Οι εταιρείες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διενεργούν «δημοπρασίες ναυλωμένων πλοίων» για πλοία με συμβόλαια που λήγουν τον επόμενο χρόνο – με τις ναυλώσεις για την επόμενη 5ετία να πηγαίνουν σε αυτούς που δίνουν τα περισσότερα.
Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, φαίνεται ότι ορισμένοι μεταφορείς που προηγουμένως ήταν απρόθυμοι να δεσμευτούν για περιόδους ναύλωσης άνω των δύο ετών, άλλαξαν γνώμη και τώρα είναι έτοιμοι να συμφωνήσουν για ναύλωση διάρκειας 60 μηνών, ακόμη και με τις τρέχουσες τιμές.
Για παράδειγμα, η Hapag-Lloyd ήταν ιδιαίτερα δραστήρια με μια καθυστερημένη βιασύνη στην ναυλαγορά τσάρτερ, η οποία περιελάμβανε μια πενταετή ναύλωση στα 65.000 $ την ημέρα για το χωρητικότητας 8.411 teu Maersk Semarang. Το πρόγραμμα θα παράσχει στην Γερμανική εταιρεία, έσοδα από τη χρονοναύλωση άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων, που αντιπροσωπεύει την τρέχουσα αξία του 15 χρονών πλοίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.
Σύμφωνα με τον διαδικτυακό πάροχο αποτίμησης και δεδομένων, πλοίο post-panamax σύναψε πρόσφατα μια πενταετή χρονοναύλωση με τη Maersk με ημερήσιο ναύλο 13.000 δολάρια. Εν τω μεταξύ, στην τελευταία ανασκόπηση της αγοράς ναύλωσης για το έτος, η Alphaliner είπε ότι μετά από μια σύντομη μείωση, οι τιμές της χρονοναύλωσης «αναπήδησαν και, σε ορισμένες περιπτώσεις, βελτιώθηκαν στα προηγούμενα υψηλά τους».
Ο σύμβουλος είπε: «Καθώς το 2021 πλησιάζει στο τέλος του, θα μείνει στη μνήμη μας ως μια ιστορική χρονιά για την αγορά ναύλωσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με την υψηλότερη ζήτηση όλων των εποχών, συνεχώς περιορισμένη προσφορά και τιμές ρεκόρ ναύλωσης».
Και φαίνονται περισσότερα καλά νέα για τους πλοιοκτήτες πλοίων μεταφοράς κοντέινερ για αρκετό καιρό ακόμη, καθώς η ζήτηση για χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων είναι απίθανο να εξασθενήσει μέχρι τον Ιούνιο/Ιούλιο, με τον όγκο φορτίου να αναμένεται να παραμείνει ισχυρός στα περισσότερα δρομολόγια.
Η Alphaliner είπε ότι το «συνεχιζόμενο ανοδικό περιβάλλον φορτίου», μαζί με «επίμονα ζητήματα συμφόρησης σε όλο τον κόσμο», θα ωθήσει τη ζήτηση για τους επόμενους μήνες.
Η MSC έχει αποκτήσει περισσότερα από 120 μεταχειρισμένα πλοία από τον Αύγουστο του 2020, ακολουθούμενη από την CMA CGM η οποία, τον περασμένο χρόνο, αγόρασε 44 πλοία, με τους δύο μεταφορείς να είναι έτοιμοι να ξοδέψουν «ό,τι χρειάζεται» για να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς.
Σύμφωνα με την Alphaliner, ο γαλλικός μεταφορέας ολοκλήρωσε πρόσφατα την αγορά των 6.039 teu Irenes Wave και 2.553 teu Irenes Rose από τον Τσάκο. Το πρώτο βρίσκεται επί του παρόντος σε ναύλωση στη Hapag-Lloyd, ενώ το Irenes Rose, πρώην Wan Hai 605, είναι ναυλωμένο στη γραμμή της Ταϊβάν.
Ένας μεσίτης της S&P είπε ότι του δόθηκε «λευκή επιταγή» από έναν μεταφορέα για να δελεάσει τους πλοιοκτήτες να αποχωριστούν τα πλοία τους.
«Παίρνουν μερικά πλοία από τη μύτη των αντιπάλων τους με αυτές τις επιδρομές χωρητικότητας, και συχνά ο τρέχων ναυλωτής δεν μπορεί να μάθει για την πώληση μέχρι να είναι πολύ αργά – είναι ένας πραγματικός πόλεμος χωρητικότητας εκεί έξω».