Ο Παππάς εγκαταλείπει το σχέδιο του για παραγγελία νεότευκτων τάνκερ από τη Hyundai Mipo


Ο Έλληνας εφοπλιστής Πέτρος Παππάς εγκαταλείπει απ’ ότι φαίνεται το σχέδιο του για κατασκευή τεσσάρων νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου MR2 στην νοτιοκορεάτικη Hyundai Mipo Dockyard (HMD).

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικες πηγές η εταιρεία του, η Product Shipping & Trading (PST), είχε παραγγείλει σίγουρα δύο 50.000-dwt τάνκερ συν δύο options στο ναυπηγείο. Η τιμή είχε καθοριστει στα 34 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, με τα πλοία να έχουν προγραμματιστεί για παράδοση κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019. Ορισμένες πηγές εντοπίζουν τα δύο σταθερά νεότευκτα ως τα κύτη 8219 και 8224.

Οι ίιδες πηγές αναφέρουν ότι η PST υπέγραψε επιστολή προθέσεων (LOI) για μια παραγγελία MR2 στο κορεατικό ναυπηγείο. Παρ’ όλα αυτά ο Παππάς αποφάσισε να μην προσωρήσει η παραγγελία. Οι λόγοι γι’ αυτή την αναβολή δεν είναι ξεκάθαροι, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι το σχέδιο βασιζόταν σε ειδικές συνθήκες, οι οποίες τελικά δεν υλοποιήθηκαν.

Η παραγγελία νέεότευκτων πλοίων θα ήταν μια εξαιρετικά σπάνια κίνηση για την PST, η οποία έχει αγοράσει και τα 18 τάνκερ του στόλου της από την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων.

Η μόνη παραγγελία στην οποία η PST έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια ήταν για δύο VLCCs στην Hyundai Samho Heavy Industries, στις αρχές του 2014. Ωστόσο, αυτά τα δύο πλοία πωλήθηκαν στην Euronav σε μια συμφωνία μεταπώλησης πέρυσι για 84 εκατ. δολάρια το καθένα – πολύ κάτω από την αρχικά συμφωνηθείσα τιμή. Πρόκειται για το χωρητικότητας 298.600 dwt Ardeche και το χωρητικότητας 298.800 dwt Aquitaine (και τα δύο κατασκευής 2017).

Ο στόλος της PST αποτελείται αυτή τη στιγμή από δύο τάνκερ τύπου handymaxes, 10 MR και έξι LR1, με μέσο όρο ηλικίας περίπου τα 11 έτη.