Πάνω από 10,000 δολάρια το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ από την Ασία στην Ευρώπη

Το κόστος μεταφοράς αγαθών μέσω ενός κοντέινερ από την Ασία στη Ευρώπη εκτοξεύθηκε πάνω από 10.000 δολάρια για πρώτη φορά στην ιστορία σημειώνοντας ρεκόρ, υπογραμμίζοντας τον πόνο που προκλήθηκε στους εξαγωγείς και τους εισαγωγείς.

Ο δείκτης εμπορευματοκιβωτίων Drowry World Contains που κυκλοφόρησε την Πέμπτη, έδειξε ότι η μεταφορά για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ αυξήθηκε στα 10.174 δολάρια, αύξηση 3,1% σε σχέση με πριν μια εβδομάδα και 485% σε σχέση με πριν από ένα χρόνο! Ο σύνθετος δείκτης οκτώ μεγάλων διαδρομών αυξήθηκε κατά 2% στα 6,257 δολάρια σε σχέση με πριν μια εβδομάδα νωρίτερα και 293% υψηλότερα σε σχέση με πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με το Drowry.

Στην Αμερική αλλά και αλλού, πολλοί φορτωτές φορτίου καλούνται να πληρώσουν πάνω από 10.000 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο στη φετινή εμπορική αγορά του Seaborne, όπου οι συμφωνίες με τους μεταφορείς περιλαμβάνουν σημαντικές προσαυξήσεις με σκοπό να βεβαιωθούν ότι τα εμπορεύματα θα παραδοθούν στη ώρα τους.

Το κόστος μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων αυξάνεται επειδή η ζήτηση ξεπερνά τη διαθεσιμότητα των κοντέινερ 20 και 40 ποδιών που κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στο παγκόσμιο εμπόριο.

Στο μέσον των αυξημένων αγορών των καταναλωτών και των προβλημάτων από το μπλοκάρισμα του καναλιού του Suez στα τέλη Μαρτίου έχουν προκληθεί καθυστερήσεις και υψηλότερο κόστος μεταφοράς για τους φορτωτές, ενώ οι μεταφορείς από τη αντίπερα όχθη απολαμβάνουν τα αυξανόμενα κέρδη.

Εν τω μεταξύ, οι μετοχές της Α.Ρ. Moller-Maersk A / S, τη νούμερο ένα εταιρεία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου, έφτασε σε ρεκόρ υψηλό νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

Τα υψηλά επίπεδα ναύλων των πλοίων μεταφοράς κοντέινερ οδήγησαν στην αύξηση παραγγελιών για νέα πλοία εμπορευματοκιβωτίων κατά τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τη Bimco.

Διαβάστε ακόμα