγω της κακοκαιρίας θεωρείται ένας σημαντικός παράγοντας που συνέβαλε στη φωτιά.

1) Η φωτιά ξεκίνησε ως αποτέλεσμα της θερμότητας λόγω τριβής που δημιουργήθηκε από την κατάρρευση των στοιβών των κοντέινερ, με αποτέλεσμα την ανάφλεξη του περιεχόμενου των δοχείων.

2) Η φωτιά προϋπήρχε, ίσως ακόμη και πριν από τη φόρτωση των κοντέινερ στο πλοίο. Αφού σιγόκαιγε για μεγάλο χρονικό διάστημα, η κατάρρευση των κοντέινερ δημιούργησε μια ξαφνική έκρηξη οξυγόνου που έκανε τη φωτιά να φουντώσει και να αναπτυχθεί.

Η έρευνα της DMAIB επικεντρώνει στη σημασία του να μαθαίνεις μέσα από τη διαχείριση αρνητικών καταστάσεων, στην οργανωτική ευελιξία και προσαρμοστικότητα, και στις προκλήσεις που τα πληρώματα των πλοίων αντιμετωπίζουν όταν ασχολούνται με τις καθημερινές εργασίες τους.