Ποσό – Ρεκόρ για τη ναύλωση νεότευκτου πλοίου μεταφοράς κοντέινερ από την Maersk

Καθώς οι εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναζητούν απελπισμένα πλοία για να ναυλώσουν, οι τιμές ναύλωσης έχουν εκτοξευθεί στα 150.000 $/ημέρα.

Η Maersk Line συμφώνησε να πληρώσει ένα τέτοιο ποσό για την ναύλωση του νεότευκτου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της της Ταϊβάν TS Lines Kota Valparaiso, μεταφορικής ικανότητας 7.000 teu για τρεις μήνες.

Μόλις πριν από δύο εβδομάδες, η CMA CGM ναύλωσε το αδελφό πλοίο, το Kota Callao, για 100.000 $/ημέρα, το οποίο αποτελούσε ρεκόρ.

Αφού ξεκινήσει η ναύλωση από την CMA CGM και τη Maersk, θα χρονοναυλωθούν από την την Pacific International Lines. Τον περασμένο μήνα, η CMA CGM ναύλωσε ακόμη ένα από τα πλοία των 7.000 teu της TS Lines, το TS Dubai, για 80.000 $/ημέρα με διάρκεια για τρεις έως τέσσερις μήνες.

Η Maersk και η CMA CGM θα μπορούσαν να εκχωρήσουν τα πλοία στα δρομολόγια Ασίας-Νοτίου Αμερικής, όπου τα ποσοστά έχουν φτάσει κοντά στα υψηλά δύο ετών.

Εν τω μεταξύ, η Linerlytica δήλωσε σήμερα ότι τα 1,62 εκατ. teu νεότευκτων που παραδόθηκαν μέχρι στιγμής φέτος έχουν απορροφηθεί πλήρως από την αγορά, αφού η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα προκάλεσε την εκτροπή των πλοίων μεταφοράς κοντεινερ γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, αφαιρώντας ουσιαστικά περισσότερα από 1,6 εκατ. teu από την αγορά από τον Δεκέμβριο.

Η εταιρεία συμβούλων είπε: «Παγκοσμίως εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη πλοίων, με τις τιμές ναύλων και ναύλωσης να συνεχίζουν να αυξάνονται καθώς η αγορά εισέρχεται στην παραδοσιακή καλοκαιρινή περίοδο αιχμής. Συνολικά, οι τιμές ναύλωσης συνεχίζουν να θέτουν νέα υψηλά σημεία αναφοράς σε όλα τα μεγέθη, με τις περιόδους δρομολογίων να αυξάνονται επίσης παράλληλα. Οι μεταφορείς αναγκάζονται να πληρώνουν σημαντικά ασφάλιστρα για βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις».

Τα λογιστικά σημεία συμφόρησης είναι ένας άλλος παράγοντας για τη στενή διαθεσιμότητα των πλοίων. Η Linerlytica εκτίμησε ότι η πρόσφατη αύξηση της συμφόρησης των λιμανιών αφαίρεσε επιπλέον 500.000 teu από την αγορά, καθώς ο ενεργός στόλος βρίσκεται επί του παρόντος σε κάτι περισσότερο από 25 εκατ. teu, κάτω από τα 25,5 εκατ. teu στο αποκορύφωμά του τον Δεκέμβριο.

Η παγκόσμια συμφόρηση λιμένων παραμένει αυξημένη, καθώς η κατάσταση στους κόμβους της Νοτιοανατολικής Ασίας, ιδιαίτερα στη Σιγκαπούρη και στο Port Klang, παραμένει δύσκολη. Την περασμένη εβδομάδα, υπήρχαν 2,5 εκατομμύρια teu πλοίων που περίμεναν για να ελλιμενιστούν παγκοσμίως, αντιπροσωπεύοντας το 8,4% του παγκόσμιου στόλου. Και η συσσώρευση πλοίων που φτάνουν από την Ασία έχει προκαλέσει περισσότερες καθυστερήσεις ελλιμενισμού στη βόρεια Ευρώπη, ιδιαίτερα στο Ρότερνταμ.

Διαβάστε ακόμα