Μεγαλύτερη από ποτέ η μεταφορική ικανότητα του ελληνικού στόλου

metaf_ikanotita_elladas
Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έρευνα της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Greek Shipping Co-operation Committee – GSCC) το μέγεθος του ελληνικής ιδιοκτησίας στόλου από τον Μάρτιο του 2015 ως τον Φεβρουάριο του 2016, έχει ανέλθει σε 4.092 πλοία, χωρητικότητας 321 εκατ. dwt, μια αύξηση 6,1 εκατ. dwt σε μεταφορική ικανότητα και 2% σε αριθμούς πλοίων, συμπεριλαμβανομένων των 347 πλοίων διαφόρων τύπων που βρίσκονται υπό παραγγελίας στα ναυπηγεία.

Το ποσοστό του παγκόσμιου στόλου που βρίσκεται στα χέρια των Ελλήνων ιδιοκτητών παρέμεινε σχεδόν ίδιο με αυτό του προηγούμενου έτους, 7,6% των πλοίων σε αριθμό και 13,5% σε gt, και 15,8% σε dwt έναντι 15,9% πριν από ένα χρόνο.

Η χωρητικότητα των Ελληνικών δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά περισσότερο από 1,5 εκατ. dwt κατά τη διάρκεια της περιόδου, αλλά ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου μειώθηκε από 26,6% πέρυσι σε 24,8%.Οι Έλληνες ιδιοκτήτες εμφάνισαν καθαρές αυξήσεις χωρητικότητας σε κάθε τομέα στον οποίο δραστηριοποιούνται, και με την εξαίρεση των πλοίων μεταφοράς αργού ανέβασαν το μερίδιο τους επί του παγκόσμιου στόλου και στους άλλους τομείς.

“Παρά τις δυσμενείς συνθήκες της αγοράς, οι μικρές αυξήσεις και οι μειώσεις είναι ενθαρρυντικές”, ανέφερε η GSCC. “Από τη μία πλευρά, με την εξαίρεση των πετρελαιοφόρων, τα φορτηγά πλοία και τα επιβατηγά πλοία, παρουσιάζουν μικρή μείωση, ενώ οι άλλοι τύποι πλοίων παραμένουν σχεδόν αμετάβλητοι.

“Από την άλλη πλευρά, τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταλλευμάτων και τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν ελαφρώς σε σχέση με τους αντίστοιχους τύπους του παγκόσμιου στόλου για το έτος 2015. Τα στοιχεία διαφέρουν για τα χημικά δεξαμενόπλοια και τα δεξαμενόπλοια προϊόντων πετρελαίου, με το ποσοστά για αυτή την κατηγορία να μειώνονται από 8% σε 7,8%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό σε dwt αυξήθηκε σε 13,3% από 13%”.

Η έρευνα δείχνει ότι οι Έλληνες ελέγχουν το 13,3% των χημικών δεξαμενοπλοίων και προϊόντων πετρελαίου, το 11,4% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, το 17,4% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και μεταλλευμάτων και το 8% της χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Διαβάστε ακόμα