ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μόνο τα μισά τάνκερ χρησιμοποιούν ECDIS

ecdis_

Μοναδικές προσφορές ξενοδοχείων και ταξιδιών με εξαιρετικές εκπτώσεις!

Ο κανονισμός της SOLAS (Safety of Life at Sea) για την υποχρεωτική μεταφορά ECDIS (Ηλεκτρονικά Συστήματα Απεικόνισης Χαρτών και Πληροφοριών) για όλα τα τάνκερ 3000gt και άνω θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2015. Από τα 8.750 και παραπάνω τάνκερ στον παγκόσμιο στόλο που απαιτείται να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς αυτούς μετά από αυτή την ημερομηνία το 54% χρησιμοποιεί τώρα ENCs (Ηλεκτρονικούς Ναυτικούς Χάρτες) στο ECDIS.

Τους τελευταίους μήνες έχει σημειωθεί πρόοδος, με τον παγκόσμιο αριθμό ετοιμότητας για ECDIS να έχει αυξηθεί από 42% το Σεπτέμβριο του 2014 στο σημερινό ποσοστό του 54%. Ωστόσο, πάνω από 4.000 τάνκερ που αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο 46% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων δεν χρησιμοποιούν ακόμα την υπηρεσία ENC.

Τα δεδομένα της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Ηνωμένου Βασιλείου (United Kingdom Hydrographic Office-UKHO) αποκαλύπτουν, επίσης, μια σειρά από ανισότητες στην υιοθέτηση του ECDIS μεταξύ των διαφόρων τμημάτων του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων. 83% των τάνκερ LNG σήμερα χρησιμοποιούν μια υπηρεσία ENC, σε σύγκριση με το 70% των τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου και το 36% των τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου. Και οι τρεις κατηγορίες έχουν δείξει σημαντική βελτίωση στην ετοιμότητα για ECDIS από το Σεπτέμβρη 2014.

Ο Thomas Mellor, επικεφαλής της ομάδας τεχνικής υποστήριξης και ψηφιακών προτύπων της UKHO, σχολίασε: “Η διεθνής κοινότητα δεξαμενόπλοιων έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο προς την κατεύθυνση της διασφάλισης ότι είναι έτοιμη για τους κανονισμούς SOLAS για τη μεταφορά ECDIS που τίθενται σε ισχύ τον Ιούλιο. Ωστόσο, αναγνωρίζουμε επίσης ότι ένα μεγάλο μέρος του στόλου, που περιλαμβάνει πάνω από 4.000 δεξαμενόπλοια, δεν χρησιμοποιεί ακόμη κάποια υπηρεσία ENC και ως εκ τούτου δεν είναι ακόμη έτοιμο να συμμορφωθεί με την υποχρεωτική μεταφορά ECDIS.

“Ακόμα και επιτρέποντας εξαιρέσεις και τη περίοδο χάριτος να πηγαίνει έως και 12 μήνες αργότερα, πρόκειται για μια σημαντική δέσμευση και η αλυσίδα εφοδιασμού ECDIS μπορεί να περιμένει να βρεθεί κάτω από σημαντική πίεση στους επόμενους μήνες”.

“Οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων και οι επιχειρήσεις που δεν έχουν ακόμα προγραμματίσει την υιοθέτηση του ECDIS θα πρέπει να το αντιμετωπίσουν αυτό αμέσως, προκειμένου να κάνουν τη μετάβαση με έναν ασφαλή, έγκαιρο τρόπο και να αποφύγουν τους κινδύνους της μη-συμμόρφωσης. Από μια λειτουργική, εμπορική και διαφημιστική προοπτική, οι συνέπειες της μη συμμόρφωσης με τους κανονισμούς ECDIS – και ως εκ τούτου με τη σύμβαση SOLAS – μπορεί να είναι σοβαρές”, κατέληξε ο Thomas Mellor.