Ο ανταγωνισμός G6-P3 σπρώχνει προς μεγα-πλοία

maersk_eugen_o_antagwnismos_sprwxnei_se_megalitera_ploi_

Η ναυτιλιακή συμμαχία G6 σχεδιάζει να ξεπεράσει τον κύριο ανταγωνιστή της, τη συμμαχία P3, διευθύνοντας ακόμη μεγαλύτερα κοντέινερσιπ από τα Triple-E της Maersk, τα οποία έχουν χωρητικότητα 18.000 teu, το Ιρλανδικό Γραφείο Ναυτιλιακής Ανάπτυξης (Irish Maritime Development Office – IMDO), δήλωσε στο 17ο τεύχος της εβδομαδιαίας του επιθεώρησης.

Η G6 υπολογίζει για πάνω από 20 σκάφη άνω των 19.000 teu, καθώς οι αναλυτές τους προσδοκούν εξοικονομήσεις κόστους, με βάση τις μεγαλύτερες ποσότητες φορτίου που θα αναλογούν σε κάθε πλοίο, και τα οικονομικά μεγέθη είναι ζωτικής σημασίας για την G6 ώστε να αντεπεξέλθει στον εμπορικό ανταγωνισμό με την P3 για τα δρομολόγια Ασίας – Ευρώπης. Μέχρι σήμερα το μέσο μέγεθος των πλοίων P3 είναι περίπου 10.300 teu, σε σύγκριση με 8.200 teu για G6.

Η συμφωνία αναμένεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την υπερπληθώρα χωρητικότητας στην αγορά, με τους αναλυτές να πιστεύουν ότι τα 21.000 teu μπορούν να είναι το απόλυτο μέγιστο μέγεθος δεδομένων των ναυπηγείων και των λιμανιών προορισμού. Ωστόσο, σχέδια για πλοία χωρητικότητας 23.000 teu έχουν ήδη συνταχθεί.

Εντός της συμμαχίας G6 δεν υπάρχει πλήρης συμφωνία για το επιθυμητό μέγεθος πλοίου, αναφέρθηκε νωρίτερα αυτό το χρόνο από τη NYK που επιλέγει τα υπό κατασκευή πλοία να μην ξεπεράσουν τα 14.000 teu αντί να πάνε για μεγαλύτερη χωρητικότητα.

Ο πρόεδρος της NYK εξήγησε την κίνηση αυτή επισημαίνοντας τους δομικούς περιορισμούς των λιμανιών και της εργασίας των λιμενεργατών σε σχέση με τα μεγα-πλοία, και την πεποίθησή του ότι “το μικρότερο είναι καλύτερο”.

Διαβάστε ακόμα