Η Trafikverket Sweden υπέγραψε συμβόλαιο με την Holland Shipyards Group για την κατασκευή έως τεσσάρων αυτόνομων, πλήρως ηλεκτρικών πλοίων. Τα ferry έχουν σχεδιαστεί για το επίπεδο 2 της Αυτονομίας του ΙΜΟ και θα λειτουργούν από ένα κέντρο τηλεχειρισμού στη Στοκχόλμη.
Ένα αυτόνομο πλοίο επιπέδου 2 ελέγχεται και λειτουργεί από απομακρυσμένη τοποθεσία, αλλά τα μέλη του πληρώματος εξακολουθούν να βρίσκονται στο πλοίο και μπορούν οποιαδήποτε στιγμή να πάρουν τον έλεγχο και να χειριστούν το σκάφος εάν χρειαστεί.
Το πλοίο θα ναυσιπλοεί και θα εκτελεί το δρομολόγιο του μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού, σύμφωνα με την Holland Shipyards. Ενώ θα είναι ελλιμενισμένο, το ferry των 60 οχημάτων θα φορτίζεται από μια εγκατάσταση φόρτισης στην ξηρά, η οποία θα διαρκεί περίπου τέσσερα λεπτά.
Η σύμβαση περιλαμβάνει το σύνολο της προμήθειας, συμπεριλαμβανομένης της παράδοσης δύο ferry, τεσσάρων αυτόματων εγκαταστάσεων πρόσδεσης, δύο σταθμών φόρτισης, μιας εγκατάστασης προσομοιωτή και του κέντρου τηλεχειρισμού.
Η διαχειρίστρια εταιρεία σκοπεύει να βελτιώσει την ασφάλεια των επιβατών χρησιμοποιώντας την αυτόνομη τεχνολογία. Ο στόχος είναι το πλήρως λειτουργικό σύστημα να αντιμετωπίζει ζητήματα πλοήγησης με «εντελώς συνεπή τρόπο, μειώνοντας τον κίνδυνο για «απροσδόκητες» ενέργειες.
Το σκάφος θα έχει υψηλό βαθμό αυτονομίας προκειμένου να μειωθεί η εξάρτηση από το πλήρωμα που θα βρίσκεται επάνω σε αυτό. Πολλά από τα συστήματα λειτουργούν εξ αποστάσεως από το κέντρο ελέγχου της ακτής και έχουν σχεδιαστεί με αντίγραφα ασφαλείας σε περίπτωση κάποιας αστοχίας.
Το πρώτο πλοίο έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2024.
«Είμαστε εξαιρετικά περήφανοι που είμαστε μέρος αυτού του πρωτοποριακού βήματος στη ναυπηγική βιομηχανία», δήλωσε ο Marco Hoogendoorn, διευθυντής του Holland Shipyards Group.
Τα ηλεκτρικά επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία, τα πλοία εργασίας, ακόμη και πλήρως ηλεκτρικά πλοία- βυθοκόροι, αποτελούν σημαντικό μερίδιο του χαρτοφυλακίου του Ομίλου Holland Shipyards. Μεταξύ άλλων, έχει επίσης κατασκευάσει ηλεκτρικά ferry σε σειρά παραγωγής για τη γερμανική εταιρεία SFK και για το κανάλι της Βόρειας Θάλασσας (NZK).