Ένοπλες πειρατές εισέβαλαν σε ιαπωνικό πετρελαιοφόρο στα ανοικτά των ακτών της Μαλαισίας και απήγαγαν τρία μέλη του πληρώματος, το λιμενικό της Μαλαισίας ανακοίνωσε την Τετάρτη, υπογραμμίζοντας τους αυξημένους κινδύνους για τα πλοία που διασχίζουν μία από τις πιο πολυσύχναστες πλωτές οδούς του κόσμου.
Το περιστατικό στα Στενά της Μαλάκα, μια διαδρομή που αφορά το ένα τέταρτο των θαλάσσιων μεταφορών πετρελαίου στον κόσμο, έχει ενισχύσει τους φόβους για άνοδο της πειρατείας στην περιοχή και για αύξηση των ασφάλιστρων των πλοίων.
Έξι πειρατές πάνω σε ένα ταχύπλοο επιβιβάστηκαν στο Naninwa Maru 1 στις 1.00 π.μ., τοπική ώρα την Τετάρτη 23/4 στα ανοικτά των ακτών της δυτικής Μαλαισίας, ανέφερε ο διοικητής του Λιμενικού Abdul Aziz Yusof Reuters.
Οι πειρατές έκλεψαν πάνω από τα μισά από τα 5 εκατομμύρια λίτρα πετρελαίου που μετέφερε το δεξαμενόπλοιο και το αποθήκευσαν σε δύο σκάφη που περίμεναν στο σημείο και απομακρύνθηκαν παίρνοντας μαζί τους τρία μέλη του πληρώματος, πρόσθεσε. Τα εγχώρια ΜΜΕ ανέφεραν ότι οι άνδρες που απήχθηκαν είναι Ινδονήσιοι.
Το ιαπωνικό πετρελαιοφόρο, κατευθυνόταν προς τη Μιανμάρ από τη Σιγκαπούρη, με πλήρωμα καταγόμενο από Ινδονησία, Ταϊλάνδη, Μιανμάρ και Ινδία.
Αξιωματούχοι ασφαλείας από την περιοχή δήλωσαν προηγουμένως στο Reuters ότι οι ένοπλες συμμορίες που περιφέρονται στα Στενά του Malacca μπορεί να είναι μέρος ενός συνδικάτου που είτε έχει δεσμούς με το πλήρωμα επί του σκάφους είτε εσωτερική γνώση για το πλοίο και το φορτίο.
Αυτές οι γνώσεις οδηγούν πιθανότατα τους πειρατείες ακόμα και στην κατάσχεση δεξαμενόπλοιων, έτσι ώστε τα φορτία πετρελαίου εσωτερικής καύσης να μπορούν να μεταφερθούν και να αποθηκευτούν στη μαύρη αγορά, ανέφεραν οι υπάλληλοι, οι οποίοι θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία, επειδή δεν είναι εξουσιοδοτημένοι να μιλήσουν στα μέσα ενημέρωσης.
Οι επιθέσεις από συμμορίες οπλισμένες με όπλα και μαχαίρια στη ναυτιλία στο στενό Malacca κυμαίνονται στα 12-20 περιστατικά ετησίως κατά τα τελευταία τρία χρόνια, αναφέρει η με έδρα τη Σιγκαπούρη Συμφωνία Περιφερειακής Συνεργασίας για την Καταπολέμηση της πειρατείας και της Ένοπλης Ληστείας εναντίον πλοίων στην Ασία (Regional Cooperation Agreement on Combating Piracy and Armed Robbery against Ships in Asia-ReCAAP).
Στα περισσότερα από αυτά τα περιστατικά σημειώνονται επίσης κλοπές των καταστημάτων, των μετρητών και επιθέσεις στο πλήρωμα.
Όλα αυτά προσεγγίζουν την κατάσταση που υπήρχε το 2000, όταν καταγράφηκε ο αριθμός ρεκόρ των 220 επιθέσεων, σύμφωνα με το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο, το οποίο παρακολουθεί την πειρατική δραστηριότητα.