Το Seawing, ένα αυτοματοποιημένο σύστημα πανιού που μοιάζει σαν ένας τεράστιος χαρταετός και το οποίο είναι σχεδιασμένο να παρέχει αιολική πρόωση, πέτυχε ένα πολύ σημαντικό ορόσημο με την ολοκλήρωση των δοκιμών του.
Το σύστημα Αναπτύχθηκε από τη γαλλική εταιρεία Airseas, και είναι μια μοναδική προσέγγιση για την απαλλαγή από τον άνθρακα των εμπορικών πλοίων χρησιμοποιώντας μια αεροδιαστημική τεχνολογία για την αξιοποίηση της δύναμης του ανέμου.
Με βάση την τελευταία φάση των δοκιμών, η Airseas είναι πλέον σε θέση να προβάλει τα αρχικά αποτελέσματα με μείωση του καυσίμου και των εκπομπών κατά 16%, σύμφωνα με τον ευρύτερο αναπτυξιακό της οδικό χάρτη.
Η εταιρεία αποκαλεί τα τελευταία βήματα ως επίδειξη του τρόπου με τον οποίο η αεροδιαστημική τεχνογνωσία της επέτρεψε να ξεπεράσει τις μεγάλες τεχνολογικές προκλήσεις και να επιδείξει τη δυνατότητα για πρόωση με υποβοήθηση του ανέμου. Είχαν προβλέψει μείωση έως και 20% ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας.
Η εταιρεία Ιδρύθηκε από μηχανικούς της Airbus και πραγματοποίησε τις πρώτες της πτήσεις επίδειξης πριν από έξι χρόνια το 2017, βοηθώντας την να κερδίσει την οικονομική υποστήριξη που χρειαζόταν από την Airbus. Σε συνεργασία με την Louis Dreyfus Armateurs, η οποία διαχειρίζεται πλοία ναυλωμένα για τη μεταφορά εξαρτημάτων για την Airbus, η Airseas έλαβε την πρώτη της παραγγελία για ένα πρωτότυπο σύστημα.
Η εταιρεία έχει συνάψει συνεργασίας με τη γραμμή “K” της Ιαπωνίας (Kawasaki Kisen Kaisha), η οποία έχει γίνει υπέρμαχος και υποστηρικτής του συστήματος kite. Η ιαπωνική εταιρεία έχει δεσμευτεί να δοκιμάσει το σύστημα στα φορτηγά πλοία της και έχει κερδίσει την υποστήριξη από την ιαπωνική κυβέρνηση για να προωθήσει την ανάπτυξη της τεχνολογίας.
Το πρώτο σύστημα εγκαταστάθηκε στο πλοίο Ro-Ro της Louis Dreyfus Armateurs Ville de Bordeaux (5.200 dwt) στα τέλη του 2021. Μέχρι τον Νοέμβριο του 2022 είχαν ολοκληρώσει τις δοκιμές των συστημάτων και τον Μάιο του 2023 ανέφεραν ότι το πανί για πρώτη φορά είχε δημιουργήσει πρόσφυση.
«Αυτό το τελευταίο ορόσημο είναι μια ακόμη απόδειξη της σταθερής προόδου μας στη ζωή μιας εντελώς νέας τεχνολογίας που θα διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της ναυτιλίας», δήλωσε ο Vincent Bernatets, Διευθύνων Σύμβουλος και Συνιδρυτής της Airseas. «Είμαστε απίστευτα περήφανοι που ανακοινώνουμε ότι επικυρώσαμε την αυτοματοποιημένη δυναμική της Seawing, για να ξεκινήσουμε την απαλλαγή από τον άνθρακα από τη ναυτιλία χρησιμοποιώντας τη δύναμη του ανέμου».
Το σύστημα θα αποτελείται από ένα πανί 1.000 τετραγωνικών μέτρων που αναπτύσσεται αυτόματα και πετά πάνω από το πλοίο ενώ βρίσκεται στη θάλασσα. Ο χαρταετός πετά σε «φιγούρες των 8» δημιουργώντας την πρόσφυση που χρειάζεται για να βοηθήσει την πρόωση του πλοίου και να μειώσει τις εκπομπές.
Η Airseas αναφέρει ότι θα βελτιστοποιήσει περαιτέρω την απόδοση του Seawing με τις προσεχείς δοκιμές στην ξηρά. Μια έκδοση πλήρους μεγέθους του συστήματος θα ξεκινήσει επίσης τις δοκιμές σε ένα φορτηγό πλοίο Capesize που το διαχειρίζεται η γραμμή “K”. Η ιαπωνική εταιρεία αγόρασε πέντε από τα συστήματα για χρήση στα πλοία της. Επιπλέον, έχουν επιλογή για 49 επιπλέον συστήματα.
Η Louis Dreyfus Armateurs και η Airbus ανέφεραν χθες ότι θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το σύστημα kite στο σκάφος τους, ενώ οι εταιρείες σχεδιάζουν επίσης τρία νέα Ro-Ro που συνδυάζουν αιολικά υποβοηθούμενη πρόωση χρησιμοποιώντας ρότορες με υβριδικό κινητήρα που θα χρησιμοποιεί e-μεθανόλη. Το Ville de Bordeaux θα επανατοποθετηθεί από τον Ατλαντικό στη Μεσόγειο στο μέλλον, αλλά θα συνεχίσει να αναπτύσσει το Seawing.