Η Κίνα ξεπέρασε την Ελλάδα και ανέβηκε στην πρώτη θέση στον κόσμο σε όρους ολικής χωρητικότητας

Για πρώτη φορά στη σύγχρονη εποχή, η Κίνα μπορεί πλέον να υπερηφανεύεται ότι έχει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο σε όρους ολικής χωρητικότητας (gt), ξεπερνώντας την Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research.

Η Ελλάδα πάντως εξακολουθεί να διατηρεί την πρώτη θέση όταν η κατάταξη μετράται με βάση τη μεταφορική ικανότητα (dwt). Η Ιαπωνία παραμένει στην τρίτη θέση.

Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες ξεπέρασαν τις αντίστοιχες ιαπωνικές το 2013. Η ολική χρηστικότητα της Κίνας ξεπέρασε την Ιαπωνία το 2018 και έκτοτε βρισκόταν σε ανοδική πορεία πλησιάζοντας όλο και πιο κοντά την Ελλάδα.

Η τελευταία κατάταξη της Clarksons τοποθετεί την Κίνα στα 249,2 εκατομμύρια gt (180 δισεκατομμύρια δολάρια ανά αξία), την Ελλάδα στα 249 εκατομμύρια gt (163 δισεκατομμύρια δολάρια). Ακολουθούν η Ιαπωνία (181m gt), η Νότια Κορέα (66m gt) και οι ΗΠΑ (66m gt). Η Γερμανία, η οποία ήταν τέταρτη πριν από 10 χρόνια, βρίσκεται τώρα στην έβδομη θέση.

«Η Κίνα ήταν πιο ενεργή στην αγορά νέων κατασκευών (σχεδόν διπλάσιες παραγγελίες από την Ελλάδα) και πιο ενεργή στην S&P», σημείωσε η Clarksons στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή της. Έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στόλου σε φορτηγά πλοία μεταφορας χύδην φορτίου (24%) και πλοίων μεταφορας κοντέινερ (16%) με την κρατική COSCO και την China Merchants να είναι οι δυο μεγαλύτερες πλοιοκτήτριες εταιρείες.

Από περίπου το ένα εικοστό του παγκόσμιου συνόλου στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ο στόλος των εμπορικών πλοίων που ανήκει στην Κίνα αποτελεί πλέον περισσότερο από το ένα έβδομο, μετά από μια αξιοσημείωτη ανάπτυξη εδώ και δύο δεκαετίες. Κατά την τελευταία δεκαετία, η χωρητικότητα του στόλου εμπορικών πλοίων που ανήκει στην Κίνα έχει υπερδιπλασιαστεί.

Δεν είναι μόνο η πλοιοκτησία όπου η Κίνα οδηγεί τον κόσμο στη ναυτιλία. Τα ναυπηγεία της έχουν ξεπεράσει τη Νότια Κορέα στην πρώτη θέση ενώ η Λαϊκή Δημοκρατία έχει γίνει μια ζωτική πηγή χρηματοδότησης πλοίων την τελευταία δεκαετία.

Διαβάστε ακόμα