Ο Loyd’s Register, η Cargill, η Minerva Dry και η NACKS συνεργάζονται για την ανάπτυξη νέου ενεργειακά αποδοτικού φορτηγού πλοίου Kamsarmax για χρήση ως καυσίμου μεθανόλης και αιολικής ενέργειας, με δυνατότητα καύσης μεθανόλης και πανιών ρότορα ως αποτέλεσμα ενός κοινού αναπτυξιακού έργου (JDP) που θεσπίστηκε το 2022.
Το πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου θα είναι έτοιμο για χρήση μεθανόλης και πανιών ρότορα, και θα υπερέχει σε ενεργειακή απόδοση και περιβαλλοντικές επιδόσεις μετά το αποτέλεσμα ενός κοινού αναπτυξιακού έργου.
Ο σχεδιασμός θα παρέχει ένα νέο ενεργειακά αποδοτικό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε μια εποχή που οι πλοιοκτήτες και οι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων πρέπει να εξετάσουν τις στρατηγικές τους για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση (ESG) σύμφωνα με τους νέους και επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που επιβάλλουν τον περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG).
Το JDP περιελάμβανε στοιχεία σχετικά με τις απαιτήσεις των χρηστών από έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές χύδην ξηρού φορτίου, την Cargill και συγκεντρώνει την επιχειρησιακή εμπειρία της πλοιοκτήτριας Minerva Dry με την τεχνογνωσία σχεδιασμού του κορυφαίου κινεζικού ναυπηγείου NACKS. Η LR ενήργησε ως έμπιστος σύμβουλος καθ’ όλη τη διάρκεια του κοινού έργου ανάπτυξης ως ο μοναδικός νηογνώμονας για το σχεδιασμό αυτού του μοναδικού πλοίου.
Ο Νίκος Κακαλής, Global Bulk Carriers Segment Director, Lloyd’s Register, δήλωσε:
“Η Lloyd’s Register είναι υπερήφανη για τη συνεργασία της σε αυτό το JDP με τις Cargill, Minerva Dry και NACKS για το σχεδιασμό ενός ενεργειακά αποδοτικού και έτοιμου για μελλοντικά καύσιμα πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου Kamsarmax, φέρνοντας την καινοτομία στην πράξη” και προσθέτει:
“Και είναι απολύτως ζωτικής σημασίας να συνεχίσουν να συνεργάζονται οι ενδιαφερόμενοι φορείς σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της ναυτιλίας για την παροχή εμπορικά βιώσιμων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του τομέα, δίνοντας παράλληλα προτεραιότητα σε σχέδια που συμμορφώνονται με τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, όπως αποδεικνύεται από αυτό το JDP.”
Ο Chris Hughes, ειδικός σε θέματα αποανθρακοποίησης, Cargill International, δήλωσε:
“Όλοι έφεραν πολλές γνώσεις και εμπειρία στο έργο, καθώς και την προθυμία να αμφισβητήσουν την υπάρχουσα κατάσταση και να εξετάσουν νέες ιδέες και τεχνολογίες. Αντί να ξεκινήσουμε με μια σχεδίαση με συμβατικά καύσιμα και να προσθέσουμε κάποια περιορισμένη “ετοιμότητα”, ουσιαστικά σχεδιάσαμε πρώτα ένα πλοίο με καύσιμα μεθανόλης, και από εκεί και πέρα δουλέψαμε προς τα πίσω για την έκδοση που είναι έτοιμη για μεθανόλη. Το αποτέλεσμα είναι ένας σχεδιασμός που είναι πραγματικά έτοιμος και εφικτός για μετατροπή”.
Ο Κώστας Παπαδοδήμας, Τεχνικός Διευθυντής της Minerva Dry, δήλωσε: “Η Minerva Dry είναι μια εταιρεία που διαθέτει ένα πλοίο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή καυσίμων:
“Βρισκόμαστε σε μια εποχή που η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού που προκαλείται κυρίως από την ταχεία τεχνολογική πρόοδο και τις απαιτήσεις και τους στόχους που έχουν τεθεί για την απαλλαγή της βιομηχανίας μας από τον άνθρακα. Ως εκ τούτου, η Minerva Dry έχει δεσμευτεί να συνεργαστεί με τους ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου και τους επιχειρηματικούς εταίρους για την ανάπτυξη λύσεων που θα επιτρέψουν την απαλλαγή των ναυτιλιακών μεταφορών από τον άνθρακα. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που μας δόθηκε η ευκαιρία να παράσχουμε τις γνώσεις και την επιχειρησιακή μας εμπειρία σε αυτό το ΚΔΠ που είχε ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη ενός βελτιστοποιημένου και ενεργειακά αποδοτικού σχεδιασμού ενός πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου Kamsarmax με δυνατότητες για το μέλλον και στοιχεία βιωσιμότητας, όντας ταυτόχρονα εμπορικά επίκαιρο σήμερα”.
Ο Mingfeng Lu, τεχνικός διευθυντής της NACKS, δήλωσε:
“Είναι πραγματικά μεγάλη τιμή για τη NACKS να αναπτύσσει το νέο ενεργειακά αποδοτικό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Kamsarmax, έτοιμο για εναλλακτικά καύσιμα, μαζί με τις Minerva Dry, Cargill και Lloyd’s Register. Μέσω των συντονισμένων προσπαθειών όλων των μερών, το έργο JDP εκτελέστηκε με επιτυχία. ”
“Το Kamsarmax BC, έτοιμο για χρήση διπλού καυσίμου μεθανόλης, αποτελεί άλλη μια σημαντική ανακάλυψη στην ανάπτυξη “ουδέτερων” από άποψη άνθρακα πλοίων στη NACKS, μέσω ολοκληρωμένης έρευνας για τη βέλτιστη διάταξη των δεξαμενών αποθήκευσης μεθανόλης, των συστημάτων παροχής καυσίμου και ανεφοδιασμού. Με τη βελτιστοποίηση της μορφής της γάστρας και την εφαρμογή συσκευών εξοικονόμησης ενέργειας, το πλοίο παρέχει σημαντική βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης σε σύγκριση με την τελευταία γενιά του Kamsarmax BC. Μπορεί να ικανοποιήσει την απαίτηση της φάσης 3 του EEDI με τη χρήση συμβατικών καυσίμων, με δυνατότητα μεγαλύτερης βελτίωσής της μετά τη χρήση της αιολικής πρόωσης και του καυσίμου μεθανόλης στο μέλλον.”
“Η NACKS θα συνεχίσει να δεσμεύεται στην έρευνα για τα νέα σκάφη καθαρής ενέργειας και την εφαρμογή της πράσινης τεχνολογίας, για να παρέχει μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων πράσινης ενέργειας και καινοτόμες λύσεις για τους πελάτες μας που έχουν τις κοινές αξίες και στόχους”.