ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Λιβύη: Επιτράπηκε η φόρτωση πετρελαίου σε μπλοκαρισμένο τάνκερ της Thenamaris

Libya_Al_Hariga_port

Το λιμάνι Al-Hariga της Λιβύης

Ένα Aframax ιδιοκτησίας της ελληνικής ναυτιλιακής Thenamaris, που προηγουμένως του είχε απαγορευτεί να φορτώσει πετρέλαιο από το λιμάνι Al-Hariga της Λιβύη, φέρεται να προχωρά τελικά στην φόρτωση 600.000 βαρελιών αργού με προορισμό το Ηνωμένο Βασίλειο για λογαριασμό της Glencore.

Λόγω της εμφύλιας διαμάχης στη βορειοαφρικανική χώρα, στα τέλη Απριλίου η ανατολική κυβέρνηση της Λιβύης εμπόδισε το πλοίο Seachance (107.100 dwt, που κατασκευάστηκε το 2004) από τη φόρτωση ενός αργού φορτίου από την κοινοπραξία National Oil Corp (NOC) που έχει έδρα την Τρίπολη. Οι διεθνείς έμποροι και οι κυβερνήσεις παγκοσμίως αναγνωρίζουν μόνο το παράρτημα της NOC στην Τρίπολη ως νόμιμο εξαγωγέα πετρελαίου από τη Λιβύη.

Οι επικεφαλείς των δυο αντιπάλων παραρτημάτων (ανατολικού και δυτικού) της NOC συναντήθηκαν στη Βιέννη το περασμένο Σαββατοκύριακο και κατέληξαν σε μια επί της αρχής συμφωνία να επιτραπούν οι αποστολές, σύμφωνα με το Reuters. Λεπτομέρειες της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν.

Οι δύο αντίπαλες εταιρείες φέρεται να συμφώνησαν να συνεχίσουν τις εξαγωγές από το Al-Hariga και να προχωρήσουν στην συντήρηση των αγωγών, προκειμένου να αποφευχθεί η εμφάνιση κρίσης ρευστότητας.

Η Al-Khaleej Al-Arabi Oil Company, η οποία διαχειρίζεται το λιμάνι Αλ-Hariga και τα κοντινά κοιτάσματα πετρελαίου, ισχυρίστηκε ότι χρειάζονται περισσότερα χρήματα για τη συντήρηση καθώς και νέοι αγωγοί και ηλεκτρικός εξοπλισμός.

Το τέλος του μπλοκαρίσματος αναμένεται να ενισχύσει την παραγωγή αργού της Al-Hariga στα 120.000 βαρέλια την ημέρα, από 90.000 βαρέλια την ημέρα πριν από την αποστολή του Seachance. Η παραγωγή έχει περιοριστεί από την έλλειψη χώρων αποθήκευσης στο λιμάνι, αναφέρει το Bloomberg. Τον Απρίλιο η Λιβύη παρήγαγε συνολικά 310.000 βαρέλια ημερησίως.

Διαβάστε επίσης: 2 νέα τάνκερ παρήγγειλε η Thenamaris