Αν και η αύξηση της ζήτησης δείχνει να μειώνεται, η Drewry αναβάθμισε τα αναμενόμενα κέρδη για τις εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2021 σε 190 δισεκατομμύρια δολάρια και ακόμη υψηλότερα το 2022.
Η κερδοφορία της βιομηχανίας της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να ανεβαίνει σε νέα υψηλά επίπεδα και η Drewry σημείωσε στην τελευταία της έκθεση «Container Forecaster» ότι το 3ο τρίμηνο του 2021 το EBIT του κλάδου ήταν 70,9 δισεκατομμύρια δολάρια, που είναι μια εντυπωσιακή εννεαπλάσια βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Με τον αριθμό του τρίτου τριμήνου να φέρνει την κερδοφορία για τους πρώτους εννέα μήνες του 2021 για τον κλάδο σε EBIT 136,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η Drewry αύξησε τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους στα 190 δισεκατομμύρια δολάρια, από 150 δισεκατομμύρια δολάρια που ήταν προηγουμένως.
Εξετάζοντας το 2022, η Drewry είπε ότι ο συνδυασμός του αυξανόμενου πληθωρισμού, η συμφόρηση στην αλυσίδα εφοδιασμού και η μετάλλαξη Omicron του Covid-19, συμβάλουν για να επιβραδύνουν τον ρυθμό ανάπτυξης στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στην ξηρά και ως εκ τούτου η πρόβλεψη αύξησης της διακίνησης στα λιμάνια για το 2022 έχει μειωθεί σε 4,6 % από 5,2% προηγουμένως.
«Πιστεύουμε ότι το 3ο τρίμηνο του 21 αντιπροσωπεύει πιθανώς τα κορυφαία τριμηνιαία κέρδη για τους μεταφορείς, αλλά τα τριμηνιαία αποτελέσματα το 2022 θα παραμείνουν πιο ομοιόμορφα που κατά μέσο όρο θα είναι ελαφρώς υψηλότερα», σχολίασε ο Simon Heaney, Senior Manager of Container Research για την Drewry.
Η εκτίμηση EBIT της Drewry για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων το 2022 είναι 200 δισεκατομμύρια δολάρια, περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια υψηλότερη από το 2021, με περιθώριο 37%.
«Η ομαλότερη λογική της πρόβλεψης κερδών πηγάζει από την απομάκρυνση από την ασταθή (και πιθανώς υποχωρούσα) αγορά spot προς μακροπρόθεσμα συμβόλαια που αναμένεται να υπογραφούν σε πολύ υψηλότερα επίπεδα στις επερχόμενες διαπραγματεύσεις», είπε ο Heaney.
Η Drewry σημείωσε ότι οι εταιρείες θα είχαν άφθονα ελεύθερα μετρητά για να πληρώσουν τα χρέη, να δώσουν μερίσματα στους μετόχους και να επιδιώξουν ευκαιρίες ανάπτυξης. Πέρυσι, οι εταιρείες παρήγγειλαν το αριθμό ρεκόρ των 548 πλοίων χωρητικότητας 4,2 εκατομμυρίων teu σύμφωνα με την Clarkson Research, όπως ανέφερε χθες η Seatrade Maritime News.
Οι γραμμές έχουν επίσης διοχετεύσει δισεκατομμύρια για εξαγορές στον χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
«Η πανδημία και η επακόλουθη κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι ο κύριος μοχλός των κερδών των υπερχρεωμένων εταιρειών και των τιμών των μετοχών. Με απλά λόγια, όσο περισσότερο διαρκεί η συμφόρηση, τόσο περισσότερο οι ναύλοι και τα κέρδη των μεταφορέων θα παραμείνουν εξαιρετικά υψηλά».