Η συζήτηση, που έγινε στις 4 Ιούλη στη Βουλή, με αφορμή την επίκαιρη επερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ για την ανεργία των Ναυτεργατών, είναι αποκαλυπτική για τον αντεργατικό χαρακτήρα της πολιτικής τόσο της συγκυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ, που καλλιεργεί συγχύσεις και ψεύτικες προσδοκίες.
Ν. ΣΥΡΜΑΛΕΝΙΟΣ (Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ):
«Το πρόσφατο παράδειγμα της άρσης του καμποτάζ στο χώρο της κρουαζιέρας όχι μόνο δεν επιβεβαίωσε τις εξαγγελίες των τότε κυβερνητικών στελεχών για τη δήθεν εισροή εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στην ελληνική οικονομία, αλλά αντιθέτως οδήγησε μεγάλο αριθμό Ελλήνων ναυτικών στην ανεργία. Ρωτάμε, λοιπόν τα εξής:
Προτίθεσθε να ανοίξετε έναν διάλογο για την τροποποίηση του όρου 8 του νομοθετικού διατάγματος 2687/53 και για τις εγκριτικές πράξεις που δίνουν τη δυνατότητα να μειώνεται η σύνθεση των Ελλήνων ναυτικών στα ελληνικά πλοία;
Επιμένετε στην αντίληψη θεσμοθέτησης των ατομικών συμβάσεων εργασίας και στην κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, για να ανοίξει ο δρόμος για αποδοχές, όπως των ναυτεργατών του τρίτου κόσμου;»
Κλείνει, δηλαδή, το μάτι στους εφοπλιστές κάνοντας λόγο για τροποποίηση και ΟΧΙ κατάργηση του όρου 8 του αποικιοκρατικού ν.δ. 2687/53, που σημαίνει: …«να βάλουμε 2-3, 5 ανθρώπους σε κάθε πλοίο» (δηλαδή λιγότερους και από τους 4 έως 6 που προβλέπει η τελευταία εγκριτική πράξη του 2006) όπως ζήτησε ο Νταλακογιώργος, στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ και της Αυτόνομης Παρέμβασης (ΜΕΤΑ), στη συνάντηση με τον υπουργό ναυτιλίας στις 19-2-2014.
Όσο για τους μισθούς των ναυτεργατών σ’ αυτό απάντησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τσακαλώτος, που το Μάη του 2012 στο ρ/σ του «ΣΚΑΪ» έλεγε ότι θεωρεί προκλητικό «ένας μάγειρας σε πλοίο να αμείβεται με 3.500 €, ενώ ένας ερευνητής σε Πανεπιστήμιο παίρνει 2.100 €» και πρόσθετε ότι: «Ένα καινούριο συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να πιέσει και να έχει μισθούς αλληλεγγύης που να μην έχουν τόσο μεγάλες αποκλίσεις (…) Μέρος μιας αριστερής πολιτικής είναι να έχουμε μισθούς που να μπορούμε να τους δικαιολογήσουμε»!
Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ (Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ):
«Κύριε Υπουργέ, …σας ενημερώνω – το ξέρετε – ότι οι φορολογικές ρυθμίσεις, οι φοροαπαλλαγές είναι συνταγματικά κατοχυρωμένες από το 1953.
Το ζητούμενο, τουλάχιστον σε μια λογική συζήτηση, είναι το εξής: Ποιο είναι σήμερα το κοινωνικό αντιστάθμισμα αυτών των φοροαπαλλαγών όταν η ανεργία αυξάνεται;»
Αφού πρώτα εκφράζει την πίστη του στα κεκτημένα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, στη συνέχεια συμβουλεύει τον υπουργό «ότι οι φοροαπαλλαγές είναι συνταγματικά κατοχυρωμένες από το 1953» και τέλος καμώνεται πως ρωτάει «Ποιο είναι σήμερα το κοινωνικό αντιστάθμισμα αυτών των φοροαπαλλαγών όταν η ανεργία αυξάνεται;»
Θα τους συνιστούσαμε να ρωτήσουν την Κατσέλη, που σαν υπουργός Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ έφερε το νόμο για την απελευθέρωση του «καμποτάζ» στην κρουαζιέρα και τώρα ΣΥΝ-χνωτίζεται με τον ΣΎΡΙΖΑ. Ας ρωτήσουν, καλλίτερα, τον πρόεδρό τους τον Αλ. Τσίπρα που χαρακτήριζε «εξαλλοσύνες» τους αγώνες των ναυτεργατών ενάντια στην απελευθέρωση του «καμποτάζ»!
