Οι μπλε φάλαινες μπορούν να προστατευθούν εάν οι κύριες ναυτιλιακές διαδρομές των πλοίων αλλάξουν

Σύμφωνα με άρθρο του theguardian αρκετές ομάδες προστασίας και επιστήμονες έχουν ζητήσει να αλλάξουν άμεσα οι κύριες ναυτιλιακές διαδρομές στον κόσμο για να προστατευθούν οι μπλε φάλαινες. Αυτό που έχει γίνει εμφανές είναι η τεράστια απειλή που συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν.

Ο βιότοπος των γαλάζιων φαλαινών βρίσκεται σε μια κρίσιμη ναυτιλιακή διαδρομή, η οποία συνδέει την Ανατολική Ασία με τη Διώρυγα του Σουέζ, καθιστώντας τα μεγάλα κύτη επιρρεπείς στην ηχορύπανση και στα χτυπήματα πλοίων. Ένας από τους τρόπους για να αποφευχθούν τα χτυπήματα στις μπλε φάλαινες από τα πλοία είναι να αλλάξουν ελαφρώς τη συνηθισμένη τους διαδρομή.

Κατά μέσο όρο, κάθε μέρα οι φάλαινες έρχονται αντιμέτωπες με σχεδόν 200 πλοία, πολλά από αυτά είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ή δεξαμενόπλοια με μήκος έως και περίπου 300 μέτρα.

Οι μπλε φάλαινες είναι τα μεγαλύτερα θηλαστικά στον πλανήτη μας. Ωστόσο, ο αριθμός τους έχει αρχίσει να μειώνεται και έχει χαρακτηριστεί ως είδος υπό εξαφάνιση. Δεδομένου ότι ο πληθυσμός της Σρι Λάνκα δεν μεταναστεύει, υπάρχει μια αυξανόμενη ανάγκη προστασίας του πληθυσμού τους για να αποφευχθεί ο θάνατος τους.

Η γνωστή βιολόγος Asha de Vos είπε ότι διαφέρουν σημαντικά από τις μπλε φάλαινες που βρίσκονται στον υπόλοιπο κόσμο. Δεν είναι απλώς ότι θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά υποείδη. έχει μια εντελώς διαφορετική διάλεκτο, διακεκριμένες διατροφικές συνήθειες και ακόμη και διαφορετικά πρότυπα συμπεριφοράς.

Το Διεθνές Ταμείο για την Ευημερία των Ζώων ή IFAW ανέφερε σε επιστολή του ότι οι κίνδυνοι είναι πιθανό να μειωθούν κατά περίπου 95% εάν τα δρομολόγια πλοίων προσαρμοστούν 15 nm πιο νότια από την τρέχουσα διαδρομή.

Η αλλαγή της διαδρομής των πλοίων θα δώσει επίσης ένα πλεονέκτημα στον ακμάζοντα τομέα παρακολούθησης φαλαινών της Σρι Λάνκα, καθώς και στις κοινότητες αλιείας μικρής κλίμακας.

Ενώ η κυβέρνηση της Σρι Λάνκα αρνήθηκε νωρίτερα ότι ενέκρινε την αλλαγή, τονίζοντας οικονομικά ζητήματα, ο de Vos ανέφερε ότι οι οικονομικές επιπτώσεις της αλλαγής της τρέχουσας ναυτιλιακής διαδρομής θα ήταν ελάχιστες καθώς τα περισσότερα πλοία δεν κάνουν στάση στα ύδατα της χώρας, αλλά μεταφέρουν αγαθά μέσω της περιοχής.

Οι εκκλήσεις για προστασία αυτών των φαλαινών από εμπορικά πλοία συνεχίζονται για περισσότερο από μια δεκαετία. Το 2012, ο Εθνικός Οργανισμός Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (NOAA) έγραψε ότι τα ναυτιλιακά κανάλια στα ανοικτά των ακτών της Καλιφόρνια πρόκειται να προσαρμοστούν για να προστατεύσουν απειλούμενα είδη φαλαινών από χτυπήματα πλοίων το 2007 μετά τη θανάτωση τεσσάρων μπλε φαλαινών στη διαδρομή της Σάντα Μπάρμπαρα. Πέντε άλλες φάλαινες πέθαναν λόγω πλοίων τρία χρόνια αργότερα.

Το ερώτημα που γεννάται όμως σε όλο αυτό που συμβαίνει στη ναυτιλία είναι τι θα πρώτο προσέξει τελικά ένας καπετάνιος; Δυστυχώς το μέλλον των ναυτικών μοιάζει δυσοίωνο και όλα αυτά που προσπαθούν να εφαρμόσουν άνθρωποι οι οποίοι καμία σχέση δεν έχουν με την ναυτιλία- για την ναυτιλία- τελικά θα γυρίσουν μπούμερανγκ.

Διαβάστε ακόμα