Ιστορική διέλευση πλοίων από το βόρειο πέρασμα αυτή την εποχή

Ρώσοι αξιωματούχοι ανέφεραν ότι με τη βοήθεια παγοθραυστικών, ένα ιστορικό κονβόι πλοίων ολοκλήρωσε ένα ταξίδι μέσω της διαδρομής του βόρειου περάσματος.

Η Rosatom, η οποία επιβλέπει τις επιχειρήσεις των παγοθραυστικών, ανέφερε ότι η συγκεκριμένη διέλευση σηματοδοτεί την πρώτη φορά στην ιστορία της ναυτιλίας της Αρκτικής που μια συνοδεία οκτώ πλοίων πέρασε από ανατολικά προς δυτικά αυτή την εποχή του χρόνου. Δεν υπάρχουν πλέον πλοία στο βόρειο πέρασμα που χρειάζονται επείγουσα βοήθεια παγοθραυστικού.

Ορισμένα από αυτά τα πλοία, ήταν εγκλωβισμένα για εβδομάδες κατά μήκος της διαδρομής ενώ περίμεναν βοήθεια από τα παγοθραυστικά. Τα πλοία έχουν πλέον φτάσει όλα με ασφάλεια στη Θάλασσα Kara.

Το πυρηνοκίνητο Vaygach ξεκίνησε τη συνοδεία προς τα δυτικά στις 22 Νοεμβρίου συνοδεύοντας τρία πλοία γενικού φορτίου υπό ρωσική σημαία, τα RZK Constanta, Turukhan και Grigoriy Shelikhov, από το λιμάνι του Pevek. Τρεις ημέρες αργότερα, πέντε επιπλέον πλοία, τα Kumpula, Selenga, Vladimir Rusanov, Severniy Proect και Mekhanik Pustoshnyy, ενώθηκαν στη συνοδεία. Σε αυτά τα πλοία περιλαμβανόταν ένα μεγαλύτερο φινλανδικό bulker, το οποίο είχε εισέλθει στο στενό του Bering στις αρχές Νοεμβρίου αλλά είχε κολλήσει περιμένοντας βοήθεια, καθώς και ένα ρωσικό τάνκερ. Το φορτηγό μετέφερε οικοδομικά υλικά στα κοιτάσματα πετρελαίου της Rosneft.

Ο καπετάνιος του παγοθραυστικού Vaygach, Mikhail Goncharenko, εξήγησε μερικές από τις προκλήσεις κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. «Έπρεπε να προσαρμόζουμε συνεχώς την τακτική μας. Όλα τα πλοία της συνοδείας έγιναν μέλη μιας ομάδας. Οι καπετάνιοι κατάλαβαν την κατάσταση και εκτελούσαν τις εντολές μας επαγγελματικά. Το να διατηρούν ένα κενό ενώ παραμένουν κοντά μας ήταν η πιο δύσκολη πτυχή για αυτούς, καθώς δεν έχουν συνηθίσει να λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο. Ένα από τα πλοία, το Kumpula, ήταν ξένο, αλλά δεν υπήρχε γλωσσικό πρόβλημα στη συνεννόηση. Ο Φινλανδός καπετάνιος μιλούσε καλά αγγλικά και ακολούθησε προσεκτικά όλες τις οδηγίες μας».

Η Rosatom αναφέρει ότι η συνοδεία πέρασε από τα πιο δύσκολα σημεία της διαδρομής, τα στενά Vilkitsky και Matisen, χωρίς προβλήματα. Την ενδέκατη ημέρα της ναυσιπλοΐας, το Selenga, ένα φορτηγό πλοίο 6.000 τόνων με ρωσική σημαία, άφησε τη συνοδεία στην περιοχή της χερσονήσου Taymyr και μόνο του πλέον κατευθύνθηκε προς τον κόλπο Sever.

Το τελευταίο σκέλος του ταξιδιού ανέλαβε ένα δεύτερο παγοθραυστικό, το Taymyr, ενώ το Vaygach κατευθύνθηκε στον κόλπο του Ob. Την επόμενη μέρα, τα επτά εναπομείναντα πλοία βγήκαν έξω από τη περιοχή φτάνοντας στο δυτικό άκρο του πάγου της Θάλασσας Καρά και συνέχισαν μόνα τους το ταξίδι τους έξω από την περιοχή NSR.

Ο Mustafa Kashka, Γενικός Διευθυντής της FSUE Atomflot, σχολίασε: «Οι συντονισμένες ενέργειες όλων των εμπλεκομένων εξασφάλισαν ότι τα πλοία έλαβαν βοήθεια έγκαιρα. Αυτό το ταξίδι άφησε το στίγμα του στη ναυσιπλοΐα της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής. Πρέπει να ευχαριστήσουμε τον καπετάνιο και το πλήρωμα του Vaygach για τον επαγγελματισμό τους στην αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης. Στο παρθενικό του ταξίδι στο Vaygach, ο καπετάνιος Mikhail Goncharenko έδειξε τις ικανότητες και την εμπειρία του και κέρδισε τη θέση του μεταξύ των κορυφαίων καπεταναίων της Αρκτικής».

Ενώ η επιχείρηση στέφθηκε με επιτυχία, Ρώσοι αξιωματούχοι ζητούσαν περαιτέρω αύξηση του στόλου των παγοθραυστικών για να επιτευχθεί ο στόχος της διατήρησης της ναυσιπλοΐας όλο το χρόνο στη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας.

Διαβάστε ακόμα