Ο γίγαντας ναυλώσεων φορτηγών πλοίων Cargill αλλάζει ρότα προς την αιολική ενέργεια!

Σε μια νέα προσέγγιση της αρχαίας τεχνολογίας, η Cargill, ένας από τους μεγαλύτερους ναυλωτές πλοίων στον κόσμο, πρόκειται να προσθέσει πανιά τελευταίας τεχνολογίας σε ένα πλοίο στις αρχές του επόμενου έτους για να ελέγξει εάν η αιολική ενέργεια μπορεί να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα.

Με περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου να μεταφέρεται δια θαλάσσης, η ναυτιλία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, ωστόσο οι περιβαλλοντικοί ακτιβιστές υποστηρίζουν ότι οι προσπάθειες του κλάδου για μείωση των εκπομπών κινούνται με αργούς ρυθμούς.

Ο κορυφαίος όμιλος γεωργικών προϊόντων Cargill, θα αρχίσει να δοκιμάζει ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου με δύο πανιά το πρώτο τρίμηνο του 2023, δήλωσε στο Reuters ο Jan Dieleman, πρόεδρος του τμήματος των θαλάσσιων μεταφορών της Cargill.

«Θα υπάρχει φορτίο στο πλοίο, δεν θα είναι δοκιμές στη θάλασσα αλλά πραγματική εμπορική χρήση».

«Μπορεί να χρειαστεί να το χρησιμοποιήσουμε για μια περίοδο τριών έως έξι μηνών για να δούμε πώς λειτουργεί και στη συνέχεια να είμαστε έτοιμοι να πατήσουμε τη σκανδάλη για μια επιπλέον σειρά πλοίων αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από τη διαθεσιμότητα των κατάλληλων πλοίων», είπε ο Dieleman, προσθέτοντας ότι πλοίο το οποίο θα είναι πλήρως βελτιστοποιημένο για τον άνεμο, θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές κατά 30%.

«Αυτό δεν έχει ξαναγίνει με για ένα εμπορικό πλοίο αυτού του μεγέθους», είπε ο Dieleman, προσθέτοντας ότι η Cargill εξερευνούσε επίσης τον συνδυασμό της αιολικής ενέργειας με καύσιμα μηδενικών εκπομπών άνθρακα.

Η BAR Technologies, η οποία έχει σχεδιάσει σκάφη για το America’s Cup, αναπτύσσει τα πανιά που κατασκευάζει η Νορβηγική Yara Marine Technologies. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, οι δύο εταιρείες υπέγραψαν επίσης συμφωνία με την πλοιοκτήτρια εταιρεία ξηρού φορτίου Berge Bulk για την τοποθέτηση πανιών αιολικής ενέργειας σε ένα πλοίο, τα οποίο θα εγκατασταθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

Η Cargill ναυλώνει από 600 έως 700 πλοία, εκ των οποίων το 90% είναι για ξηρό χύδην φορτίο και τα υπόλοιπα δεξαμενόπλοια.

Ο συνολικός όγκος θαλάσσιων μεταφορών της Cargill αυξήθηκε σε 240 εκατομμύρια τόνους το οικονομικό έτος 2021-2022 (Ιούνιος-Ιούνιος) από 220 εκατομμύρια τόνους το προηγούμενο έτος.

Η ομάδα είναι μέρος μιας πρωτοβουλίας που ονομάζεται Sea Cargo Charter, και η οποίά παρακολουθεί τις εκπομπές για τα πλοία από εταιρείες. Οι εκπομπές της Cargill ήταν 5,9% πάνω από το όριο που είχε καθοριστεί.

Διαβάστε ακόμα