Η Zéphyr & Borée ανέπτυξε ένα σχέδιο για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς κοντέινερ που θα χρησιμοποιεί για την πρόωση του πανιά ενώ θα μπορεί να χρησιμοποιεί με καύσιμα μεθανόλης!
Η γαλλική startup Zéphyr & Borée πιστεύεται από τη ναυτιλιακή κοινότητα ότι βρίσκεται πίσω από μια παραγγελία που έγινε στα ναυπηγεία Hyundai Mipo της Νότιας Κορέας, και η οποία αφορά την κατασκευή πέντε καινοτόμων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Αν και η εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει επίσημα την παραγγελία, πιστεύεται ότι προχωρά σε μια αρχική παραγγελία πέντε πλοίων αυτής της κλάσης που θα διαθέτουν το σχέδιο wingsail καθώς και κινητήρες με καύσιμα μεθανόλης, κάτι που θα τα καταστήσει τα πρώτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με εντελώς μηδενικές εκπομπές.
Το ναυπηγείο σε μια ανακοίνωση στις 22 Μαΐου ανέφερε μια παραγγελία για πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής αξίας 311 εκατομμυρίων δολαρίων που παραγγέλθηκαν από μια ευρωπαϊκή εταιρεία της οποίας όμως δεν ανακοίνωσε το όνομα της.
Το κόστος κατασκευής ανά πλοίο θα φτάσει στα 62,2 εκατομμύρια δολάρια, σχεδόν διπλάσια από μια την τυπική κατασκευή για ένα τέτοιο πλοία μεταφοράς κοντεύεις.
Ο Διεθνής Σύνδεσμος Windship έστειλε ένα συγχαρητήριο μήνυμα στους Zéphyr & Borée. «Αυτή η σύμβαση υποστηρίζεται από έναν αριθμό Γάλλων αποστολέων που υπογράφουν μακροπρόθεσμες ναυτιλιακές δεσμεύσεις. Ανυπομονούμε για μελλοντικές ανακοινώσεις και για περαιτέρω κατασκευές», έγραψαν.
Πιστεύεται ότι κάθε ένα από τα πλοίο θα έχει χωρητικότητα 1.300 TEU. Η παράδοση σύμφωνα με το ναυπηγείο ξεκινά το 2025 και θα ολοκληρωθεί πριν από τις 30 Ιουνίου 2026. Η Alphaliner εικάζει ότι η παραγγελία θα ακολουθηθεί από μια δεύτερη παραγγελία 5 πλοίων της ίδιας κλάσης, ώστε να σχηματιστεί ένας στόλος 10 πλοίων ίδιου τύπου.
Η BV ενέκρινε αρχικά την Zéphyr & Borée στα τέλη του 2021 για τη σχεδίαση ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 1.800 TEU. Εκείνη την εποχή είχε αναφερθεί ότι πρόκειται για ένα πλοίο μήκους 607 ποδιών με πέντε αμπάρια φορτίου, κυρίως ανοιχτά.
Το σύστημα πρόωσης του πλοίου, όπως ανέφεραν, θα βοηθούνταν από οκτώ πανιά που παρέχονται από το CWS (Computed Wing Sails). Ο ιστότοπος περιγράφει το σχέδιο Meltem με μεταφορική ικανότητα τα 25.000 DWT. Ο σχεδιασμός λένε ότι θα προσφέρει ανταγωνιστική τιμή για μεταφορά φορτίων σε σύγκριση με πλοία παρόμοιου μεγέθους χωρίς πανιά.
Η παραγγελία έρχεται καθώς η εταιρεία προετοιμάζεται για τις πρώτες πραγματικές επιδείξεις της ιδέας η οποία έχει εφαρμοστεί σε ένα εν ενέργεια μεγάλο πλοίο.
Το Canopée παραδόθηκε στα τέλη του 2022 και αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό δοκιμή και προετοιμασία για να τεθεί σε λειτουργία. Το πλοίο σχεδιάστηκε ειδικά για τη γαλλική αεροδιαστημική εταιρεία Ariane Group, για τη μεταφορά εξαρτημάτων για τους πυραύλους Ariane 6. Είναι σε θέση να μεταφέρει μεγάλα, εύθραυστα φορτία και να ναυσιπλοεί σε ρηχά ύδατα μέχρι το σημείο εκτόξευσης στη Γαλλική Γουιάνα.
Με μέγεθος 397 πόδια με πλάτος 72 ποδιών, η Ariane αναφέρει ότι έχει μεταφορική ικανότητα 10.000 dwt και θα έχει ταχύτητα 17 κόμβων. Ολοκλήρωσε το πρώτο του δοκιμαστικό ταξίδι στον Ατλαντικό τον Ιανουάριο του 2023, ενώ πρόκειται να εγκατασταθούν τα τέσσερα αρθρωτά φτερά ιστιοπλοΐας μέχρι το καλοκαίρι.