Όσο καλοί κι αν είναι στη διγλωσσία δεν μπορούν να κρύψουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι συνένοχος για όσα βιώνουν ναυτεργάτες, νησιώτες, γιατί έχει βάλει έβαλε φαρδιά πλατιά την υπογραφή του στη Συνθήκη του Μάαστριχτ από την οποία πηγάζουν όλες οι αντεργατικές νομοθετικές ρυθμίσεις και ο ευρωπαϊκός κανονισμός 3577/92 της άρσης του καμποτάζ στην ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα.
Μ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ (Υπουργός Ναυτιλίας):
Ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης, σε ρόλο εκπροσώπου Τύπου των εφοπλιστών, δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να κάνει όλα τα χατίρια των εφοπλιστών και θα ακολουθεί πιστά τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ψήφισαν όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου εκτός του ΚΚΕ.
«Εμείς θέλουμε να προχωρήσουν οι Έλληνες ναυτικοί με περισσότερα προσόντα, να κατακτήσουν περισσότερες θέσεις, τις οποίες σήμερα, δυστυχώς, δεν καταλαμβάνουν μέσα στα πληρώματα των πλοίων… Εγώ το λέω ξεκάθαρα και σε όλους τους τόνους: Αν δεν καθίσουμε, αν οι ίδιοι οι ναυτικοί δεν καθίσουν να δουν θέματα εξορθολογισμού των συλλογικών συμβάσεών τους, νομίζω ότι σε ορισμένες κατηγορίες θα αντιμετωπίσουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα ανεργίας.»
Ξεδιάντροπα ο υπουργός των εφοπλιστών μας λέει: ¨Ή θα δουλεύετε χωρίς ΣΣΕ και ασφάλιση ή διαφορετικά θα φύγετε από τα πλοία και όσοι έχετε απομείνει !
ΧΡ. ΚΑΤΣΩΤΗΣ (Βουλευτής του ΚΚΕ):
«Η άρση του καμποτάζ ήρθε να ενισχύσει την κερδοφορία των εφοπλιστών με όλες τις συνέπειες που έχει αυτή για τους ναυτεργάτες. Η κατάργηση των οργανικών συνθέσεων είναι και αυτή απαίτηση των εφοπλιστών και βρίσκεται στην ίδια γραμμή, δηλαδή της αύξησης της κερδοφορίας τους.
Η ναυτιλία μας, λοιπόν, είναι η πρώτη στον κόσμο με 4900 πλοία, πρώτη σε χωρητικότητα σε όλο τον κόσμο. Κι όμως, πάνω από 15 χιλιάδες ναυτεργάτες είναι στην ανεργία και πάνω από 60 χιλιάδες ζουν στη μαύρη και ανασφάλιστη εργασία.
Οι Έλληνες εφοπλιστές μόνο για το 2013 επένδυσαν 18,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε 690 πλοία. Στην ανεργία με βάση τα πλασματικά στοιχεία του ΓΕΝΕ για το Μάιο ήταν 4059 ναυτεργάτες, από τους οποίους μόνο 657 πήραν το επίδομα ανεργίας. Και ποιο επίδομα; Το επίδομα της ντροπής, που αναφέρθηκε εδώ, δηλαδή 235 ευρώ για τον άγαμο και 293 ευρώ για τον έγγαμο. Τι λέτε, βρε παιδί μου; Ένα πρωινό για τον κ. Βαρβιτσιώτη στον Αστέρα της Βουλιαγμένης!»
