Μία μπαταρία ήταν η αιτία της πυρκαγιάς στο Höegh Xiamen με ζημιά 40,000,000 δολάρια!

Ένα σοβαρό ηλεκτρικό λάθος της μη αποσύνδεσης μπαταρίας σε ένα όχημα οδήγησε στην πυρκαγιά στο πλοίο μεταφοράς οχημάτων Höegh Xiamen, με αποτέλεσμα την ζημιά αξίας 40 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) σε μια νέα έκθεση που κυκλοφόρησε.

Το NTSB προσδιόρισε ότι η αποτυχία να αποσυνδεθεί και να ασφαλιστεί με σωστό τρόπο η μπαταρία του οχήματος ήταν η αιτία που ξέσπασε η πυρκαγιά στο μήκους 183 μέτρων σημαίας Νορβηγίας roll-on/roll-off πλοίου μεταφοράς οχημάτων. Το πλοίο πήρε φωτιά καθώς ετοιμαζόταν να αναχωρήσει από τον τερματικό σταθμό Blount Island Horizon στο Τζάκσονβιλ της Φλόριντα, με προορισμό προς τη Βαλτιμόρη του Μέριλαντ στις 4 Ιουνίου 2020.

Ένας περαστικός στην προβλήτα που ήταν προσδεμένο το πλοίο παρατήρησε να βγαίνει καπνός από τις οπές εξαερισμού του, ενώ αυτό ετοιμαζόταν να αναχωρήσει. Τα μέλη του πληρώματος εντόπισαν φωτιά στο κατάστρωμα 8, το οποίο ήταν φορτωμένο με μεταχειρισμένα οχήματα. Η φωτιά τελικά εξαπλώθηκε και σε άλλα καταστρώματα και συνέχισε να καίει για οκτώ ημέρες, έχοντας σαν αποτέλεσμα την ολική καταστροφή του πλοίου.

Το Τμήμα Πυροσβεστικής και Διάσωσης του Τζάκσονβιλ έσπευσε στο σημείο για να βοηθήσει στην κατάσβεση της πυρκαγιάς και λίγες ώρες αργότερα, εννέα πυροσβέστες τραυματίστηκαν μετά από έκρηξη στο πλοίο. Κανένα από τα 21 μέλη του πληρώματος του πλοίου δεν τραυματίστηκε.

Η πυρκαγιά χρειάστηκε πάνω από μία εβδομάδα για να σβήσει και το Höegh Xiamen μεζί με το φορτίο των 2.420 μεταχειρισμένων οχήμάτων δηλώθηκαν ως συνολική απώλεια με κόστος 40 εκατομμύρια δολάρια. Τον Αύγουστο του 2020, αφού ολοκληρώθηκαν οι εργασίες διάσωσης, το πλοίο ρυμουλκήθηκε στην Τουρκία για να διαλυθεί.

«Πολλά από τα οχήματα που φορτώθηκαν στο πλοίο είχαν μπαταρίες που δεν είχαν αποσυνδεθεί και ασφαλιστεί σύμφωνα με τις διαδικασίες, γεγονός που αύξανε τον κίνδυνο ηλεκτρικού τόξου και σφαλμάτων των εξαρτημάτων. Κατά τη διάρκεια των εργασιών φόρτωσης, τόσο το προσωπικό φόρτωσης όσο και το πλήρωμα είχαν την ευκαιρία για να αντιμετωπίσουν αυτούς τους κινδύνους», ανέφερε η NTSB στην έκθεσή της.

Η NTSB πρόσθεσε ότι ο εντοπισμός της πυρκαγιάς καθυστέρησε επειδή τα συστήματα πυρανίχνευσης του πλοίου δεν είχαν ακόμη ενεργοποιηθεί και πάλι μετά την ολοκλήρωση της φόρτωσης. Στην έκταση της πυρκαγιάς συνέβαλε επίσης η απόφαση του πλοιάρχου να καθυστερήσει στην ενεργοποίηση του μόνιμου συστήματος κατάσβεσης πυρκαγιάς του πλοίου.

Οι ενέργειες για την καταπολέμηση της πυρκαγιάς καθυστέρησαν περαιτέρω επειδή ο πλοίαρχος του πλοίου δεν είχε άμεσα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας με τις αρχές έρευνας και διάσωσης, και δεν ήξερε πώς να αναφέρει την πυρκαγιά στις τοπικές αρχές, διαπίστωσε η NTSB.

Η NTSB διαπίστωσε ότι το πλήρωμα απέτυχε να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς περί επικίνδυνων υλικών που αναπτύχθηκαν μετά από ένα παρόμοιο περιστατικό που αφορούσε το Grande Europa του Grimaldi το 2019.

Με οδηγό την εμπειρία με προηγούμενες πυρκαγιές πλοίων μεταφοράς οχημάτων του Grimaldi , η εταιρεία ανέπτυξε μια διαδικασία αποσύνδεσης της μπαταρίας για να μειώσει τον κίνδυνο πυρκαγιάς των οχημάτων κατά τη μεταφορά τους. Την ώρα της πυρκαγιάς, το Höegh Xiamen ήταν ναυλωμένο στο Grimaldi για τη μεταφορά «μη εμπορικών μεταχειρισμένων προσωπικών οχημάτων σε κακή κατάσταση», συμπεριλαμβανομένων μερικών που είχαν υποστεί τόση ζημιά που χρειάστηκε να μεταφερθούν στο πλοίο με ανυψωτικό όχημα.

Παρόλο που το Höegh Xiamen και οι εργάτες του λιμανιού έπρεπε να ακολουθήσουν τη διαδικασία αποσύνδεσης της μπαταρίας που έχει υιοθετήσει ο Grimaldi, μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε μετά το ατύχημα σε δείγμα 59 οχημάτων δεν βρήκε ούτε μια μπαταρία που να ήταν αποσυνδεμένη.

«Διαπιστώσαμε ότι η πιθανή αιτία της πυρκαγιάς στο πλοίο μεταφοράς οχημάτων Höegh Xiamen ήταν η αναποτελεσματική επίβλεψη των εργατών του λιμανιού που ήταν υπέυθυνοι, οι οποίοι δεν εντόπισαν ότι δεν τηρούνταν οι διαδικασίες ασφάλειας της μπαταρίας των οχημάτων του Grimaldi, με αποτέλεσμα το ηλεκτρικό σφάλμα από ακατάλληλα αποσυνδεδεμένη μπαταρία σε μεταχειρισμένο όχημα στο κατάστρωμα φορτίου 8», δήλωσε η NTSB.

«Οι συνθήκες αυτού του ατυχήματος καθιστούν σαφές ότι είναι κρίσιμο να διασφαλιστεί ότι οι μπαταρίες των μεταχειρισμένων οχημάτων είναι αποσυνδεδεμένες και ασφαλισμένες σωστά κατά τη διάρκεια των εργασιών φόρτωσης», δήλωσε η NTSB.

Διαβάστε ακόμα