ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Νεότευκτο μετά από επτά χρόνια για την ναυτιλιακή του Γ. Χαλκούση

Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Z.&G. Halcoussis Co. Ltd., την οποία διαχειρίζεται ο εφοπλιστής Γιώργος Χαλκούσης, έκανε την πρώτη παραγγελία νεότευκτου bulker, μετά από επτά χρόνια.

Η εταιρεία ήρθε σε συμφωνία με ιαπωνικά ναυπηγεία Sasebo Heavy Industries για την κατασκευή ενός φορτηγού πλοίου χωρητικότητας 85.000-dwt και με αριθμό γάστρας (Hull No) S858. Θα κατασκευαστεί σύμφωνα με το Tier II του International Maritime Organization (IMO), κάτι που σημαίνει πως θα συμμορφώνεται πλήρως με τις εκπομπές ρύπων που θεσπίστηκαν από τον IMO και θα τεθούν σε ισχύ το 2020. Το bulker αναμένεται να παραδοθεί στη ναυτιλιακή το 2019.

Η ναυτιλιακή της οποίας ηγείται ο Γιώργος Χαλκούσης, έκανε την τελευταία της παραγγελία το 2010 που αφορούσε ένα post-panamax φορτηγό πλοίο από τα κινέζικα ναυπηγεία Jiangsu Eastern Heavy Industries (JEHI). To bulker είχε ημερομηνία παράδοσης το τελευταίο τρίμηνο του 2012, αλλά λόγω οικονομικών προβλημάτων που είχαν οι γιάρδες το deal κατέρρευσε. Τα ναυπηγεία χρεοκόπησαν εν τέλει το 2015.

Πάντως η παραγγελία νεότευκτων αποτελεί ένα σχετικά καινούργιο κομμάτι στην μεγάλη πορεία της ναυτιλιακής.

Η Z&G Halkoussis ιδρύθηκε το 1964, και η κύρια ενασχόληση της ήταν η διαχείριση μεταχειρισμένων πλοίων.

Η πρώτη παραγγελία για νεότευκτα έγινε 40 σχεδόν χρόνια μετά τη δημιουργία της εταιρείας και συγκεκριμένα το 2002. Τότε η ναυτιλιακή είχε έρθει σε συμφωνία με τα κινέζικα ναυπηγεία New Century Shipbuilding της Κίνας για την κατασκευή δύο double-hull supramax bulkers. Τα φορτηγά πλοία παραδόθηκαν στην εταιρεία το 2005 και βρίσκονται μέχρι σήμερα στο στόλο της.

mononews.gr