Ο τερματισμός της σύμβασης της εταιρείας ρυμουλκών Svitzer μπορεί να προκαλέσει τεράστια προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού της Αυστραλίας

Αίτηση από τη θυγατρική εταιρεία ρυμουλκών της A.P. Møller–Mærsk, Svitzer, να τερματίσει τη συλλογική της σύμβαση με ολόκληρο το εργατικό δυναμικό της στην Αυστραλία θα μπορούσε να προκαλέσει ακόμη περισσότερα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού της χώρας. Τα συνδικάτα λένε ότι η προσφορά είναι μια ατυχής, αλλά σημαντική απόκλιση από τη γενικά εποικοδομητική προσέγγιση της Maersk όσον αφορά τους εργαζόμενους στις μεταφορές και τα δικαιώματά τους, που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια.

«Σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας, τα συνδικάτα εργάζονται μαζί με τις κυβερνήσεις και τους φορείς μεταφορών για μέτρα με σκοπό την την αποφυγή κατάρρευσης της εφοδιαστικής αλυσίδας», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορών (ITF) Stephen Cotton.

Εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Maersk, δραστηριοποιήθηκαν παράλληλα με την ITF και με πολλές από τις θυγατρικές μας εταιρείες στον τομέα της ναυτιλίας, στην προσπάθεια επίλυσης της κρίσης της αλλαγής πληρώματος των ναυτικών», δήλωσε ο Cotton.

«Το μήνυμά μας είναι ότι οι εργασιακές σχέσεις με σεβασμό είναι δυνατόν να επιτευχθούν. Στην πραγματικότητα, ο εποικοδομητικός διάλογος με όλους στο τραπέζι είναι ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπίσουμε τις κοινές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος – είτε είναι η διασφάλιση των αλυσίδων εφοδιασμού είτε η μετάβαση της ναυτιλίας προς τη βιωσιμότητα».

Ο Cotton είπε ότι ήταν σημαντικό όλα τα μέρη του Ομίλου Maersk να υποστηρίξουν τα δικαιώματα των εργαζομένων στην ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι και στις συλλογικές διαπραγματεύσεις, διατάξεις για τις οποίες ορίζονται ξεκάθαρα στις συμβάσεις C87 και C98 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας.

«Είναι δικαίωμα όλων των εργαζομένων να συνεταιρίζονται ελεύθερα, να σχηματίζουν και να συμμετέχουν σε ανεξάρτητα συνδικάτα και να διαπραγματεύονται μέσω αυτών των συνδικάτων με τους εργοδότες τους, εάν οι εργαζόμενοι το επιλέξουν. Η Svitzer αναγνωρίζοντας τα δικαιώματα των εργαζομένων στα ρυμουλκά, στην ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι και στις συλλογικές διαπραγματεύσεις πρέπει να είναι ο ακρογωνιαίος λίθος οποιουδήποτε εποικοδομητικού διαλόγου για την επίλυση αυτού του προβλήματος».

«Η Svitzer δεν χρειάζεται να συμμετάσχει σε μια κοντόφθαλμη κούρσα προς τα κάτω που θα αφήσει τους εργαζόμενους στα ρυμουλκά σε χειρότερη θέση και τις αλυσίδες εφοδιασμού μας πολύ λιγότερο ασφαλείς. Γνωρίζουμε ότι η Svitzer είναι σε θέση να αλλάξει την κατεύθυνση της συμπεριφοράς της στην Αυστραλία και να αρχίσει να αντικατοπτρίζει πραγματικά τις καλύτερες αξίες της Maersk – μερικές από τις οποίες έχουμε δει σε δράση κατά τη διάρκεια αυτής της πανδημίας».

«Ενθαρρύνουμε την Svitzer να καθίσει με τις θυγατρικές μας και να το λύσουμε μαζί, ώστε να μπορέσουμε να επιστρέψουμε τη συλλογική μας εστίαση στο να διασφαλίσουμε ότι τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις της Αυστραλίας έχουν αλυσίδες θαλάσσιου εφοδιασμού στις οποίες μπορούν να βασιστούν, για τα τρόφιμα, τα καύσιμα, τα φάρμακα και τα καταναλωτικά αγαθά που χρειάζονται».

