Η μικρότερες ποσότητες διύλισης και η πολιτική της Κίνας για μηδενικά κρούσματα Covid δεν προμηνύουν θετικά νέα για την βιομηχανία των δεξαμενόπλοιων, καθώς η χώρα μπαίνει στο έτος της Τίγρης.
Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου μειώθηκαν πέρυσι για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια, σημείωσε στην τελευταία της έκθεση για την βιομηχανία ναυλομεσίτρια εταιρεία με έδρα το Λονδίνο, Gibson. Με 512,98 εκατ. τόνους, ο όγκος μειώθηκε κατά 5,4% σε σύγκριση με το 2020.
Η Gibson αποκάλυψε επίσης ότι η μείωση των εισαγωγών ήρθε παρά την αύξηση της παραγωγής των κινεζικών διυλιστηρίων η οποία αυξάνεται κατά 4,3% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, χαμηλότεροι αριθμοί διύλισης ήταν εμφανείς προς το τέλος του έτους, αποτέλεσμα των περιορισμών της κινητικότητας και της μειωμένης ζήτησης λόγω της αυστηρής στρατηγικής της χώρας για τον Covid.
Εν τω μεταξύ, οι ποσοστώσεις εισαγωγής αργού πετρελαίου για τον πρώτο γύρο του 2022 μειώθηκαν κατά 11% σε σύγκριση με πέρυσι, το οποίο είναι περισσότερο από 109 εκατομμύρια τόνους. Αυτό συμβαίνει καθώς ο κλάδος διύλισης της Κίνας δέχεται πιέσεις να ενοποιήσει και να μειώσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, σημείωσε ο Gibson, με ανώτατο όριο 20 εκατ. Ανά ημέρα έως το 2025. Αυτό αφήνει μικρό περιθώριο ανάπτυξης. Οι μονάδες δε είναι λιγότερο παραγωγικές από τις νεότερες.
Ο Gibson σημειώνει ότι ζητήθηκε από τα διυλιστήρια να περιορίσουν τις εκπομπές ενόψει των χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων. Η πολιτική περιλαμβάνει επιλογές όπως η μείωση της απόδοσης κατά 30% ή ο περιορισμός των ποσοστών χρήσης στο 70%. Η ζήτηση καυσίμων για τις μεταφορές θα ήταν κανονικά υψηλότερη, με περισσότερα ταξίδια που σχετίζονται με την Κινεζική Πρωτοχρονιά, αλλά οι περιορισμοί το έχουν θέσει υπό αμφισβήτηση, είπε ο ναυλομεσίτης. Η ζήτηση καυσίμων των αεροσκαφών θα μπορούσε να αποδειχθεί ότι ήταν έως και 15-20% χαμηλότερη τον Ιανουάριο.
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, η συνεχιζόμενη αύξηση της ζήτησης για αργό πετρέλαιο συνέβαλε στη στήριξη των τομέων των VLCC και των Suezmax, αλλά οι μειωμένες ποσοστώσεις θα μπορούσαν πλέον να έχουν αντίκτυπο. Εν τω μεταξύ, οι ποσοστώσεις των διυλιστηρίων είναι πιθανό να μειώσουν τους πιθανούς όγκους εξαγωγών προϊόντων, κάτι που είναι αρνητικό για τα δεξαμενόπλοια που εμπορεύονται στην Ανατολή.
Ωστόσο, ο Gibson σημειώνει ότι η Κίνα εξακολουθεί να είναι η ισχυρότερη πηγή ζήτησης αργού τάνκερ και οι μελλοντικές εισαγωγές θα παραμείνουν σημαντικές και ισχυρές για πολλά χρόνια ακόμα.