Mέσα Ιούλη τελικά η απομάκρυνση του Concordia

The cruise liner Costa Concordia is seen outside Giglio harbour

Ιταλοί αξιωματούχοι ανακοίνωσαν τις προγραμματισμένες ημερομηνίες για την απομάκρυνση του ναυαγίου του Costa Concordia από το Giglio, περισσότερο από δύο χρόνια μετά την βύθιση του πλοίου. Το νέο χρονοδιάγραμμα μεταθέτει την ολοκλήρωση της επιχείρησης στα μέσα Ιούλη, δηλαδή ένα μήνα αργότερα από την αρχική εκτίμηση για Ιούνιο.

Κατά τη διάρκεια συνάντησης στη Φλωρεντία, τη Δευτέρα, η Maria Sargentini, πρόεδρος του Παρατηρητηρίου που επιβλέπει τις επιχειρήσεις απομάκρυνσης, είπε ότι η ημερομηνία μετακίνησης έχει οριστεί μεταξύ 18 και 20 Ιουλίου, οπότε και το κουφάρι του πλοίου θα πρέπει να ρυμουλκηθεί στην ακτή της Ιταλίας.

Η ανακοίνωση έρχεται περίπου μετά από μία εβδομάδα, απ’ τη στιγμή που βγήκε εκτός θέσης ο πρώτος πλωτήρας (sponson) που είχε τοποθετηθεί στην δεξιά πλευρά του Costa Concordia. Το sponson, πιο γνωστό ως S13, έκτοτε έχει αφαιρεθεί και βρίσκεται σ’ ένα ναυπηγείο στη Γένοβα για επισκευές.Η εγκατάσταση των πρόσθετων πλωτήρων/sponson πάντως συνεχίζεται κανονικά.

Το συμβάν αυτό συζητήθηκε σύντομα κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Δευτέρας, με τους αξιωματούχους να διαβεβαιώνουν ότι ήταν ένα μεμονωμένο περιστατικό που δεν πρόκειται να επαναληφθεί.

Εκτός από το χρονοδιάγραμμα απομάκρυνσης, οι αξιωματούχοι συζήτησαν επίσης τις προσπάθειες για να εκμηδενίσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την όλη επιχείρηση. Στόχος είναι η παρακολούθηση και η πρόληψη της απόρριψης καταλοίπων μαζούτ στο θαλάσσιο περιβάλλον, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της ρυμούλκησης, ενώ μελετούν και το ενδεχόμενο επεξεργασίας και αποκατάστασης του νερού που παραμένει στο κύτος.

Το Costa Concordia προσάραξε στις 13 Ιανουαρίου 2012 κατά μήκος του μικρού Μεσογειακού Νησιού, ακριβώς έξω από τις ακτές της Τοσκάνης, σκοτώνοντας 32 άτομα. Ο καπετάνιος, Francesco Schettino, αυτή τη στιγμή δικάζεται, έχοντας τις πολλαπλές κατηγορίες της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, της πρόκλησης ναυαγίου και της εγκατάλειψης πλοίου.

Το πλοίο στηρίζεται σε ένα τεχνητό βυθό μετά την πετυχημένη επιχείρηση ανόρθωσης τον Σεπτέμβριο του 2013. Το μέρος όπου το Costa Concordia εντέλει θα διαλυθεί, δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί.