Ένα ιρανικό δεξαμενόπλοιο που μετέφερε περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια συμπυκνώματος (condensate ), ξεκίνησε να ξεφορτώνει αυτή την εβδομάδα στο κύριο λιμάνι της κρατικής εταιρείας πετρελαίου PDVSA της Βενεζουέλας, σύμφωνα με έγγραφο της εταιρείας και τις υπηρεσίες παρακολούθησης δεξαμενόπλοιων.
Η PDVSA και η κρατική National Iranian Oil Company (NIOC) το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους ξεκίνησαν μια συμφωνία για την ανταλλαγή ιρανικού συμπυκνώματος με αργό πετρέλαιο της PDVSA. Η συμφωνία έχει αποδειχθεί καθοριστική για τη διατήρηση της παραγωγής πετρελαίου της Βενεζουέλας, η οποία χρειάζεται αραιωτικά, συμπεριλαμβανομένου του συμπυκνώματος για τις μεταφορές και τις εξαγωγές.
Πέρυσι, οι δύο κρατικές εταιρείες που υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ αντάλλαξαν περίπου 4,82 εκατομμύρια βαρέλια συμπυκνώματος με 5,55 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου, που μεταφέρθηκαν κυρίως με πλοία με σημαία Ιράν. Το συμπύκνωμα είναι ένα εξαιρετικά ελαφρύ πετρέλαιο.
Οι σύμμαχοι έχουν επίσης ανταλλάξει ιρανική βενζίνη με καύσιμα αεροσκαφών της Βενεζουέλας μέσω μιας συμφωνίας που ξεκίνησε το 2020 και συνέβαλε στη μείωση της έλειψης καυσίμων για τους κινητήρες στο έθνος της Νότιας Αμερικής.
Το υπό ιρανική σημαία VLCC πλοίο μεταφοράς αργού πετρελαίου Starla, που ανήκει και διαχειρίζεται η κρατική National Iranian Tanker Company (NITC), έφτασε στα ύδατα της Βενεζουέλας την Παρασκευή, σύμφωνα με το πρόγραμμα εισαγωγών και εξαγωγών της PDVSA που είδε το Reuters.
Το πλοίο, το οποίο απενεργοποίησε τον αναμεταδότη του τον Δεκέμβριο πριν αναχωρήσει από το λιμάνι Tombak του Ιράν, βοηθήθηκε από ρυμουλκά τη Δευτέρα κατά την προσέγγισή του στο λιμάνι Jose της PDVSA, σύμφωνα με την υπηρεσία παρακολούθησης TankerTrackers.com, η οποία επίσης επιβεβαίωσε την ταυτότητά του.
Η PDVSA και η NIOC, η μητρική εταιρεία της εταιρείας δεξαμενόπλοιων NITC, δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.
Ως μέρος των όρων της ανταλλαγής, η παράδοση του συμπυκνώματος αναμενόταν τον Δεκέμβριο, αλλά η έλλειψη χώρων αποθήκευσης πετρελαίου και η συμφόρηση στο Jose δημιούργησαν καθυστερήσεις, σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα της PDVSA.
Η έλλειψη χερσαίας χωρητικότητας αποθήκευσης, η οποία ανάγκασε την PDVSA από πέρυσι να καταφύγει σε πλωτή αποθήκευση, οδήγησε επίσης πρόσφατα την εταιρεία να συνεχίσει τις εξαγωγές αραιωμένου αργού πετρελαίου στην Ασία, ένα μείγμα εξαιρετικά βαρύ αργού πετρελαίου και εισαγόμενου συμπυκνώματος.