Παραγγελία ρεκόρ στη Samsung για πλοία μεταφοράς LNG ύψους 3 δις δολαρίων!

Η νοτιοκορεάτικη ναυπηγική εταιρεία Samsung Heavy Industries έλαβε τη μεγαλύτερη παραγγελία στην ιστορία της εταιρείας, ήταν οποία οι αναλυτές πιστεύουν ότι συνδέεται με την επέκταση των δραστηριοτήτων στο φυσικό αέριο από την QatarEnergy.

Σε δύο καταθέσεις που έγιναν στις 22 Ιουνίου, η Samsung ανέφερε παραγγελίες συνολικού ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για 14 πλοία μεταφοράς LNG που θα παραδοθούν το 2024 και το 2026. Οι αγοραστές δεν προσδιορίστηκαν στις καταθέσεις.

Η μεγαλύτερη από τις δύο παραγγελίες απλώς αναγνωρίστηκε ότι ανήκει σε εταιρεία με έδρα τις Βερμούδες και καλύπτει συνολικά 12 πλοία LNG το καθένα με χωρητικότητα 174.000 cbm. Η σύμβαση, η οποία πρόκειται να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2026, αποτιμήθηκε σε 2,57 δισεκατομμύρια δολάρια, ή κόστος περίπου 208 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο.

Μια δεύτερη παραγγελία έγινε επίσης για δύο πλοία μεταφοράς LNG. Αναγνωρίστηκε ότι πρόκειται για αφρικανική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Αφρική. Αυτά τα πλοία πρόκειται να παραδοθούν στα τέλη του 2024 και αποτιμώνται σε υψηλότερη τιμή, αυτή των 212 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα.

Η Samsung είχε προηγουμένως σημειώσει ρεκόρ με μια παραγγελία για 20 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έλαβε τον Μάρτιο του 2021. Η αξία αυτής της σύμβασης ήταν 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια. Αν και ήταν η μεγαλύτερη μεμονωμένη παραγγελία για την εταιρεία, υπογραμμίζει επίσης τη χαμηλότερη αξία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα υψηλότερα κέρδη που αποκομίζουν τα ναυπηγεία στα πλοία μεταφοράς LNG.

Πιστεύεται ευρέως ότι οι παραγγελίες πλοίων μεταφοράς LNG συνδέονται με την QatarEnergy, η οποία πριν από δύο χρόνια κατείχε σημαντικό μέρος της ναυπηγικής ικανότητας κατασκευής πλοίων LNG στη Samsung, καθώς και στους ανταγωνιστές Hyundai Heavy Industries και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.

Το Κατάρ αναμένεται να κατασκευάσει 100 ή περισσότερα πλοία μεταφοράς LNG έως το 2027, ως μέρος του Έργου Επέκτασης του Βόρειου Πεδίου, το οποίο απαιτεί αύξηση σχεδόν κατά τα δύο τρίτα της παραγωγής LNG σε συνολικά 126 εκατομμύρια τόνους.

Οι παραγγελίες πλοίων μεταφορά φυσικού αερίου θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικές για τις ναυπηγικές εταιρείες της Νότιας Κορέας που ανέφεραν μείωση των περιθωρίων κέρδους και οικονομικές ζημίες λόγω του ανταγωνισμού από τις κινεζικές ναυπηγικές εταιρείες και της αύξησης του κόστους υλικών και εργασίας.

Τα κορεατικά ναυπηγεία επεκτείνουν επιθετικά το βιβλίο παραγγελιών των πλοίων LNG με τους αναλυτές να αναφέρουν παραγγελίες άνω των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων για 48 πλοία το 2022.

Η Clarkson Research τόνισε ότι η συμβατική τιμή ανά πλοίο έχει φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγράψει ποτέ, με πάνω από 222 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα, αν και τα τρέχοντα συμβόλαια έρχονται σε χαμηλότερο επίπεδο ανά πλοίο.

Οι παραγγελίες προς τη Samsung ακολουθούν παρόμοια διαδρομή στις αρχές Ιουνίου για τέσσερα πλοία μεταφοράς LNG που θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία Okpo της DSME με κόστος 212 εκατομμυρίων δολαρίων ανά πλοίο. Αυτή η παραγγελία επιβεβαιώθηκε ως η πρώτη για τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας από το Κατάρ.

Η Hyundai έλαβε επίσης παραγγελία για δύο πλοία LNG με όλες αυτές τις συμβάσεις που πιστεύεται ότι αποτελούν την αιχμή του προγράμματος επέκτασης του Κατάρ.

Επιπλέον, το Κατάρ συνεργάζεται με την ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines με την οποία παρήγγειλε επίσης τέσσερα πλοία μεταφοράς LNG από κινεζικές ναυπηγικές εταιρείες.

Η Samsung ανέφερε με αυτές τις τελευταίες παραγγελίες ότι έχει παραγγελίες συνολικού ύψους 6,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για 33 πλοία μέχρι στιγμής το 2022.

Διαβάστε ακόμα