Την στιγμή που από το 2011 και για κάθε χρόνο μειώνονται τα πλοία που πλέουν υπό Ελληνική σημαία, υπάρχει μία σταδιακή αύξησης σε αυτά που πλέουν υπό σημαία Δανίας.
Το 2021, 1.236 πλοία χωρητικότητας 64,8 εκατ. dwt πλέουν με υψωμένη την ελληνική σημαία την στιγμή που το 2020 το ελληνικό νηολόγιο κατείχε 1.283 πλοία με χωρητικότητα 69 εκατ. dwt.
Αναφορικά με την Δανία αυξάνει τη θέση της ως ηγετικό ναυτιλιακό έθνος με τον αριθμό των πλοίων που πλέουν υπό δανική σημαία να φτάνει τα 779 πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 2,6%.
Η Danish Shipping, η ένωση βιομηχανίας για τους πλοιοκτήτες της Δανίας, λέει ότι πέρυσι ο αριθμός των πλοίων που φέρουν τη σημαία της Δανίας σημείωσε ρεκόρ στα 779, από 764 από την αλλαγή του έτους.
Όσον αφορά τη χωρητικότητα, ο αριθμός των πλοίων αυξήθηκε από 22,34 εκατομμύρια τόνους σε 23,24 εκατομμύρια τόνους, που αντιπροσωπεύει αύξηση 4%. Η πρόοδος σημαίνει ότι η Δανία ανεβαίνει κατά μία θέση στη λίστα των μεγαλύτερων κρατών σημαίας και τώρα κατέχει την 11η θέση στον παγκόσμιο στόλο, όταν υπολογίζεται βάσει της ολικής χωρητικότητας.
«Είχαμε ως δηλωμένο στόχο στη στρατηγική μας ότι ο στόλος της Δανίας θα πρέπει να αυξηθεί κατά 10% τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε ολική χωρητικότητα. Την Πρωτοχρονιά, η περίοδος τελείωσε και οι στόχοι επιτεύχθηκαν με 14% περισσότερα πλοία με σημαία Δανίας και 43% μεγαλύτερη χωρητικότητα», δήλωσε η Anne H. Steffensen, Διοικητική Διευθυντής
για την Ναυτιλία στη Δανία.
Πρόσθεσε ότι η σημαία της Δανίας σηματοδοτεί την ποιότητα και τις αξιοπρεπείς συνθήκες, και από το 2000 τόσο ο αριθμός των πλοίων όσο και η χωρητικότητα που φέρουν τη σημαία Δανίας αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Η αύξηση του αριθμού των πλοίων που πλέουν υπό Δανέζικη σημαία έχει αυξηθεί από τη ναυτιλιακή εταιρεία TORM. Πέρυσι, 16 από τα πλοία της TORM είχαν σημαία Δανίας.
«Ζυγίζουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε φορά που υψώνουμε σημαία ένα πλοίο. Και το συμπέρασμα για εμάς είναι ότι η Dannebrog μπορεί να ανταγωνιστεί άλλες σημαίες, και επομένως είναι ελκυστικό για εμάς», δήλωσε ο Jacob Meldgaard, Διευθύνων Σύμβουλος της TORM και πρόεδρος της Danish Shipping.
Πρόσθεσε ότι εκτός από τις οικονομικές και λειτουργικές συνθήκες, η επιλογή της σημαίας της Δανίας συμβάλλει στην ενίσχυση της θέσης της Δανίας ως κορυφαίου ναυτιλιακού έθνους. Αυτό δίνει στη φωνή της μεγαλύτερη βαρύτητα στον ΙΜΟ.
Σύμφωνα με την εταιρεία ναυτικών πληροφοριών Lloyd’s, ο Παναμάς βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των κρατών σημαίας με συνολικά 9.596 πλοία που φέρουν τη σημαία του το 2020, ακολουθούμενος από την Κίνα με 5.130 πλοία. Άλλες κορυφαίες σημαίες είναι η Σιγκαπούρη με 4.914, οι Νήσοι Μάρσαλ με 4.313 και η Λιβερία με 4.295. Όσον αφορά τη χωρητικότητα, ο Παναμάς βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 234,7 εκατομμύρια μικτή χωρητικότητα, ακολουθούμενος από τη Λιβερία με 187,8 εκατομμύρια και τα Νησιά Μάρσαλ με 170,9 εκατομμύρια.