Βίντεο: Η «μάχη» των Αυστραλών για να σώσουν το ακυβέρνητο φορτηγό πλοίο

Οι αυστραλιανές υπηρεσίες έδιναν «μάχη» με τον χρόνο για να σώσουν ένα ακυβέρνητο φορτηγό πλοίο που παρασυρόμενο κατευθυνόταν προς την στεριά.

Στην περιοχή επικρατούσαν σφοδρές καιρικές συνθήκες λόγω μιας καταιγίδας στα ανοιχτά της νοτιοανατολικής ακτής κοντά στο Σίδνεϊ.

Οι αρχικές προσπάθειες για τη διάσωση των 21 μελών του πληρώματος από το πλοίο υπό σημαία Χονγκ Κονγκ, απέτυχαν λόγω των κακών καιρικών συνθηκών.

Το 18χρονος φορτηγό πλοίο “Portland Bay” αναχώρησε από το Wollongong της Αυστραλίας νωρίς το πρωί της Δευτέρας αφού ολοκλήρωσε την εκφόρτωση του φορτίου τσιμέντου.

Το πλοίο έχει στις δεξαμενές του περίπου 1.000 τόνους καύσιμα και πλήρωμα 21 ατόμων.

Η αρχή του λιμένος της NSW, η οποία έχει αναλάβει τον συντονισμό όλων των υπηρεσιών, αναφέρει ότι υπήρξε μηχανικό πρόβλημα στο “Portland Bay”, το οποίο οι μηχανικοί του πλοίου ανέφεραν ότι έχουν τα ανταλλακτικά και ότι θα μπορούσαν να το επιδιορθώσουν αυτοί.

Ο καπετάνιος εξέπεμψε σήμα κινδύνου στις αυστραλιανές αρχές, αναφέροντας ότι το πλοίο έχει υποστεί μπλακ άουτ και τα νερά ήταν πολύ βαθιά για να μπορέσει να ρίξει τις άγκυρες, ώστε να σταματήσει να παρασέρνεται.

Το πλοίο παρασερνόταν προς την ακτή και υπήρχε φόβος ότι θα προσκρούσουν στα βράχια στο Βασιλικό Εθνικό Πάρκο μεταξύ του Port Kembla και του Port Botany.

Τα ελικόπτερα διάσωσης Westpac Life Saver που συνεργάζονται με το Toll Ambulance Rescue ήταν πρώτα που έφτασαν στο σημείο με την Αυστραλιανή Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας να αναφέρει ότι είχαν ένα αεροπλάνο από πάνω για να υποστηρίξει τις επικοινωνίες με το πλοίο.

Τα ελικόπτερα έκαναν πολλές προσπάθειες για να κατεβάσουν ένα συρματόσχοινο στο πλοίο, αλλά ανέφεραν ότι οι προνευτασμοι και οι διατοιχισμοι του πλοίου λόγω των σφοδρών ανέμων και των μεγάλων κυμάτων έκαναν δύσκολη την επιχείρηση.

Οι προσπάθειές τους γίνονταν ακόμη δυσκολότερες λόγω των υπέρκατασκευών του πλοίου, έχοντας σαν αποτέλεσμα να πάρουν την απόφαση να να ματαιώσουν τις προσπάθειες εκκένωσης των μελών του πληρώματος με τα ελικόπτερα.

Νωρίς το απόγευμα, το πρώτο από τα τρία ρυμουλκά έφτασε στο ακυβέρνητο πλοίο και μπόρεσε να δέσει ένα σύρμα ρυμούλκησης για να επιβραδύνει την κίνησή του προς την ακτή.

Ο καπετάνιος μπόρεσε επίσης να ρίξει τις άγκυρες για να βοηθήσει στη διατήρηση της θέσης του.

Εκείνη την στιγμή το πλοίο βρίσκονταν σε απόσταση λιγότερο από ένα ναυτικό μίλι από την ακτή!

Το πρώτο ρυμουλκό που έφτασε ανέφερε ότι έχασε το σύρμα ρυμουλκήσεως πολλές φορές λόγω των καιρικών συνθηκών, αλλά κατάφερε τελικά να διατηρήσει τον έλεγχο του bulker μέχρι να φτάσουν δύο επιπλέον ρυμουλκά στο σημείο.

Γύρω στις 3:30 μ.μ. πάρθηκε η απόφαση να σηκώσουν τις άγκυρες και να προσπαθήσουν να μεταφέρουν το πλοίο σε βαθύτερα νερά όπου το πλήρωμα θα προσπαθήσει να επισκευάσει την ζημιά.

Στην τελευταία αναφορά που υπάρχει, το πλοίο ρυμουλκούνταν με ταχύτητα περίπου 1,5 κόμβων και προσπαθούσαν να φτάσουν σε μια απόσταση περίπου 12 ναυτικών μιλίων από την ακτή.

Τα ρυμουλκά θα παραμείνουν δίπλα στο πλοίο μόλις μεταφερθεί σε ασφαλέστερη θέση.

Εάν το πλήρωμα δεν μπορέσει τελικά να επισκευάσει την ζημιά, το σχέδιο είναι να ρυμουλκηθεί εκ νέου το πλοίο στο λιμάνι, όταν ο καιρός καλυτερεύσει.

Η ίδια καταιγίδα έχει προκαλέσει εκτεταμένες πλημμύρες στις ακτές της Αυστραλίας, με αποτέλεσμα οι αξιωματούχοι του Σίδνεϊ να ζητήσουν την εκκένωση περισσότερων από 30.000 ανθρώπων.

Διαβάστε ακόμα