Οι τιμές διαλύσεων πλοίων το 2022

Με τις τιμές διαλύσεων να υπερδιπλασιάζονται το 2021 και το έτος να κλείνει πάνω από τα αξιοσημείωτα $600 ανά ldt, τίθενται τώρα ερωτήματα σχετικά με το πόσο μπορεί να διαρκέσει η αναζωπύρωση έως το 2022.

Μετά την κατάρρευση των επιτοκίων που προκλήθηκε από την επιδημία του κορωνοϊού, η τροχιά των τιμών των σκραπ των πλοίων ήταν μόνο ανοδική – αντικατοπτρίζοντας τις τιμές ναύλωσης ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων και τις χρηματιστηριακές αγορές.

Αναπόφευκτα, ό,τι ανεβαίνει πρέπει να κατέβει κιόλας, και καθώς τελειώνει το 2021, αρχίζουμε να βλέπουμε μια διόρθωση στα επίπεδα διαλύσεων πλοίων που είναι πιθανό να συνεχιστεί και το νέο έτος. Η συνεχιζόμενη αβεβαιότητα σχετικά με τις νέες παραλλαγές του Covid-19 παραμένει μια διαρκής απειλή με τη διακοπή του εμπορίου και των οδών εφοδιασμού έναν συνεχόμαενο κίνδυνο. Είναι περίεργο το γεγονός ότι οι κορυφαίοι παίκτες είναι προσεκτικοί, παρά τις προοπτικές για τις τιμές που παραμένουν αισιόδοξες και η προσφορά πλοίων αναμένεται να παραμείνει κάπως στατική.

Τα περισσότερα πλοία που έχουν διαλυθεί μέχρι στιγμής φέτος προέρχονται από τους τομείς των δεξαμενόπλοιων και των υπεράκτιων πλοίων και, ενώ τα επίπεδα των ναύλων παραμένουν σε ύφεση, αναμένουμε ότι μπορεί να είναι και πάλι τα ίδια για το 2022. Υπάρχουν προτάσεις ότι η αγορά δεξαμενόπλοιων μπορεί να αρχίζει να αλλάζει και υπάρχει κάποια αισιοδοξία για αναζωπύρωση των επιτοκίων για το επόμενο έτος. Ως εκ τούτου, μπορεί να βλέπουμε τους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων να κρατούν πίσω τα πλοία τους για λίγο ακόμα και να περιμένουν μια άνοδο αντί να επιλέγουν την διάλυση τώρα. Αυτό θα οδηγήσει σε μια ενδιαφέρουσα δυναμική προσφοράς/ζήτησης σε ολόκληρη την υποήπειρο.

Η ζήτηση της Κίνας για χάλυβα θα διατηρηθεί επίσης και το 2022, και αντί να εξάγονται οι φθηνές μπιγιέτες από την Κίνα σαν το 2015 που κατέστρεψαν τη βιομηχανία και οδήγησαν σε ύφεση στην ανακύκλωση πλοίων, αυτό συμβάλλει στη στήριξη των τιμών. Η κινεζική αγορά ανακύκλωσης πλοίων παραμένει επίσης κλειστή, εκτός από την κρατική χωρητικότητα με κινεζική σημαία, επομένως η πλειονότητα των πλοίων ανακυκλώνεται στην υποήπειρο και την Τουρκία (για τα πλοία που φέρουν σημαία ΕΕ ως επί το πλείστον).

Οι δραματικές διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών προκάλεσαν την κύρια ανησυχία τόσο στην Τουρκία όσο και στο Πακιστάν φέτος, εξουδετερώνοντας τα εντυπωσιακά κέρδη του χάλυβα που παρατηρήθηκαν κατά καιρούς σε αυτές τις τοποθεσίες και πιθανότατα θα συνεχίσουν να απογοητεύουν το νέο έτος. Στην Ινδία και το Μπαγκλαντές, παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό σταθερά, και αυτό συνέβαλε στην εκπληκτική απόδοση και των δύο αγορών φέτος σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών του χάλυβα.

Σημειώθηκε επίσης μεγάλη πρόοδος στην αναβάθμιση/πιστοποίηση των ναυπηγείων στην Ινδία, με 92 από τα 120 ενεργά ναυπηγεία να διαθέτουν τώρα Δήλωση Συμμόρφωσης IR, LR, RINA ή Class NK με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ. Στο Μπαγκλαντές, μέχρι στιγμής, μόνο η PHP Ship Breaking and Recycling Industries κατέχει SoC κατηγορίας NK, αλλά αρκετές άλλες αναμένεται να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους καθώς τα πρότυπα ανακύκλωσης πλοίων συνεχίζουν να βελτιώνονται με ρυθμό.

Έτσι, ενώ κανείς δεν αναμένει ότι η αγορά θα διπλασιαστεί ξανά το επόμενο έτος, υπάρχει λόγος για αισιοδοξία στις παγκόσμιες αγορές ανακύκλωσης πλοίων το 2022, με μεγάλη ζήτηση, φθίνουσα προσφορά πλοίων και ισχυρά τοπικά θεμελιώδη μεγέθη που αναμένεται να διατηρηθούν σε όλους τους τομείς.

Διαβάστε ακόμα