Η ναυτιλιακή εταιρεία του Νικόλα Μουνδρέα, NGM Energy, διεκδικεί με αξιώσεις την αποζημίωση ύψους 112,3 εκατ. δολαρίων από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του φορτηγού πλοίου Sea Justice. Υπενθυμίζεται ότι το φορτηγό πλοίο συγκρούστηκε με το Suezmax δεξαμενόπλοιο A Symphony στις 27 Απριλίου 2021 στο Qingdao της Κίνας.
Το δεξαμενόπλοιο είχε καταπλεύσει στο αγκυροβόλιο φορτωμένο από την Δυτική Αφρική, μέσω του Lingi της Μαλαισίας, ενώ είχε ήδη αγκυροβολήσει. Το δεξαμενόπλοιο ήταν φορτωμένο με 150.000 τόνους πετρέλαιο.
Το δεξαμενόπλοιο είχε υποστεί εκτεταμένες ζημιές στο κύτος τους την αριστερή μεριά στις δεξαμενές έρματος. Το Sea Justice είχε αγκυροβολήσει στο αγκυροβόλιο του Qingdao μετά την σύγκρουση.
Η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία NGM Energy, του Νικόλα Μουνδρέα, πλοιοκτήτρια εταιρεία του δεξαμενόπλοιου suezmax 150.000 dwt A Symphony (κατασκευής 2001), κατέσχεσε το G Harmony για να λάβει τα 112,3 εκατομμύρια δολάρια που διεκδικεί ως ασφάλεια για ζημιές που ισχυρίζεται ότι υπέστη όταν το φορτηγό πλοίο, τότε λειτουργούσε με το όνομα Sea Justice, χτύπησε στο A Symphony, ενώ ήταν αγκυροβολημένο ανοιχτά του Qingdao στην Κίνα στις 27 Απριλίου 2021.
Υπογραμμίζεται επίσης ότι από τη σύγκρουση μεταξύ των δύο πλοίων, του «A Symphony» και του «Sea Justice», που σημειώθηκε στα ανοικτά των ακτών του Qingdao στις 27 Απριλίου 2021, προκλήθηκαν σημαντικές ζημιές στο κύτος, το φορτίο και τον εξοπλισμό του «A Symphony» και οδήγησε σε ένα σημαντικό περιστατικό θαλάσσιας ρύπανσης.
Η Symphony Shipbuilding SA, είναι μια εταιρεία που είχε συσταθεί στη Δημοκρατία της Λιβερίας. Ήταν ιδιοκτήτες του πλοίου «A Symphony».
Από την άλλη πλευρά, η Sea Justice Ltd, είναι μια εταιρεία που είχε συσταθεί στη Δημοκρατία των Νήσων Μάρσαλ. Ήταν ο ιδιοκτήτης του πλοίου «Sea Justice» με σημαία Παναμά την ημέρα της σύγκρουσης.
Η Symphony Shipbuilding κατέθεσε στις 28 Απριλίου 2021 αγωγή κατά της Sea Justice, ισχυριζόμενη ότι η σύγκρουση προκλήθηκε από αμέλεια πλοήγησης, ελέγχου ή και διαχείρισης του κατηγορουμένου ή και των υπαλλήλων τους ή των ναυτικών πρακτόρων της «Sea Justice».
Από την άλλη πλευρά, η Sea Justice ζήτησε στις 30 Απριλίου 2021 στο Ναυτικό Δικαστήριο του Qingdao της Κίνας τη σύσταση ταμείου περιορισμένης ευθύνης για όλες τις θαλάσσιες αξιώσεις που προέκυπταν από τη σύγκρουση.
Ακολούθησαν νομικές ενέργειες εκείνη την εποχή και από τα δύο μέρη, την Symphony Shipbuilding και την Sea Justice.
Στις 19 Οκτωβρίου 2022, η Symphony Shipbuilding πληροφορήθηκε ότι το «Sea Justice» επρόκειτο να εισέλθει στα ύδατα της Σιγκαπούρης. Την ίδια μέρα, υποβλήθηκε αίτηση για ένταλμα ακινητοποίησης κατά της «Sea Justice», βάσει ναυτικής δέσμευσης που προέκυψε από τη σύγκρουση.
Η αίτηση έγινε δεκτή στις 19 Οκτωβρίου 2022. Το πλοίο «Sea Justice» ακινητοποιήθηκε στις 20 Οκτωβρίου 2022 αφού εισήλθε στα όρια του λιμένα της Σιγκαπούρης.
Το «Sea Justice» επανεκίνησε στις 19 Νοεμβρίου 2022, μετά από συμφωνία μεταξύ των μερών ότι θα παρέχει ασφάλεια για την αξίωση στο Δικαστήριο της Σιγκαπούρης.
Το Γενικό Τμήμα του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Σιγκαπούρης αποφάσισε ότι το Δικαστήριο του Qingdao είναι «σαφώς καταλληλότερο» για την εκδίκαση αυτής της υπόθεσης, ωστόσο απεφάνθη ότι πρέπει να εξακολουθήσουν να παρέχονται στον μηνυτή οι σχετικές εγγυήσεις.