ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μαζικές μεταπωλήσεις νεότευκτων πλοίων

neoteukta_ploia_

Μοναδικές προσφορές ξενοδοχείων και ταξιδιών με εξαιρετικές εκπτώσεις!

Μαζικές μεταπωλήσεις νεότευκτων πλοίων, πριν ακόμα εγκαταλείψουν τα ναυπηγεία, καταγράφονται τα τελευταία χρόνια, σηματοδοτώντας το «κύμα» των αλλαγών, που φέρνει η παγκόσμια ναυτιλιακή κρίση.

Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny από τις αρχές Ιουνίου έχουν γίνει μεταπωλήσεις (resales) δεκατεσσάρων (14) πλοίων, χωρίς αυτές να περιορίζονται στα φορτηγά- χύδην, όπως θα αναμενόταν, αλλά και στα δεξαμενόπλοια.

Άλλωστε και τα στοιχεία της VV Deals, που αποτυπώνονται στο παρακάτω γράφημα και δείχνουν τον αριθμό των φορτηγών πλοίων και των δεξαμενόπλοιων, των οποίων μεταπωλήθηκαν οι συμβάσεις ναυπήγησης από 01/01/2013 έως 18/05/2015, φανερώνουν ότι οι περισσότερες μεταπωλήσεις ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια αφορούν δεξαμενόπλοια, των οποίων οι ναύλοι παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα.

pinakasploia

Γιατί, λοιπόν, γίνονται αυτές οι κινήσεις; Αναλυτές θεωρούν ότι με τη μεταπώληση των συμβολαίων ναυπήγησης ναυτιλιακές εταιρείες έχουν την δυνατότητα να ενισχύουν την ρευστότητά τους ενώ οι αγοραστές μπορούν να προσδοκούν στην γρηγορότερη αξιοποίηση ενός νεότευκτου πλοίου, συντομεύοντας ουσιαστικά τον χρόνο κατασκευής.

Ανάμεσα στις εταιρείες που προχώρησαν, μέσα στον Ιούνιο, στη μεταπώληση συμβολαίων ναυπήγησης ήταν και η Metrostar, συμφερόντων του κ. Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Όπως έγινε γνωστό από την εδρεύουσα στην Αμβέρσα του Βελγίου, Euronav, έχει συνάψει συμφωνία με τη Metrostar για την απόκτηση τεσσάρων μεγάλων δεξαμενόπλοιων (VLCC), χωρητικότητας 308.000 τόνων, το καθένα, τα οποία κατασκευάζονται στα ναυπηγεία Hyundai της Κορέας. Τα πλοία αγοράστηκαν αντί συνολικού ποσού 384 εκατομμυρίων δολαρίων και η παράδοσή τους αναμένεται να ξεκινήσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και να συνεχιστεί τον Ιανουάριο, το Μάρτιο και το Μάιο του 2016.

Επίσης, με την προϋπόθεση της καταβολής ενός ποσού- προκαταβολής ύψους 8 εκατομμυρίων δολαρίων η εταιρεία του κ. Θόδωρου Αγγελόπουλου έχει συμφωνήσει να δώσει την δυνατότητα στην Euronav να αποκτήσει μέχρι και τέσσερις ακόμα VLCCs, αδελφά με εκείνα που απέκτησαν, στην τιμή των 98 δολαρίων εκατομμύριων δολαρίων το καθένα.

«Η Euronav είναι στην ευχάριστη θέση να ενισχύσει το στόλο της με την προσθήκη τεσσάρων υψηλών προδιαγραφών σύγχρονα VLCCs», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Paddy Rodgers και επεσήμανε ότι «ο τομέας των δεξαμενόπλοιων να έχει καλές επιδόσεις με θετική προοπτική».

Από την πλευρά της εταιρείας επισημάνθηκε ακόμα ότι με αυτή την αγορά παίρνουν νεότευκτα πλοία χωρίς να επιβαρύνουν την αγορά με την προσθήκη νέου τονάζ (τα συγκεκριμένα αφού βρίσκονται στο στάδιο παράδοσης έχει προεξοφληθεί η αύξηση που θα επιφέρουν).

Εκτός από αυτά τα τέσσερα δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny έγινε, από τις αρχές Ιουνίου, μεταπώληση μιας σειράς άλλων υπό κατασκευή πλοίων.

Δεξαμενόπλοια:
• Δύο πλοία, χωρητικότητας 114.900 τόνων, το καθένα, τα οποία κατασκευάζονται στα ναυπηγεία Daewoo Mangalia στη Ρουμανία, με παράδοση τον Δεκέμβριο του 2015 και το Μάρτιο του 2016. Η τιμή είναι άγνωστη, όπως και οι αγοραστές. Να σημειωθεί ότι αρχικά η παραγγελία αφορούσε την κατασκευή bulk carriers.
Πληροφορίες από άλλες πηγές αναφέρουν ότι ο αγοραστής είναι Έλληνας (αναφέρεται η εταιρεία Minerva του κ. Ανδρέα Μαρτίνου) αλλά ακούγεται και μια κορεάτικη εταιρεία και πως καταβλήθηκαν 51,5 ή κατ’ άλλους 56,5 εκατομμύρια δολάρια για το καθένα από τα δύο πλοία.
• Δύο πλοία, χωρητικότητας 50.300 τόνων, το καθένα (SPP SACHEON S1157 & SPP SACHEON S1158), που κατασκευάζονται στη Κορέα, πωλήθηκαν αντί 37,20 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, σε εταιρεία της Κορέας. Η παράδοσή τους θα γίνει εντός του 2015.

Τα bulk carriers
• Δύο πλοία, χωρητικότητας 60.400 τόνων και 55.950 τόνων, αντίστοιχα, που κατασκευάζονται στην Ιαπωνία, με παράδοση το 2015 και το 2016, αντίστοιχα. Πωλήθηκαν αντί 50 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα σε Έλληνες.
• Τρία πλοία, χωρητικότητας 180.000 τόνων το καθένα. Κατασκευάζονται στην Κίνα, με παράδοση το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του 2016. Πωλήθηκαν σε άγνωστη τιμή σε άγνωστο αγοραστή.
• Ένα πλοίο (SHIMANAMI 613), χωρητικότητας 37.745 τόνων. Κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, με παράδοση το 2015. Πωλήθηκε προς 21 εκατομμύρια δολάρια σε αγοραστές από την Ταϊβάν. Περιλαμβάνεται χρονοναύλωση δύο χρόνων, με τιμή 8.500 μέχρι 8.750 δολάρια την ημέρα.

pireas2day.gr