Η συγκυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΔΗΜΑΡ και η φασιστική Χρυσή Αυγή απέρριψαν την πρόταση νόμου που ΚΚΕ, μια πρόταση όχι για τη «Δευτέρα Παρουσία» αλλά για άμεση ανακούφιση όλων των ανέργων και των οικογενειών τους, που ζουν καθημερινά τον εφιάλτη της επιβίωσης.
ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
Μην ξεχνάμε ότι με τη συναίνεση της νόθας πλειοψηφίας της ΠΝΟ και της ITF (Διεθνής Οργάνωση Μεταφορών) στα ποντοπόρα πλοία και τα κρουαζιερόπλοια ελάχιστοι ναυτεργάτες έχουν ΣΣΕ και ασφάλιση.
Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι τα λύτρα της εξαγοράς τους, η συνδρομή που εισπράττουν και μοιράζονται από τους πελάτες τους εφοπλιστές για κάθε ανασφάλιστο πλοίο με την «ΜΠΛΕ ΚΑΡΤΑ».
Γι’ αυτό οι δυνάμεις του παλιού (ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚΕ) και νέου (ΑΠ/ΜΕΤΑ του ΣΎΡΙΖΑ) εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού δεν θέλουν να αλλάξουν ούτε ένα γράμμα από το αντιδραστικό, αντιδημοκρατικό καταστατικό της ΠΝΟ.
«Παραμάγαζο» του δουλεμπορικού κυκλώματος είναι και το ΓΕΝΕ, όπως αναδείχθηκε με τις επανειλημμένες παρεμβάσεις από τα ταξικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ και την ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΕΡΓΩΝ.
ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ
για ανακούφιση και προστασία
ΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ
► Να γίνει πράξη τώρα η απαίτηση της Επιτροπής Ανέργων Ναυτεργατών και των σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, που έγινε δεκτή από το ΔΣ του ΓΕΝΕ, να συγκεντρώνονται τα CREW LIST και να ναυτολογούνται άμεσα ναυτεργάτες, όπου διαπιστώνονται παραβιάσεις οργανικών συνθέσεων.
► Η πλειοψηφία του ΓΕΝΕ να αποτελείται από εκπροσώπους των αντιπροσωπευτικών ναυτεργατικών ενώσεων.
► Αποστρατικοποίηση, απομάκρυνση του ΤΕΝΕΛ από το ΓΕΝΕ.
► Κατάργηση της αντεργατικής νομοθεσίας, ν. 2687/53 όρος 8 των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης και του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92, που προωθούν την «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία.
► Έκτακτο επίδομα 1.000 ευρώ, για όλους τους άνεργους
► Επίδομα ανεργίας 600 ευρώ για όλους τους ανέργους για όσο διαρκεί η ανεργία.
► Ο χρόνος ανεργίας να υπολογίζεται ως συντάξιμος χρόνος ασφάλισης.
► Πλήρη, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, των ανέργων και των οικογενειών τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
► Να εξασφαλισθεί άμεσα δωρεάν σίτιση των ανέργων από την Εστία Ναυτικών, να αξιοποιηθεί η υποδομή της και να ενισχυθεί οικονομικά με πρόσθετους πόρους.
► Δωρεάν μετακίνηση με όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας και να ισχύσουν μειωμένα τιμολόγια για τις παροχές των πρώην ΔΕΚΟ. Να απαγορευτεί η διακοπή παροχής ηλεκτρικού, νερού και σταθερού τηλεφώνου στους ανέργους.
► Κανένας πλειστηριασμός σε σπίτι λαϊκής οικογένειας.
► Άμεση ναυτολόγηση όλων των Δοκίμων όπως προβλέπεται από το Π.Δ. 251/1999.
► Απαιτούμε οι Δόκιμοι να εγγράφονται στους καταλόγους ανεργίας του ΓΕΝΕ και να έχουν δικαίωμα επιδόματος ανεργίας.
Πειραιάς, 14 Ιούλη 2014
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΕΡΓΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