Η MSC παραγγέλνει κρουαζιερόπλοια επόμενης γενιάς που θα κινούνται με LNG και υδρογόνο

Ο Όμιλος MSC ανακοίνωσε σχέδια για παραγγελίες ακόμη δυο πολυτελών κρουαζιερόπλοιων μετά το Explora Journeys, το οποίο δεν έχει ακόμη καθελκυστεί, ενσωματώνοντας επίσης τον σχεδιασμό ώστε να κινούνται με LNG και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Η MSC και η Fincantieri υπέγραψαν συμφωνία για την αύξηση του στόλου σε έξι κρουαζιερόπλοια με τα δύο πρώτα, τα Explora I και Explora II, να βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Monfalcone της Ιταλίας.

Η υιοθέτηση των νέων, πιο πράσινων τεχνολογιών, ακολουθεί μια αναδυόμενη τάση στον κλάδο της κρουαζιέρας. Η MSC Cruises, εγκατέστησε στο τελευταίο κρουαζιερόπλοιο της κατηγορίας Meraviglia-Plus που κατασκευάζεται στη Γαλλία μονάδα παραγωγής ενέργειας με καύσιμο LNG, ενώ η εταιρεία προετοιμάζεται επίσης για το πρώτο από τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που θα κινείται με LNG το οποίο πρόκειται να παραδοθεί αργότερα φέτος.

Η Fincantieri ξεκίνησε επίσης την κατασκευή των πρώτων κρουαζιερόπλοιων που θα κινούνται με LNG για τα γερμανικά Tui Cruises και Princess Cruises, ενώ στη Φινλανδία, η Meyer Turku ξεκίνησε πρόσφατα την κατασκευή του πρώτου κρουαζιερόπλοιου που θα κινείται με μεθανόλη που κατασκευάζεται επίσης για την TUI Cruises. Η Viking είπε πρόσφατα ότι δύο από τα κρουαζιερόπλοια της που πρόκειται να καθελκυστούν το 2024 και το 2025 θα διαθέτουν επίσης υβριδικό σταθμό με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Σύμφωνα με τους όρους της σημερινής συμφωνίας με τη Fincantieri, οι εργασίες θα ανασταλούν για την κατασκευή των Explora III και Explora IV, τα οποία αποτελούσαν μέρος της αρχικής παραγγελίας αξίας 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019 για τέσσερα κρουαζιερόπλοια 63.000 κόρων ολικής χωρητικότητας. Η MSC θα πληρώσει επιπλέον 120 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο για τον επανασχεδιασμό ώστε να εγκατασταθεί η μονάδα LNG.

Η εταιρεία είπε ότι κάθε πλοίο θα επιμηκυνθεί κατά περίπου 62 πόδια από το προγραμματισμένο μήκος των 813 ποδιών για να καταστεί δυνατή η εγκατάσταση των νέων σταθμών παραγωγής ενέργειας. Η παράδοση των δύο κρουαζιερόπλοιων, που είχε προγραμματιστεί για το 2024 και το 2025, μετατίθεται για το 2026 και το 2027.

Η MSC παρήγγειλε επίσης δύο επιπλέον κρουαζιερόπλοια , τα Explora V και Explora VI, τα οποία η Fincantieri λέει ότι θα διαθέτουν μια νέα γενιά κινητήρων υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα αντιμετωπίσουν το ζήτημα της ολίσθησης μεθανίου.

Επιπλέον, τα νέα πλοία θα είναι επίσης εξοπλισμένα με «πρώτες στη βιομηχανία περιβαλλοντικές τεχνολογίες και λύσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος περιορισμού υγρού υδρογόνου που θα τους επιτρέψει να χρησιμοποιούν αυτό το πολλά υποσχόμενο καύσιμο χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Το καύσιμο υδρογόνου θα τροφοδοτήσει μια κυψέλη καυσίμου έξι μεγαβάτ για την παραγωγή ενέργειας για τη λειτουργία της ξενοδοχειακής μονάδας και θα επιτρέψει στα πλοία να λειτουργούν με «μηδενικές εκπομπές» στο λιμάνι, με τους κινητήρες εκτός λειτουργίας. Τα δυο νέα πλοία θα τεθούν σε λειτουργία το 2027 και το 2028.

Ο Pierfrancesco Vago, Εκτελεστικός Πρόεδρος του Τμήματος Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC αποκαλεί το Explora ως τα κρουαζιερόπλοια του αύριο που χρησιμοποιούν τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες του σήμερα και είναι έτοιμα να προσαρμοστούν σε εναλλακτικές ενεργειακές λύσεις καθώς γίνονται διαθέσιμες.

Αναφέρει το LNG ως το καθαρότερο θαλάσσιο καύσιμο που διατίθεται σήμερα σε ευρεία κλίμακα, ενώ είπε ότι θα παίξει σημαντικό ρόλο στον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής με τους κινητήρες να έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τις εκπομπές CO2 έως και 25 τοις εκατό σε σύγκριση με τα τυπικά καύσιμα πλοίων. Η MSC ατενίζει επίσης το μέλλον με τη δυνατότητα αυξανόμενης διαθεσιμότητας βιολογικών και συνθετικών μορφών LNG.

Και τα έξι πλοία του στόλου του Explora Journeys θα είναι επίσης εξοπλισμένα με τις πιο πρόσφατες περιβαλλοντικές και θαλάσσιες τεχνολογίες. Αυτό περιλαμβάνει την τεχνολογία επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης για να επιτρέψει τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου, συνδεσιμότητα plug-in ισχύος στην ξηρά και συστήματα διαχείρισης υποβρύχιου θορύβου.

Η MSC ανακοίνωσε τα σχέδιά της να ξεκινήσει τις κρουαζιέρες πολυτελείας στα τέλη του 2018 και επιβεβαίωσε την παραγγελία για τα τέσσερα κρουαζιερόπλοια με τη Fincantieri το 2019.

Το πρώτο από τα κρουαζιερόπλοια, το οποίο πρόκειται να τεθεί σε υπηρεσία το 2023, καθελκύστηκε στις αρχές του μήνα, ενώ η συναρμολόγηση ξεκίνησε και στο δεύτερο κρουαζιερόπλοιο που αναμένεται να παραδοθεί το 2024.

Η Explora είπε ότι ο επανασχεδιασμός των τεσσάρων πρόσθετων πλοίων θα επιτρέψει επίσης στη γραμμή κρουαζιέρας να αυξήσει τον αριθμό των επιβατών και να διευρύνει τους κοινόχρηστους χώρους στα νεότερα πλοία.

Διαβάστε ακόμα