«Ο τομέας των ρυμουλκών είναι κρίσιμος για την ασφάλεια της αλυσίδας εφοδιασμού μας. Αυτοί οι εργαζόμενοι είναι οι χειριστές ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας της θάλασσας: χωρίς αυτούς δεν κινείται τίποτα. Χωρίς την εστίαση και τις ικανότητές τους τα εμπορευματοκιβώτια μπορούν να συσσωρευτούν, τα πλοία να έρθουν πίσω, να συγκρουστούν ή να συμβούν και χειρότερα πράγματα», είπε ο Cotton.

Ο πρόεδρος του Τμήματος Εσωτερικής ναυσιπλοίας του ITF, Yury Sukhorukov, δήλωσε ότι η A.P. Møller–Mærsk είχε ηθική ευθύνη να οδηγήσει όλες τις βιομηχανίες, εντός των οποίων δραστηριοποιείται, προς καλύτερα πρότυπα αμοιβής και συνθηκών, καθώς και υγείας και ασφάλειας.

Ένας τερματισμός της σύμβασης από την Svitzer θα ωθήσει εκατοντάδες Αυστραλούς εργάτες ρυμουλκών και ρυμούλκησης στα απολύτως νόμιμα ελάχιστα όρια αμοιβής και προϋποθέσεων. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια των περιορισμών που κερδήθηκαν από το συνδικάτο για τις υπερβολικές ώρες που είναι κρίσιμες για την πρόληψη της κόπωσης.

«Αν και αυτή η συμπεριφορά είναι απαράδεκτη από οποιονδήποτε εργοδότη, είναι ιδιαίτερα απογοητευτική επειδή οι ναυτικοί και τα συνδικάτα μας έχουν δουλέψει τόσο σκληρά για να οικοδομήσουν ισχυρές, με σεβασμό εργασιακές σχέσεις με τη Maersk και τις θυγατρικές της. Ο Όμιλος Maersk έχει ωφεληθεί από αυτές τις εποικοδομητικές παγκόσμιες σχέσεις για να αποκομίσει τεράστια έσοδα μέσω της πανδημίας – αλλά τώρα η εταιρεία επέλεξε να αλλάξει την προσέγγισή της υποστηρίζοντας τον ξεδιάντροπο ανταγωνισμό της Svitzer απέναντι στους εργαζομένους στον σημαντικό, αλλά συχνά υποτιμημένο, τομέα των ρυμουλκών», είπε ο Sukhorukov.

Ο πρόεδρος είπε ότι όταν η ITF άρχισε να αναλύει σημαντικούς τομείς κινδύνου για τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, οι υπηρεσίες ρυμούλκησης σε λιμάνια αναγνωρίστηκαν ως σημαντικός κίνδυνος από τους ερευνητές της ομοσπονδίας.

«Ο αγώνας προς τα κάτω που βλέπουμε σε πολλές αγορές ρυμουλκών, με τους διαχειριστές να υποτιμούν ο ένας τον άλλον, οδηγεί αναπόφευκτα σε χαμηλότερα πρότυπα εργασίας και ασφάλειας», συνέχισε ο Sukhorukov.

«Έχουμε δει αλλού ότι συμβαίνουν λάθη όταν μειώνονται οι μισθοί των πληρωμάτων των ρυμουλκών ή μειώνεται ο αριθμός του πληρώματος σε γελοία επικίνδυνα επίπεδα – μόνο και μόνο για να συμπιεστούν και να μειωθούν οι μισθοί των συμβάσεων από τους διαχειριστές. Δεν είναι συνετό για ναυτιλιακές εταιρείες και άλλους πελάτες λιμένων να συσσωρεύουν τόσο μεγάλο κίνδυνο σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα – η αύξηση των ατυχημάτων, οι τραυματισμοί και η στάσιμη αλυσίδα εφοδιασμού είναι όλα απολύτως προβλέψιμα αποτελέσματα».

«Στις τρέχουσες δύσκολες συνθήκες της πανδημίας και του στελέχους της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα συνδικάτα και οι εργοδότες θα πρέπει να προσπαθούν να συνεργαστούν σε κάθε διαθέσιμη ευκαιρία για τη δίκαιη μεταχείριση, την προστασία και τη βελτίωση των εργαζομένων. Αυτή είναι μια προτιμώμενη μέθοδος για τον καθορισμό της κοινής μας πορείας, αντί για περιττές βιομηχανικές μάχες μέσω επιθετικών ενεργειών όπως αυτή της Svitzer», είπε ο Sukhorukov.

Διαβάστε ακόμα