ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Προχωρά η επιχείρηση ανέλκυσης του προσαραγμένου MV Benita

MV_Benita_diasosi
Η επιχείρηση διάσωσης του προσαραγμένου από τις 17 Ιουνίου στις ακτές του Μαυρικίου ελληνικού πλοίου φορτίου χύδην MV Benita εισήλθε στην δεύτερη της φάση, με τις προετοιμασίες για την ανέλκυση του πλοίου να βρίσκονται σε εξέλιξη.

Η Ελληνική διασωστική εταιρεία Five Oceans Salvage διερευνά τη δυνατότητα χρήσης εκρηκτικών στα βράχια κάτω από το πλοίο, στα πλαίσια των απαραίτητων ενεργειών για τη διάσωση του πλοίου.

Επιπλέον, η επιχείρηση αφαίρεσης των 145 τόνων πετρελαίου από το πλοίο “έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο”, σύμφωνα με την Five Oceans Salvage, καθώς όλο το πετρέλαιο και το λάδι μηχανής έχει μεταφερθεί στην ξηρά με ελικόπτερο.

Η πετρελαϊκή ρύπανση που έχει παρατηρηθεί γύρω από το κατασκευασμένο το 1998 πλοίο δεν φαίνεται να έχει εξαπλωθεί περαιτέρω, καθώς τα ειδικού τύπου φράγματα αντιρρύπανσης παραμένουν στη θέση τους κατά μήκος της παραπλήσιας ακτογραμμής.

Σύμφωνα με τους διασώστες το MV Benita παραμένει προσαραγμένο σε σταθερή κατάσταση με μια σειρά από τις δεξαμενές του πλημμυρισένες αλλά τα τοιχώματα του καταστρώματος και στα πλάγια να φαίνονται να αντέχουν.

Η ομάδα διάσωσης κατάφερε να εισέλθει στο μηχανοστάσιο του πλοίου και να προχωρήσει στην επί τόπου επισκευή ενός εκ των συμπιεστών αέρα εκκίνησης του πλοίου το οποίο προηγουμένως είχε πλημμυρίσει, γεμίζοντας τους υποδοχείς του με αέρα και ξεκινώντας μια από τις βοηθητικές μηχανές, αποκαθιστώντας έτσι την βοηθητική ισχύ στο πλοίο.

Η εταιρεία διάσωσης, δήλωσε ότι οι γερανοί και οι ανυψωτήρες του πλοίου είναι πλέον σε λειτουργία, ενώ μια ομάδα από 25 οξυγονοκολλητές, μηχανικούς και τους βοηθούς τους που εργάζονται επί του πλοίου ετοιμάζουν τις δεξαμενές διπλού πυθμένα και τα αμπάρια για συμπίεση, στα πλαίσια της προσπάθειας ανέλκυσης.

Το 44.183 dwt πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου προσάραξε κατά τις πρωινές ώρες της 17ης Ιουνίου, με τις πρώτες πληροφορίες να αναφέρουν ότι το ατύχημα ήταν αποτέλεσμα ενός καυγά που ξέσπασε μεταξύ των Φιλιππινέζικης καταγωγής μελών του πληρώματος του πλοίου, την προηγούμενη νύχτα. Η ασφαλιστική εταιρεία του πλοίου από την άλλη αρνείται ότι προηγήθηκε κάποια συγκρουση στο εσωτερικό του πλοίου, και υποστηρίζει ότι η προσάραξη οφείλεται στην επιληπτική κρίση ενός ναυτικού που προξένησε ζημιές στο μηχανοστάσιο, αφήνοντας το πλοίο έρμαιο των κυμάτων.

Κατά τη στιγμή του συμβάντος, το υπό Λιβεριανή σημαία πλοίο με τους 23 ναυτικούς, έπλεε από το ινδικό λιμάνι της Paradip προς το λιμάνι του Ντέρμπαν της Νοτίου Αφρικής.