Κι η Maersk υποψήφια αγοράστρια ΟΛΠ και ΟΛΘ

port_of_piraeus_olp_

Φωτο:http://newelime.dyndns.org

Μοναδικές προσφορές ξενοδοχείων και ταξιδιών με εξαιρετικές εκπτώσεις!

Η Δανική AP Moeller-Maersk A/S θα συμμετάσχει στη διαδικασία υποβολής προσφορών για δύο από τα μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια -του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης- αφού ο Πρωθυπουργός της χώρας, Αλέξης Τσίπρας, έφερε την πώληση των λιμένων στο τραπέζι της πρότασης για συμφωνία με τους Ευρωπαίους εταίρους, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η Cosco και η APM είναι οι δυο βασικοί διεκδικητές του ΟΛΠ, ενώ το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διεκδικούν επίσης οι Russian Railways, Mitsui, ICTS, DP World, BV Deutsche Invest Equity Partners, Duferco Participations Holding και Yilport Holding.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε καθήκοντα τον Ιανουάριο, εν μέρει, με την υπόσχεση να τερματίσει τα μέτρα λιτότητας και να σταματήσει μια σειρά από ιδιωτικοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένης της πώλησης των κρατικής ιδιοκτησίας των λιμένων.

Η προηγούμενη κυβέρνηση με επικεφαλή τον Αντώνη Σαμαρά είχε προεπιλέξεί πέντε εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Cosco, για την παραχώρηση μεριδίου 67% του λιμανιού του Πειραιά, αλλά η πώληση απορρίφθηκε από τη νεοεκλεγείσα αριστερή κυβέρνηση με επικεφαλή τον Τσίπρα.

Ωστόσο, αντιμέτωπη με την αυξανόμενη πίεση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, η κυβέρνηση Τσίπρα φαίνεται έτοιμη να δεχθεί την ικανοποίηση της πλειοψηφίας των απαιτήσεων των δανειστών -πολλές από τις οποίες απορρίφθηκαν κατά το πρόσφατο δημοψήφισμα- για να λάβει τα 53,5 δισεκατομμύρια ευρώ του πακέτου διάσωσης.

Οι δεσμευτικές ημερομηνίες της προσφοράς για τα δύο λιμάνια θα ανακοινωθούν το αργότερο μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2015, ανέφερε η πρόταση, ενώ ειδικά για τον ΟΛΠ το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά ήδη τις σχετικές διαδικασίες.

Αν επιλεγεί, η Maersk θα διευθύνει τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, μέσω του APM Terminals, του εξ’ ολοκλήρου ελεγχόμενου από αυτήν φορέα τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.

Την Παρασκευή ο αντιπρόεδρος ανάπτυξης δραστηριοτήτων της APM Terminals, Francois Delenclos δήλωσε πως ο όμιλος διεκδικεί την εξασφάλιση της παραχώρησης των δυο λιμένων στα πλαίσια των στρατηγικών του σχεδίων. “Το ενδιαφέρον του ομίλου έχει παραμείνει σταθερό σε όλες τις φάσεις των οικονομικών και πολιτικών κύκλων της χώρας”, προσέθεσε μάλιστα με νόημα.

Οι Δανοί και κινέζοι εμφανίζονται ενίοτε ως ανταγωνιστές και ενίοτε ως συνεργάτες για τα φορτία και για τα λιμάνια παγκοσμίως. Αθροιστικά ο στόλος τους ξεπερνά τα 750 containership και συνολικά τα 1200 πλοία. Συνεργάζονται σε λιμάνια όπως του Port Said στην Αίγυπτο αλλά και στη βόρεια Ευρώπη. Στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου η Maersk ελέγχει ήδη και το λιμάνι της Σμύρνης.