Οι τιμές των ναύλων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν εκτιναχθεί στα ύψη σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, με τους αναλυτές να προειδοποιούν ότι η έλλειψη χωρητικότητας μπορεί να οδηγήσει ώστε να παραμείνουν αυτές οι τιμές στα ίδια επίπεδα για μεγάλο μέρος του 2022.
Η εταιρεία παροχής δεδομένων Linerlytica επιβεβαίωσε το μεγαλύτερο ποσό ναύλου που έχει δοθεί ποτέ σε πλοίο μεταφοράς κοντέινερ σε σχέση με την χωρητικότητα του.
Η ναύλωση έγινε από την Pasha Group στο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ 2,756 teu X-Press Mekong για 50 μέρες έναντι 175,000 δολαρίων. Οι λεπτομέρειες της ναύλωσης ορίζουν ότι η τιμή θα αλλάξει σε περίπτωση που το πλοίο παραδοθεί καθυστερημένα. Η έγκαιρη παράδοση του πλοίου θεωρείται ότι έχει ωθήσει τις τιμές υψηλότερα, με πολύ λίγα πλοία πλέον διαθέσιμα για άμεση ναύλωση. Το πλοίο ηλικίας ενός έτους είναι ένα αδελφό πλοίο του X-Press Pearl, το οποίο έπιασε φωτιά στη Σρι Λάνκα και έγινε ένα από τα ενδιαφέρον ναυτιλιακά θέματα του προηγούμενου έτους.
Το X-Press Feeders και η μητρική του Sea Consortium έχουν κινηθεί πολύ καλά στην εποχή της άνθησης του κλάδου των εμπορευματοκιβωτίων. Η Alphaliner αυτή την εβδομάδα είπε ότι η εταιρεία βρισκόταν πίσω από τη μεγαλύτερη συμφωνία για το 2021, όταν πούλησε το X-Press Jersey χωρητικότητας 4.896 teu στη Mediterranean Shipping Co (MSC) για 105 εκατομμύρια δολάρια, ένα πλοίο που η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη είχε πάρει στο 2019 για μόλις 26,9 εκατομμύρια δολάρια!
Μεταξύ άλλων εντυπωσιακών πρόσφατων συμφωνιών ναύλωσης, η Alphaliner αναφέρει ότι το πλοίο Messini των 2.452 teu, κατασκευής 1997 έχει προσαρτηθεί στο Wan Hai, σε μία εκρηκτική συμφωνία που έφτασε τα 80,000 δολάρια την ημέρα για 12 μήνες!
«Αυτό το ποσο είναι ένα απόλυτο υψηλό όλων των εποχών για ένα τυπικό πλοίο αυτής της ηλικίας και για αυτή τη διάρκεια», είπε η Alphaliner για το 25χρονο πλοίο στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή της.
Υπάρχουν επίσης αναφορές που κυκλοφορούν για ένα panamax 4.300 teu που ναυλώθηκε για μικρό χρονικό διάστημα με 230.000 δολάρια την ημέρα.
Εκτός από τη συνολική εικόνα συμφόρησης που δεσμεύει ένα σημαντικό τμήμα του παγκόσμιου στόλου εμπορευματοκιβωτίων, η Clarksons επεσήμανε στην πιο πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεσή της ότι η αγορά πλοίων από πολλές εταιρείες τακτικών γραμμών ήταν ένας άλλος λόγος για την εξαιρετικά περιορισμένη διαθεσιμότητα χωρητικότητας στην αγορά.
«Στα μεγαλύτερα μεγέθη, είναι θέμα χρόνου να γίνει το 2023 το επίκεντρο, χωρίς σχεδόν κανένα πλοίο να είναι διαθέσιμο για το υπόλοιπο του 2022. Αυτές οι συγκλονιστικές συνθήκες της αγοράς φαίνεται ότι θα συνεχιστούν για κάποιο χρονικό διάστημα, ειδικά με τις σημαντικές παραδόσεις νέων πλοίων να βρίσκονται σε κάποιο βαθμό μακριά», επεσήμανε η Clarksons.
Εξετάζοντας τις σημερινές συνθήκες της αγοράς, σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, οι αναλυτές εμπορευματοκιβωτίων της Braemar ACM παρατήρησαν αυτή την εβδομάδα ότι πριν από 12 μήνες η αγορά εξακολουθούσε να προσφέρει εναλλακτική προσφορά, αλλά τώρα ορισμένοι φορείς μπορεί να μην είναι σε θέση να καλύψουν τις απαιτήσεις τους.