Ουκρανός πλοίαρχος αρνήθηκε να καταπλεύσει στην Ουκρανία υπό τον φόβο ότι θα τον στείλουν να πολεμήσει!

Ένα ουκρανικό πλοίο έχει «κολλήσει» στο λιμάνι του Μπουργκάς της Βουλγαρίας επειδή ο καπετάνιος αρνείται να επιστρέψει και να εισέλθει στα ουκρανικά ύδατα, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Το φορτηγό πλοίο παράκτιων πλόων Izmail βρλισκεται στο Μπουργκάς από τις 22 Οκτωβρίου, όταν κατέπλευσε για να ξεφορτώσει ένα φορτίο αλατιού, σύμφωνα με το τοπικό πρακτορείο Flagman.bg.

Το πλοίο ήταν προγραμματισμένο μετά το πέρας της εκφόρτωσης να κατευθυνθεί σε τουρκικό ναυπηγείο για κάποιες προγραμματισμένες επισκευές, αλλά ο πλοίαρχος έλαβε επείγουσα εντολή να κατευθυνθεί προς την Ουκρανία.

Αυτή η εντολή δεν ήταν η τυπική εντολή ή κάποια οδηγία της διαχειρίστριας εταιρείας. Τα δεδομένα του AIS δείχνουν ότι το Izmail βρισκόταν μακριά από την Ουκρανία καθ όλη την διάρκεια του πολέμου, σύμφωνα με την παρακολούθηση που παρέχεται από το Pole Star.

Το πλοίο κινούνταν μεταξύ της Βουλγαρίας και διαφόρων λιμανιών στην Τουρκία και τη Μεσόγειο πριν από την έναρξη ρωσικής εισβολής τον Φεβρουάριο του 2022.

Ο πλοίαρχος αρνήθηκε να ακολουθήσει αυτή την ασυνήθιστη εντολή, είπαν οι βούλγαροι λιμενικοί, επειδή πίστευε ότι ολόκληρο το πλήρωμα θα τεθεί υπό κράτηση και θα σταλεί να πολεμήσει στο μέτωπο όταν φτάσουν. Εξέφρασε επίσης την ανησυχία του ότι το ταξίδι θα ήταν επικίνδυνο, δεδομένης της απειλής των ρωσικών ναρκών.

Το υπόλοιπο πλήρωμα διαφώνησε μαζί του, αποβιβάστηκε από το πλοίο και επέστρεψε στην Ουκρανία, σύμφωνα με τα όσα είπαν αξιωματούχοι. Ο πλοίαρχος και ακόμη ένα μέλος του πληρώματος παρέμειναν στο πλοίο. Το Izmail μεταφέρθηκε σε μια ήσυχη προβλήτα, περιμένοντας να φτάσει νέο πλήρωμα, αλλά και να διευθετηθεί η πληρωμή των λιμενικών τελών.

Το Izmail είναι ένα παράκτιο φορτηγό πλοίο μεταφορικής ικανότητας 4.000 dwt που ανήκει στην Ukrainian Danube Shipping Companyη οποία που εδρεύει στο παραποτάμιο λιμάνι του Izmail.

Το μεγάλο σε ηλικία πλοίο έχει μακρύ ιστορικό ελλείψεων και παραβιάσεων σε ελέγχους από τις λιμενικές αρχές, συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων σχετικά με τον εξοπλισμό της SOLAS, τα συστήματα πρόωσης, τον ηλεκτρικό εξοπλισμό και διάφορα έγγραφα.

Διαβάστε ακόμα