Πειραιάς
22°C

MAIB: Ο Μάγειρας είχε πιει 18 σφηνάκια ουίσκι πριν από το μοιραίο ατύχημα στην σκάλα του πλοίου

14/09/2024

Η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ και η κακώς τοποθετημένη σκάλα ήταν η αιτία να οδηγήσουν στο θάνατο ένα μέλος του πληρώματος του πλοίου Pelican of London πέρυσι, σύμφωνα με τη νέα έκθεση μετά από ατύχημα από το Τμήμα Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου.

Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2023, το Pelican of London κατέφτασε στο ναυπηγείο Sharpness του Μπρίστολ για επισκευές. Ο μάγειρας του πλοίου πήρε άδεια και αναχώρησε για εκπαίδευση στην στεριά και στις 28 Σεπτεμβρίου, και ένας αντικαταστάτης μπήκε στο πλοίο για να καλύψει καλύψει το κενό του. Ο νέος μάγειρας – ένας 64χρονος επαγγελματίας ναυτικός – πήγαινε κάθε βράδυ σχεδόν σε ένα τοπικό μπαρ μαζί με αλλά μέλη του πληρώματος.

Κάποιοι άλλοι από το πλήρωμα παρατήρησαν ότι έπινε πολλά ουίσκι κάθε βράδυ, με αποκορύφωμα στις 30 Σεπτεμβρίου και την 1η Οκτωβρίου.

Στις 2 Οκτωβρίου, την πέμπτη του νύχτα στο πλοίο, ο μάγειρας βρήκε και πάλι κάποια άλλα μέλη του πληρώματος στο μπαρ. Η MAIB διαπίστωσε ότι ήπιε τουλάχιστον 18 σφηνάκια ουίσκι σε λιγότερο από τρεις ώρες και ήταν το τελευταίο άτομο που έφυγε από το μπαρ περίπου στις 2250 τοπική ώρα εκείνο το βράδυ.

Ο μάγειρας περπάτησε μόνος του μέχρι το πλοίο, φτάνοντας εκεί στις 2307. Πλάνα από το κλειστό κύκλωμα καμερών τον έδειξαν να ανεβαίνει την σκάλα του ναυπηγείου και στη συνέχεια να πατάει στη σκάλα που υπήρχε για να κατέβει στο κύριο κατάστρωμα, ωστόσο, πριν προλάβει να επιβιβαστεί στο πλοίο, έπεσε από την κορυφή της πίσω πλευράς της σκάλας και στην δεξαμενή όπου ήταν γεμάτη με νερό.

Ο Α μηχανικός άκουσε τον θόρυβο και έτρεξε στο κατάστρωμα, φτάνοντας στο σημείο μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Άκουσε έναν θόρυβο κάτω από την σκάλα, αλλά δεν είδε τίποτα, έτσι επέστρεψε στο κρεβάτι, αγνοώντας ότι ο μάγειρας είχε πέσει από το πλάι.

Η απουσία του μάγειρα έγινε αντιληπτή μόνο στο πρωινό το επόμενο πρωί και μετά από έλεγχο και πλάνα του κλειστού κυκλώματος του λιμανιού, κλήθηκε η αστυνομία να ερευνήσει την αποβάθρα.

Το άψυχο σώμα ανασύρθηκε από το νερό περίπου στις 1400 και η ιατροδικαστική εξέταση βρήκε την περιεκτικότητα σε αλκοόλ στο αίμα 0,19%. Η MAIB κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πιθανότατα υπέστη σοκ στο κρύο νερό και πνίγηκε γρήγορα χωρίς να μπορέσει να αντιδράσει.

Οι επιθεωρητές διαπίστωσαν ότι η σκάλα δεν ήταν επαρκώς τοποθετημένη και ότι δεν είχαν παρθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.

Το δίχτυ ασφαλείας από κάτω ήταν αρματωμένο ώστε να απομακρύνεται με κλίση από το διάδρομο, δημιουργώντας ένα «αυλάκι» προς το νερό. Δεν υπήρχαν γραπτές διαδικασίες για τη κατάλληλη τοποθέτηση της σκάλας.

Όταν ρωτήθηκαν, πολλά μέλη του πληρώματος είπαν ότι το δίχτυ ήταν εκεί για να πιάσει τυχόν δέματα που θα έπεφταν κατά τη χρήση της σκάλας και όχι για να σωθεί κάποιος άνθρωπος!

«Η ανεπαρκής περίφραξη και το ακατάλληλα στημένο δίχτυ ασφαλείας εξέθεσαν όλους όσους χρησιμοποίησαν την σκάλα σε σοβαρό κίνδυνο καθώς την διέσχιζαν», κατέληξε η MAIB.

Το Pelican of London διέθετε ένα εγχειρίδιο SMS το οποίο ανέφερε ότι το αλκοόλ «πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο από τα μέλη του πληρώματος» και συνέστησε «να μην πίνουν αρκετές ώρες πριν από την βάρδια τους ή την έναρξη εκτέλεσης των καθηκόντων τους».

Ο μάγειρας είχε πιει τόση μεγάλη ποσότητα αλκοόλ που πιθανότατα θα ήταν σχεδόν το διπλάσιο από το νόμιμο όριο αλκοόλ στο αίμα μέχρι τις 0730 το επόμενο πρωί, όταν αναμενόταν να ξεκινήσει την εργασία του.

«Οι πολιτική δεν παρείχε στο πλήρωμα και στους εκπαιδευόμενους σαφείς οδηγίες σχετικά με την κατανάλωση ναρκωτικών και αλκοόλ στην ξηρά ούτε πώς άλλοι θα μπορούσαν να επέμβουν αποτελεσματικά», διαπίστωσε η MAIB. «Υπήρχαν πρώιμες ενδείξεις για πρόβλημα με την κατανάλωση αλκοόλ από τον μάγειρα, αλλά αυτό δεν οδήγησε σε αποτελεσματική παρέμβαση».

Κατόπιν σύστασης της MAIB, οι διαχειρίστρια εταιρία του σκάφους προχώρησε σε εκτενείς αλλαγές στην πολιτική της για τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, το ενημερωτικό υλικό, την διαδικασία ασφαλούς τοποθέτησης της σκάλας και τα πρωτόκολλα αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
22°C